סקירה רבעונית מטעם השמאי אוהד דנוס: עלייה של 0.5% במחיר הדירות

העלייה באילת – בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד • דנוס: "שוק הנדל"ן הישראלי מפגין עד כה עוצמה אדירה אל מול האתגרים שמציב בפניו משבר הקורונה"

שיתוף הכתבה
אוהד דנוס (שחר שירזי)אוהד דנוס (שחר שירזי)

מחירי הדירות בישראל עלו במחצית האחוז ברבעון השני של השנה – כך עולה מנתוני הסקירה הרבעונית של השמאי אוהד דנוס שמפורסמים היום (א'). על פי הנתונים, נצפתה ברבעון השני עלייה של 0.5% במחיר הממוצע של הדירות שנסקרו לעומת הרבעון שקדם לו. עם זאת, הסקירה כללה בחינת מחירי הדיור ב-16 ערים, ורק בשש מתוכן נרשמה עלייה. בשמונה מהערים דווקא נרשמה ירידה במחירים, ושתיים שמרו על יציבות.

המפתיעה היא העיר אילת, שם המחירים עלו ב-7% בהשוואה לרבעון הקודם. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד מדובר על קפיצה גדולה של 17% במחירים. עליות אלו מציבים את אילת לפני אשקלון ובאר שבע מבחינת המחיר הממוצע לדירה (דירת ארבעה חדרים – סוג הנכסים שנבדקים בסקירתו של דנוס): המחיר הממוצע באילת עומד על 1,260,000 שקל, באשקלון על 1,240,000 שקל ובבאר שבע על 1,010,000 (הנמוך מבין הערים הנסקרות).

עוד נציין את כפר סבא, שם נרשמה עלייה של 8% במחירי הדירות הממוצעים בהשוואה לרבעון הראשון; ואת הרצליה, שם נרשמה עלייה של 9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, קרי הרבעון השני של שנת 2019.

סקירה רבעונית מטעם השמאי אוהד דנוס: עלייה של 0.5% במחיר הדירותסקירה רבעונית מטעם השמאי אוהד דנוס: עלייה של 0.5% במחיר הדירות

"שוק הנדל"ן הישראלי מפגין עד כה עוצמה אדירה אל מול האתגרים שמציב בפניו משבר הקורונה", כותב דנוס בסקירתו. "עם זאת חשוב לציין בעת הזו כי למשברים בשוק הנדל"ן, כמו גם להליכי צמיחה, לוקח זמן רב יחסית להבשיל, ועל כן ניתן לומר כי השלכותיו של המשבר הכלכלי והיקף המובטלים חסר התקדים טרם הופנמו במלוא עוצמתם בשוק, במהלך הרבעון השני של 2020.

למשברים בשוק הנדל"ן, כמו גם להליכי צמיחה, לוקח זמן רב יחסית להבשיל, ועל כן ניתן לומר כי השלכותיו של המשבר הכלכלי והיקף המובטלים חסר התקדים טרם הופנמו במלוא עוצמתם בשוק, במהלך הרבעון השני של 2020"

זאת ועוד, חשוב לזכור כי חודש יוני אופיין באופטימיות זהירה שלוותה בתחושה כאילו המשבר הבריאותי מאחורינו. עוד ניתן לומר כי התחושה בשוק הנדל"ן, כפי שמשתקפת מהנתונים, הינה כי הציבור בהתנהגותו מכיל את משבר הקורונה, אך הכלה זו מביאה להכרה בכך שממשלת ישראל לא תוכל לסייע להפחתת המחירים בשוק הנדל"ן בעתיד הנראה לעין.

כאילו שהעניינים לא מסובכים מספיק, יש לזכור כי תהליכים שלמים במשק דווקא תומכים בהמשך עליות מחירים לאחר היציאה מהמשבר הבריאותי: הפחתת מס הרכישה למשקיעים, פעילות בעצימות נמוכה יותר של מוסדות המדינה והקטנת היצעים שבוודאי תגיע עקב כך. גם הקיטון בנפח הפעילות ברבעון השני הינו משמעותי - אך לא מדובר בריסוק השוק".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אוהד דנוסמחירי הדיורשמאות מקרקעיןמשבר הקורונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...