מתחילים בשיקום החוף הצפוני באילת

כזכור, חוף הים המתויר נפגע קשות באחת מסופות החורף ונגרמו בו נזקים אדירים • תוכנית השיקום היא חלק מהשקעה ארוכת טווח של משרד התיירות בעיר, בהיקף של 823 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
הדמיית החוף הצפוני באילת לאחר שיקומו (מייזליץ-כסיף-רויטמן אדריכלים)הדמיית החוף הצפוני באילת לאחר שיקומו (מייזליץ-כסיף-רויטמן אדריכלים)

מתחילים לשקם את אחד החופים האהובים ביותר והמתוירים ביותר באילת: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה השבוע את תכנית השיקום והפיתוח לחופי אילת, אשר נפגעו בסערה העזה שפקדה את העיר בחודש מרץ האחרון והותירה אחריה נזקים אדירים. משרד התיירות אישר העברת 25 מיליון שקלים לטובת שיקום ופיתוח רצועת החוף, והעבודות יבוצעו בפועל על ידי חל"י - החברה הממשלתית להגנות ים המלח, שהיא זרוע הביצוע של משרד התיירות באזור.
 
מאז הסערה וההרס הרב שהותירה פעלה עיריית אילת לסילוק מפגעים רבים לאורך רצועת החוף וביצעה עבודות לתחזוקת שבר. מייד לאחר מכן החלה חל"י לפעול לאורך רצועות החוף, וכבר ביצעה עבודות שיקום ראשוניות כולל פירוק מסלעות, פיזור 4,500 טון חול לאורך רצועת החוף הצפונית, הצבת עשרות הצללות זמניות עם העירייה, שיקום המקלחות, חיבור תשתיות, ועוד.

אנחנו מתמודדים עם מציאות מורכבת עקב משבר הקורונה. ענף התיירות נפגע עמוקות ואיתו מקורות הכנסה של תושבי העיר. דווקא בתקופה זו קיימת חשיבות עליונה להשקעה בתשתיות"

במסגרת תכנית הפיתוח שאושרה יטופלו ארבעה מקטעים עיקריים: אזור מלון הנסיכה ברצועת החוף הדרומית, חוף אלמוג, מקטע אום רשרש עד קניון מול הים והטיילת הצפונית, בעוד יתר רצועת החוף משוקמת על ידי עיריית אילת. 

בין הצעדים המיידיים של התוכנית: הצללה של החופים, בניית שבילים למתרחצים, סוכות מציל חדשות, הנגשת החופים לבעלי מוגבלויות, הקמת תאי הלבשה, מלתחות ושירותים, בניית אזורי שהייה, נטיעות עצים, הוספת תאורה ויצירת ממשקים חדשים בין הטיילת לחופים. עד כה בוצעו עבודות עפר ליישור קו החוף ולהנגשתו באופן מיידי. במקביל שופרו ושודרגו מתקני התיירות החיוניים והוחזרו לכשירות, בעיקר בפן הבטיחותי.
 
תוכנית פיתוח רצועת החוף שאושרה כעת הינה חלק מתוכנית אסטרטגית רב-שנתית לפיתוח רצועת החוף של העיר מטאבה לעקבה, שעלות ההשקעה בה נאמדת ב-823 מיליון שקל. את התוכנית לפיתוח רצועת החוף גיבשה עיריית אילת עם משרד האדריכלים מייזליץ-כסיף, מתוך ראיית חופי אילת כנכס לאומי-אסטרטגי של העיר. מדינת ישראל אימצה את התוכנית כתוכנית לאומית, ומשרד התיירות מינה כאמור את חל"י להוביל למימושה. 

