פרויקט התחדשות נוסף בקריית היובל בירושלים

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לאשר את התוכנית, הכוללת גם תוספת שטחי ציבור, תעסוקה ומסחר וכן שטח ציבורי פתוח • לאחרונה חלה התקדמות בעוד שתי תוכניות לפינוי-בינוי בשכונה

שיתוף הכתבה
מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון, שירה תלמי-באבאי. "נדבך משמעותי נוסף במימושה של תוכנית האב לרובע יובלים גנים" (אלידור חדד)מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון, שירה תלמי-באבאי. "נדבך משמעותי נוסף במימושה של תוכנית האב לרובע יובלים גנים" (אלידור חדד)

נמשכת תנופת ההתחדשות העירונית בשכונת קריית היובל בירושלים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לאחרונה לאשר תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת קריית היובל, במתחם גולומב המשתרע על פני כ-20 דונם. בתוכנית: הקמת 400 יחידות דיור חדשות בארבעה בניינים, זאת במקום 112 יחידות דיור שקיימות במקום היום.

התוכנית, שהוגשה על ידי עיריית ירושלים, כוללת גם גני ילדים ומעונות יום שישולבו במבני המגורים, וכן שטחי מסחר ומשרדים בקומת הקרקע, לאורך רחוב גולומב. בסך הכול כוללת התוכנית תוספת של  815 מ"ר עבור מבני ציבור, 1,666 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 100 מ"ר עבור שטחי מסחר וכן שבעה דונמים של שטח ציבורי פתוח. 

המתחם נמצא לאורך רחוב גולומב, אשר עתיד על פי התוכניות לשמש כאחת השדרות של רובע " יובלים גנים" המתחדש, ובצמוד לצומת הרחובות בוליביה ושטרן המהווה את אחת הכניסות לשכונת קריית היובל

נוסף על כך התוכנית מציעה שדרוג של המרחב העירוני, בדגש על הפארק השכונתי שלאורך רחוב גולומב. ממנהל התכנון נמסר כי בשל הפרשי הגבהים בין רחוב גואטמלה לרחוב גולומב, התוכנית מציעה הקמת מעלית שתחבר בין הרחובות ותאפשר גישה נוחה אל הרכבת הקלה ואל הפארק שיוקם לאורך ציר גולומב. התוכנית נערכה על ידי משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים.

המתחם נמצא לאורך רחוב גולומב, אשר עתיד על פי התוכניות לשמש כאחת השדרות של רובע " יובלים גנים" המתחדש, ובצמוד לצומת הרחובות בוליביה ושטרן המהווה את אחת הכניסות לשכונת קריית היובל. עוד נזכיר כי ברחוב גולומב עתיד לעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה בעיר.

נציין כי לאחרונה חלה התקדמות בעוד כמה תוכניות התחדשות עירונית בשכונה, ביניהן שלב ב' במתחם שברחוב טהון, אשר זכה לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים, ותוכנית הממוקמת בין הרחובות הנטקה, זנגוויל ובורוכוב, שאושרה למתן תוקף על ידי הוועדה המקומית.

צפו בסרטון אשר מרחיב על תנופת ההתחדשות שעוברת השכונה:

מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "אישורה של התוכנית הינו נדבך משמעותי נוסף במימושה של תוכנית האב לרובע יובלים גנים. מדובר במגרש אשר נקבע כבעל עדיפות גבוהה להתחדשות. 

לפני כשבועיים קיבלה הוועדה המחוזית החלטה בדבר החלופה הנבחרת לתוכנית הקו סגול של הרכבת הקלה - חלופה אשר הבטיחה מעבר רכבת לאורך ציר גולומב. מדובר במידה מסוימת בהחלטה משלימה, אשר מביעה אמון מלא בתהליך ההתחדשות של השכונות ומבטיחה תחנת רכבת קלה אשר תשרת את התוכנית ואת האזור".

ראש העיר, משה ליאון: "זהו חלק נוסף בתוכנית שלי לחיזוקה של ירושלים, ותוספת בנייה חדשה עבור משפחות צעירות. המתחם החדש שיקום בסמוך לקו הרכבת הקלה יכלול בתוכו מגורים מסחר ותעסוקה לרווחת תושבי ירושלים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית ירושליםמשה ליאוןהתחדשות עירוניתשירה תלמי-באבאישכונת קריית היובלמתחם גולומב ירושליםמשרד קולקר, קולקר אפשטיין אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...