מחירי הדירות בארה"ב עלו ב-4.2% ברבעון השני – לעומת 7.7% ברבעון הראשון של השנה

אחת הסיבות העיקריות לירידה היא, כמובן, מגפת הקורונה – שהכתה בענף רק לקראת סוף מרץ • עליית המחירים הגבוהה ביותר – בערים מחוץ לניו יורק • בקינגסטון עלו המחירים ב-18%

שיתוף הכתבה
מחירי הנדל"ן בארה"ב ממשיכים לעלות (שאטרסטוק)מחירי הנדל"ן בארה"ב ממשיכים לעלות (שאטרסטוק)

מחירי הנדל"ן בארה"ב ממשיכים לעלות למרות הקורונה – אך בקצב מתון יותר: כך עולה מנתונים שאסף האיגוד הלאומי של המתווכים בארה"ב, אשר בוחן מדי רבעון את המחירים ב-181 מטרופולינים בארה"ב. על פי נתונים אלו עלו מחירי הדירות ב-4.2% ברבעון השני של 2020 – זאת לעומת עלייה של 7.7% ברבעון הראשון.

אחת הסיבות לעלייה המתונה יותר ברבעון השני היא העובדה, כמובן, שמשבר הקורונה הכה בענף בעוצמה דווקא בו: אומנם המשבר פרץ עוד ברבעון הראשון, במרץ, אך שיאו היה באפריל ובמאי – שני החודשים הראשונים של הרבעון השני. עד מאי המחירים בשוק הגיעו לשפל עמוק, ואז החל הציבור להרים ראש. לכן הרבעון השני של השנה הסתכם בעלייה, גם אם מתונה יותר בהשוואה לרבעון הראשון.

התושבים בורחים מניו יורק?

אחד הנתונים המעניינים שעלו מהסקר שביצע איגוד המתווכים האמריקאי נוגע למחירים בערים סביב ניו יורק: מתברר שאלו רשמו את העלייה הגדולה והמשמעותית ביותר ברבעון השני. כך לדוגמה, העיר קינגסטון, מרחק של 145 קילומטרים מצפון לניו יורק, חוותה עלייה של 18% ברבעון השני של השנה – העלייה הגבוהה ביותר מתוך כל אותם עשרות מטרופולינים שנבחנו על ידי איגוד המתווכים. המחיר הממוצע בקינגסטון ברבעון השני: 276,000 דולר.

העיר קינגסטון, מרחק של 145 קילומטרים מצפון לניו יורק, חוותה עלייה של 18% ברבעון השני של השנה – העלייה הגבוהה ביותר מתוך כל אותם עשרות מטרופולינים שנבחנו על ידי איגוד המתווכים

הסיבה לכך, על פי כתבה שפורסמה בנושא ב-BLOOMBERG, היא שתושבים רבים פשוט עוזבים את העיר ניו יורק – ומחפשים אלטרנטיבה באזור, אך מחוצה לה. סוכנים שונים מעידים כי רוב העסקאות שעשו לאחרונה היו של תושבים ממנהטן ומברוקלין, שחיפשו אלטרנטיבה.

יש לזכור בהקשר זה שניו יורק העיר ספגה מהלומה חזקה במהלך שיאה של התפרצות הקורונה, והייתה מהערים ה"מודבקות" ביותר בארה"ב, אולי אף בעולם כולו. כפי שנאמר לא פעם, העיר נראית מאז פרצה הקורונה (גם אם כיום במידה פחותה) כעיר רפאים, בטח ובטח בהשוואה לעיר שהייתה לפני התפרצות המגפה. ייתכן שהעזיבה של ניו יורק, כפי שמסתמנת בעת האחרונה, מתרחשת בעקבות ה"חוויה" הלא נעימה שאיתה התמודדו תושבי התפוח הגדול בעיקר באפריל ובמאי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"בבלומברגמשבר הקורונהBLOOMBERG
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...