"רק 36.7% מהמבנים בת"א עונים על הקריטריונים לקיום תמ"א 38; רק 16.3% ישתלמו כלכלית"

כך על פי ניתוח של חברת URBANIX TECH, שנעשה באמצעות מערכת ייעודית לניתוח תוכניות הנדסיות • "מידע אסטרטגי שימושי שלא היה זמין ליזמי נדל"ן בעבר"

שיתוף הכתבה
התחדשות עירונית. רבים מהמבנים לא מתאימים ליישום תמ"א 38 (שאטרסטוק)התחדשות עירונית. רבים מהמבנים לא מתאימים ליישום תמ"א 38 (שאטרסטוק)

כמה בניינים באמת מתאימים לעבור תמ"א 38 ? וכמה מהם משתלמים כלכלית מבחינה זו? מערכת ייעודית של חברת הפרופ-טק (Prop-Tech) URBANIX TECH מאפשרת לדעת זאת, על ידי ניתוח תוכניות הנדסיות ונתונים ממקורות שונים באמצעות כלי פיתוח מתקדמים. 

לאחרונה, ביצעה החברה ניתוח של מבני העיר תל אביב וסביבתה, וחזרה עם נתונים מפורטים. על פי הניתוח, המתבסס על אלגוריתם מיוחד שסביבו פועלת המערכת, ישנם 52,330 מבנים בעיר, ומתוכם רק 19,220 עונים על הקריטריונים לקיום תמ"א 38 – כ־36.7%. מתוך אלו, רק 8,546 ישתלמו כלכלית - ומתוכם רק 712 בניינים עם כלכליות עודפת עדיין פנויים לעבודה, כך על פי הניתוח של URBANIX.

ישנם 52,330 מבנים בעיר, ומתוכם רק 19,220 עונים על הקריטריונים לקיום תמ"א 38 – כ־36.7%. מתוך אלו, רק 8,546 ישתלמו כלכלית - ומתוכם רק 712 בניינים עם כלכליות עודפת עדיין פנויים לעבודה

החברה השלימה את מיפוי העיר תל אביב בסוף מאי, וכעת מניב המיפוי את התוצאות הללו. בעבר ביצעה החברה בדיקה דומה בנתניה, של 13,542 מבנים, והגיעה לתוצאות נמוכות עוד יותר: על פי הניתוח של החברה, בנתניה רק 297 בניינים מציגים היתכנות לתמ"א 38 בהיבטיה השונים, נכון היום. בעבר מיפתה החברה גם את באר שבע ואשקלון.

האלגוריתם המדובר מבחין מבין פרויקטים רבים איזה פרויקט ספציפי עתיד להיות כלכלי או להפך, לוקח בחשבון את ערך הבנייה שהתווסף לפרויקט, ההשקעה היזמית, זמני האישורים, תשומות בנייה ועוד, ומציג מיפוי עומק הפורש את הנקודות החמות המועדפות להשקעה נדל"נית מיטבית בהיבטי התחדשות עירונית , עד לרמת דיוק של הבניין האידיאלי ברחוב ספציפי.

כל יזם שעמל ושקד על פרויקט במשך תקופה ארוכה, השקיע בו תשומות רבות ובדיעבד הבין כי אינו בעל היתכנות פרקטית וכלכלית - יודע כי מידע כזה לא יסולא בפז"

דוד בנינו, מנכ"ל ומייסד החברה: "הנתונים הייחודיים שחשפה URBANIX מביאים לראשונה מידע אסטרטגי שימושי שלא היה זמין ליזמי נדל"ן בעבר, וכל יזם שעמל ושקד על פרויקט במשך תקופה ארוכה, השקיע בו תשומות רבות ובדיעבד הבין כי אינו בעל היתכנות פרקטית וכלכלית - יודע כי מידע כזה לא יסולא בפז".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 38PropTechURBANIX TECHפרופ-טק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...