קבוצת יובלים נגד עיריית גבעתיים

לטענת החברה, סלילת כביש בשטח המתחם לא מאפשרת את התממשות הפרויקט • העירייה: "החברה סירבה לעמוד בעקרונות ולכן החליטה לפרוש מהפרויקט"

שיתוף הכתבה
הדמיית פרויקט קריית יוסף בגבעתיים (קבוצת יובלים)הדמיית פרויקט קריית יוסף בגבעתיים (קבוצת יובלים)

דרישה לא מחויבת מצד העירייה שתביא לטרפוד הפרויקט – או חוסר רצון של החברה לפעול בהתאם לעקרונות המנחים שהתוותה הרשות? ויכוח בין עיריית גבעתיים לבין קבוצת יובלים מוריד לטמיון, כך נראה, את אחד הפרויקטים הגדולים ביותר להתחדשות עירונית בתחומי העיר: פרויקט קריית יוסף, מתחם פינוי-בינוי שבו מתוכננות להיבנות עד 900 יחידות דיור, בסמוך לרחוב כצנלסון המרכזי.

לטענת קבוצת יובלים , אשר מנסה להוציא את הפרויקט לפועל משנת 2016 ומקדמת אותו לצד SGS חברה לבניין, התעקשות העירייה היא שמפילה את הפרויקט – עד שהחברה החליטה שהיא לא מקדמת עוד את התוכנית.

במכתב שנשלח לדיירי המתחם, שבו עד כ-300 דירות (טרם ברור על איזה שטח ישתרע הפרויקט בסופו של דבר), כתבה החברה כי העירייה מציעה תוכנית אשר תכלול הפקעת שטחים רבים מהמגרשים שבבעלות הדיירים, לטובת הקמת כביש דו-סטרי ברחוב מנרה, שיחצה את השכונה מרחוב כצנלסון ועד רחוב פטאי, ובהמשך עד בורוכוב.

גיבשנו תוכנית אשר תאמה את מסמך המדיניות שהעירייה גיבשה לפני המדיניות הנוכחית, הצגנו כמה חלופות תכנון וכמות גדולה מאוד של נתונים לבקשת העירייה, ואף קיבלנו בזמנו את ברכת הדרך מגורמי התכנון בעירייה"

"הכביש ייסלל מתחת לחלון דירותיכם בבניינים העתידיים, תוך הותרת 'שטחים ירוקים' קטנים מאוד לשימושכם", נכתב במכתב. "נוסף על כך, התוכנית מצרפת הרבה מגרשים סמוכים, על מנת להרחיב את שטח בית הספר הסמוך ולהעביר את בעלי הדירות שיתפנו לבניינים העתידיים שאותם אתם אמורים בעתיד לאכלס".

"ערכנו מספר לא מבוטל של פגישות עם המחלקה להתחדשות עירונית בעיריית גבעתיים, עם מחלקת ההנדסה בעירייה, עם הרשות להתחדשות עירונית ועם המתכננים מטעם העירייה, ואף נפגשנו עם ראש העיר ועם סגנו", נכתב עוד במכתבה של קבוצת יובלים . "גיבשנו תוכנית אשר תאמה את מסמך המדיניות שהעירייה גיבשה לפני המדיניות הנוכחית, הצגנו כמה חלופות תכנון וכמות גדולה מאוד של נתונים לבקשת העירייה, ואף קיבלנו בזמנו את ברכת הדרך מגורמי התכנון בעירייה וממר מושיק גולדשטיין, שהיה סגן ראש העיר והחזיק את תיק ההנדסה".

לאור האמור לעיל, והבנתנו כי אין בכוונת העירייה ורשויות התכנון לשנות את 'רוע הגזירה', החלטנו שלא להמשיך בקידומה של התוכנית במתכונת המוצעת על ידי העירייה"

בחברה טוענים שהשקיעו משאבים רבים בניסיון לשכנע את העירייה לקבל את התוכנית, או לשנות את תוכניתה שלה, אך ללא הועיל. "אנו סבורים כי התוכנית המוצעת על ידי העירייה לא תוסכם על ידכם משום שהיא אינה טובה לבעלי הדירות וכן ליזמים, ואינה ישימה. לאור האמור לעיל, והבנתנו כי אין בכוונת העירייה ורשויות התכנון לשנות את 'רוע הגזירה', החלטנו שלא להמשיך בקידומה של התוכנית במתכונת המוצעת על ידי העירייה".

לעיון במכתב לחצו כאן

מחובתנו להסתכל על הדברים בראייה אחראית וכוללת אשר תיתן מענה לכלל הצרכים בשכונה, למתן איכות חיים הולמת. מתוך כך מוצעים עקרונות תכנון הנותנים מענה לצורכי הציבור, היבטים תנועתיים וכו'"

מהעירייה נמסר בתגובה: "חברת יובלים נפגשה עם צוות התכנון, וכן עם מנהל ההנדסה והמנהלת להתחדשות עירונית בעיר. במסגרת הפגישה הוסברו לצוות החברה עיקרי התוכנית, המחלקת את האזור למתחמי פינוי-בינוי מוגדרים. כמו כן הוסבר כי מחובתנו להסתכל על הדברים בראייה אחראית וכוללת אשר תיתן מענה לכלל הצרכים בשכונה, למתן איכות חיים הולמת. מתוך כך מוצעים עקרונות תכנון הנותנים מענה לצורכי הציבור, היבטים תנועתיים וכו'.

העיקרון שאותו מציינת החברה במכתבה, לפיו העירייה דורשת לצרף מגרשים להרחבת בית הספר, הינו עיקרון מנחה ומתנה התחדשות עירונית , המתקיים באופן דומה גם בפרויקט ההסתדרות"

חברת יובלים סירבה לעמוד בעקרונות המנחים ולכן החליטה לפרוש מהפרויקט מרצונה. יודגש כי העיקרון שאותו מציינת החברה במכתבה, לפיו העירייה דורשת לצרף מגרשים להרחבת בית הספר, הינו עיקרון מנחה ומתנה התחדשות עירונית , ועומד בהתאמה לתוכנית המתאר העירונית. עיקרון זה, לרבות העברת הזכויות למגרשים אחרים, מתקיים - לשם הדוגמה - באופן דומה גם בפרויקט ההסתדרות. ההתחדשות העירונית כרוכה בתוספת יחידות דיור לעיר ולכן במסגרת התכוניות עלינו להתאים את התשתיות ואת השטחים הציבוריים לגודל האוכלוסייה בהתאמה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית גבעתייםפרויקט קריית יוסףמתחם ההסתדרותSGS חברה לבניין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...