בדרך לאזור תעסוקה חדש במזרח ירושלים

אזור התעסוקה החדש יכלול שימושי מסחר, תעסוקה, תעשייה קלה ומלאכה, בבינוי עד שמונה קומות • התוכנית מאפשרת גם שילוב מכללה חדשה להכשרה תעסוקתית/טכנולוגית

שיתוף הכתבה
ראש העיר, משה ליאון. "שוק התעסוקה הינו גורם הצמיחה המרכזי בכלכלת העיר" (מרכז הנדל"ן)ראש העיר, משה ליאון. "שוק התעסוקה הינו גורם הצמיחה המרכזי בכלכלת העיר" (מרכז הנדל"ן)

בשורה חשובה לתושבי מזרח ירושלים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה לאחרונה על הפקדת תוכנית לאזור תעסוקה חדש בשכונת אום טובא – שכונה בדרום-מזרח העיר, מול שכונת הר חומה (חומת שמואל). התוכנית ממוקמת בדרומה של אום טובא, בסמוך לשכונת צור באהר, על כביש 398 המוביל לצפון גוש-עציון.

התוכנית מציעה בינוי בהיקף של כ-90,000 מ"ר, לשימושי מסחר, תעסוקה, תעשייה קלה ומלאכה. במסגרת התכנון גם מוסדרת גישה חדשה לשכונה, ונכללת תוכנית להקמת תחנת דלק. הבינוי מוצע בהיקפים גדולים: עד 400% בנייה, בשמונה קומות. עוד תאפשר התוכנית הקמת מכללה להכשרה תעסוקתית/טכנולוגית, ובאזורים מסוימים המרוחקים משכונת המגורים ניתן יהיה לשלב גם שטחי תעשייה, כדוגמת מוסכים.

"התוכנית קודמה על ידי המשרד לענייני ירושלים ומורשת, באמצעות החברה לפיתוח מזרח ירושלים, כחלק ממהלך כולל של שיפור ההיצע, הרמה והמגוון של מקומות התעסוקה לאוכלוסייה הערבית בעיר", נמסר מהעירייה. "הוקדשה מחשבה רבה ליצירת מרחב נעים לשהייה, כולל שבילי מעבר וגינות כיס לשוהים במתחם, ושטח ציבורי פתוח במעלה הגבעה. 

נמשיך לייצר פוטנציאל בינוי של מאות אלפי מ"ר ותכנון לתעסוקה ומשרדים בכל רחבי העיר, שיביאו לעשרות אלפי מקומות עבודה חדשים, על מנת לבסס את הכלכלה הירושלמית"

חלק מהחזון העומד מאחורי קידום אזור התעסוקה בסמוך לשכונת מגורים גדולה, הוא הרצון לאפשר לנשים להשתלב בשוק העבודה בסמוך למקום מגוריהן". עוד נמסר מהעירייה כי המקום שבו תוקם התוכנית הוצע על ידי תוכנית האב לשכונה שאושרה על ידי הוועדה המקומית ב-2017. התוכנית תוכננה על ידי משרד ארכטיק אדריכלים, ובקרוב תועלה לדיון בוועדה המקומית תוכנית לאזור תעסוקה נוסף בשכונות הערביות, במקרה זה בשכונת עיסאוויה.
 
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "העירייה פועלת לפיתוח מתחמי תעסוקה בעיר במטרה להרחיב ולפתח את שוק התעסוקה, שהינו גורם הצמיחה המרכזי בכלכלת העיר. נמשיך לייצר פוטנציאל בינוי של מאות אלפי מ"ר ותכנון לתעסוקה ומשרדים בכל רחבי העיר, שיביאו לעשרות אלפי מקומות עבודה חדשים, על מנת לבסס את הכלכלה הירושלמית".

נזכיר כי לפני כשלושה חודשים אושרה להפקדה תוכנית גדולה אחרת במזרח העיר, במקרה זה בצפונה, להקמת מע"ר מזרח – תוכנית אשר מציעה תוספת בנייה של 139,000 מ"ר, כולל שטחי מגורים, משרדים, מלונות ומבני ציבור. להערכת העירייה, כאשר תוכנית זו תצא לפועל היא תייצר עבור תושבי האזור כ-10,000 מקומות עבודה חדשים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןאזור תעסוקה אום טובאהמשרד לענייני ירושלים ומורשתהחברה לפיתוח מזרח ירושליםמשרד ארכטיק אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...