בחרנו להפוך את הקושי למנוף לצמיחה, לא להחזיר את המצב לקדמותו, אלא לשדרג את רצועת החוף ולבנות תשתיות חדשות. הציבור יקבל תשתיות חוף חדשות באיכות גבוהה"

"התוכנית מגדירה תפיסה תיירותית המחברת בין מרחב תיירותי תוסס ושוקק חיים בחלקה הצפוני של העיר לבין חלקה הדרומי הטבעי, המציע שקט ורוגע מול חופים מרהיבים", נמסר בהודעה המברשת על התוכנית. "תפיסה תיירותית זו, המחברת בין ניגודים אלו, תמציא מחדש את החוויה התיירותית שמציעה העיר למבקריה וכנגזרת מכך תביא לפתיחתה לקהלי יעד חדשים ולהגדלת מספר המבקרים".

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת, מסר: "אנחנו מתמודדים עם מציאות כלכלית וחברתית מורכבת עקב משבר הקורונה. ענף התיירות נפגע עמוקות ואיתו מקורות הכנסה של תושבי העיר. דווקא בתקופה זו קיימת חשיבות עליונה להשקעה בתשתיות. אני מבקש להודות לחל"י, למשרד התיירות ולמשרד האוצר, שנרתמו בזמן קצר לייצר את המהלך שהוועדה המקומית אישרה היום".

אסף אריכא, מהנדס העיר: "בחרנו להפוך את הקושי למנוף לצמיחה, לא להחזיר את המצב לקדמותו, אלא לשדרג את רצועת החוף ולבנות תשתיות חדשות. הציבור יקבל תשתיות חוף חדשות באיכות גבוהה, נצא לעבודות בזמן המתאים ביותר ובתיאום עם בעלי העסקים שנפגעו מהקורונה, באופן שהפגיעה בהם כתוצאה מעבודות השיקום תהיה מינימלית".

הסערה פקדה את חופי העיר באותו זמן שהקורונה מנחיתה מכה כלכלית. נוצר אתגר עצום ואני גאה שאנו מוכיחים היום את החוסן של העיר כאשר אנחנו מאשרים תוכנית פיתוח לתשתיות חופיות חדשות"

עו"ד סימה נמיר, מחזיקת תיק ההנדסה ומ"מ יו"ר הוועדה המקומית אילת: "איתנות של עיר נמדדת ביכולתה לחזור לשגרה לאחר אירועי קיצון. הסערה פקדה את חופי העיר באותו זמן שהקורונה מנחיתה מכה כלכלית. נוצר אתגר עצום ואני גאה שאנו מוכיחים היום את החוסן של העיר כאשר אנחנו מאשרים תוכנית פיתוח לתשתיות חופיות חדשות".

שר התיירות, ח"כ אסף זמיר: "השקעה בתשתיות התיירות בעיר אילת היא עוד צעד חשוב בדרך לשיקום הענף וכלכלת העיר כולה, לצד חבילות הסיוע שקידמנו לטובת העיר. משרד התיירות בראשותי יהיה שותף מלא לקידום החזון לפיתוח העיר שנים קדימה, במטרה להביא למימוש הפוטנציאל האדיר שיש לאילת על ידי השקעה בתשתיות, הגדלת ההיצע המלונאי וקידום מגוון רחב של אטרקציות תיירותיות".

משרד התיירות מאמין באילת כעיר תיירות. נמשיך להשקיע בפיתוח התשתיות התיירותיות של אילת ובשדרוג העיר עבור הישראלים שנופשים בארץ היום, וכהכנה לתיירות מחו"ל שאנו מקווים שתחזור מהר ככל האפשר"

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "משרד התיירות מאמין באילת כעיר תיירות והשקיע בשנים האחרונות תקציבים גדולים בתשתיות, באירועים, בשיווק ובתמרוץ טיסות להבאת תיירות מחו"ל. נמשיך להשקיע בפיתוח התשתיות התיירותיות של אילת ובשדרוג העיר עבור הישראלים שנופשים בארץ היום, וכהכנה לתיירות מחו"ל שאנו מקווים שתחזור מהר ככל האפשר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית אילתמשרד התיירותאמיר הלוימאיר יצחק הלויאסף אריכאהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אילתהחוף הצפוני באילתחל"יהחברה הממשלתית להגנות ים המלחמייזליץ-כסיף-רויטמן אדריכליםאסף זמירעו"ד סימה נמיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...