חדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-ם

הוועדה המקומית אישרה את שני הפרויקטים, שיכללו כ-200 יח"ד להשכרה • אלקטרה תקים את תשתית המנהרות שתחבר בין מזרח למערב העיר .

שיתוף הכתבה
איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה (לירון אלוני)איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה (לירון אלוני)

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה לאחרונה שתי תוכניות לדיור בר-השגה לזוגות צעירים ולסטודנטים במרכז העיר: תוכנית אחת, ברחוב בצלאל 1 ובשטח של כ-2.5 דונם, מציעה בניית אגף חדש ותוספת קומות על אגף קיים במתחם בית העם ותיאטרון ג'ראר בכר. בשטח מתוכננות להיבנות כ-80 יח"ד בנות השגה להשכרה, שטחי מסחר ומרכז ללהקות המחול הפעילות במתחם כיום, זאת נוסף על מבנה התיאטרון הקיים. תוכנית נוספת, בפינת הרחובות מנורה ואוסישקין, בשטח של כ-1.7 דונם, קובעת את הקמתו של בניין בן תשע קומות המערב שימושים של יח"ד להשכרה, מסחר ושטחי ציבור, בהיקף של כ-9,000 מ"ר. בבניין זה מתוכנות כ-120 יח"ד בנות השגה להשכרה, לצד שני גני ילדים וחזית מסחרית. עיריית ירושלים הכינה וקידמה את התוכנית באמצעות חברת 'עדן'. עורכת התוכנית ברחוב מנורה היא אדריכלית מאירה קובלסקי ועורכת התוכנית בבית העם היא אדריכלית סלמה מילסון ארד.

חדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-םחדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-ם

• חברת אלקטרה הודיעה כי תבצע עבור מוריה - חברה לפיתוח ירושלים, עבודות תשתית בצומת הגבעה הצרפתית בעיר הבירה, בהיקף של כ-470 מיליון שקל. מדובר בפרויקט שמוגדר "חלק משמעותי מהתפתחות העירונית והתחבורתית של ירושלים": הוא ייצור ציר מרכזי ונתיב תחבורתי ראשי החוצה את העיר ממערב למזרח, על תוואי כביש מספר 1, ומייצר רצף תחבורתי לכיוון הבקעה וים המלח ולהיפך. הפרויקט יבוצע על ידי חברת אלקטרה תשתיות ויכלול עבודות תשתית, סלילה ומנהור. המנהרות אמורות לחצות אחת את השנייה במפלסים שונים, ומבוצעות במגוון רחב של סוגי קרקעות המצריכות שיטות תימוך מורכבות, ולכן נחשב הפרויקט למורכב הנדסית. תקופת הביצוע הצפויה: כ-36 חודשים.

• חברת מנרב אחזקות הודיעה בתחילת השבוע כי ההסכם שחתמו היא וחברת נקסטקום מול חברת אנלייט, להקמת פרויקט טורבינות הרוח ברמת הגולן, "רוח בראשית", נכנס רשמית לתוקף. במסגרת ההסכם נקבע כי ייבנו 39 טורבינות רוח בסמוך לתל פארס שבמזרח הרמה, ואלו ייצרו כ-190 מגה וואט חשמל. הפרויקט אמור להימשך כ-23 חודשים, והתמורה הצפויה ממנו היא 260 מיליון שקל. הן יבצעו אותו כמיזם משותף בחלקים שווים.

• חברת בסט ייזום הודיעה השבוע על פתיחת נפתח מרכז מסחרי ראשון בצמידות לכביש 6 - מרכז WE CENTER שהוקם בירידה ממחלף באקה. החברה הקימה את המרכז בשותפות עם האחים נוי, בהיקף השקעה של כ-70 מיליון שקל. הוא מתפרס על שטח של כ-7,000 מ"ר, בשתי קומות מעל קומת מרתף. במקום הוכשרה גם חניה עילית למאות רכבים. חברת בסט בנייה מקבוצת בסט בנתה את המרכז בפועל. הוא תוכנן על ידי משרד ערן מבל אדריכלים.

חדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-םחדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-ם

• חברת אלמוגים החזקות עדכנה השבוע את הרשות לניירות ערך כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את בקשתה של חברת הבת, אלמוג ב.ז בניה והשקעות, לצד השותף, יוסי אברהמי עבודות הנדסה אזרחית, להיתר בנייה לפרויקט "רובינא הירוקה" בעיר. הבקשה המאושרת מוסיפה שמונה יחידות דיור לפרויקט, במסגרת הקלות שבס-כחלון, כך שהוא יכלול בסך הכול 48 יחידות דיור.

קבוצת MORE הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי התקשרה בהסכם למכירת כלל יחידות המסחר בשלב השלישי של פרויקט MORE אריאל שבעיר אריאל שבשומרון, לרוכש אחד, תמורת 15.4 מיליון שקל. עוד היא מוסרת כי עד כה נחתמו בפרויקט חוזי מכר מחייבים ל-47 יחידות דיור, והתקשרויות שצפויות להפוך להסכמים מחייבים ביחס לשלוש יחידות דיור נוספות בפרויקט. בכך מסיימת החברה את מכירת כלל היחידות בפרויקט (50 יח"ד ו-14 יחידות מסחריות), בצפי הכנסות כולל של כ-77 מיליון שקל.

קבוצת כנען מעדכנת כי פרויקט smart towers שהקימה ברמת גן קיבל טופס אכלוס, טופס 4 . מדובר בפרויקט פינוי-בינוי ברחוב עמק החולה שבשכונת גן הערמונים. החברה הרסה במסגרתו שלושה בניינים ישנים בני ארבע קומות שכללו 48 יח"ד, והקימה במקומם שני מגדלים בני 23 קומות כל אחד, הכוללים 168 יח"ד. אדריכלי הפרויקט הם אנשי משרד כנף-פרנס אדריכלים. בהתאם לקבלת האישור, בימים אלה מסתיים אכלוס הדירות בפרויקט על ידי הדיירים הוותיקים והדיירים החדשים.

חדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-םחדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-ם

קבוצת אלמוג הודיעה השבוע שהיא יוצאת לשלב המכירה המוקדמת בפרויקט ההתחדשות העירונית שלה ברחוב אלחריזי בתל אביב - ובכך מוציאה את הפרויקט לדרך. מדובר בבניין הנמצא ברובע 3 בעיר, באזור ההכרזה של אונסקו. במסגרת הפרויקט תהרוס החברה בניין ישן הכולל 11 יח"ד בארבע קומות, ובמקומו תבנה בניין בן 20 יח"ד שיהיה בן שבע קומות ויכלול גם מרתף חניה בן שלוש קומות. הפרויקט נמצא בשלבים סופיים של קבלת היתר בנייה, והאדריכל הוא רועי פישר.

חדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-םחדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-ם

• חברת נתיב פיתוח הודיעה לאחרונה כי היא יוזמת פרויקט לפינוי-בינוי בשכונת אג"ש בקריית ים – שכונה שמיועדת לעבור התחדשות עירונית כוללת, במסגרת תוכנית מפורטת שכבר אושרה למתן תוקף בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה. החברה ערכה השבוע כנס דיירים לתושבי השכונה, והציגה להם מתווה ראשוני לחידוש השכונה שיבוצע בהובלתה של הקבוצה. נתיב פיתוח בונה בימים אלו את פרויקט "נתיב ים" בשכונת פסגות ים בעיר, וזכתה לאחרונה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לרכישת זכויות חכירה לקרקע לבניית 141 דירות לשוק החופשי על קו החוף בשכונת נווה חוף בקריית ים. נוסף על כך בונה החברה פרויקט במסגרת מחיר למשתכן המשלב דיור חופשי, במתחם לכיש בעיר הכולל כ-270 דירות.

חדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-םחדשות הנדל"ן: אושרו 2 פרויקטים לדיור בר-השגה בי-ם

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםיוסי אברהמיקבוצת בסטדיור בר-השגהשכונת אג"שאלקטרהאנלייטקבוצת אלמוגנתיב פיתוחקבוצת כנעןמנרבקבוצת MOREאיתמר דויטשרנקסטקוםפרויקט רוח בראשיתמרכז WE CENTERמשרד ערן מבל אדריכליםאלמוג ב.ז בניה והשקעותרובינא הירוקהפרויקט smart towers
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...