מוסדות התכנון ממשיכים לקדם במרץ את מטרו גוש דן

זאת לאחר שקו M1 עבר לשלב זה אך לאחרונה • מדובר בקו חצי מעגלי אשר אורכו 39 ק"מ, והוא יכלול על פי התכנון 39 תחנות • הוא יתחיל בבת ים ויגיע עד הרצליה.

שיתוף הכתבה
מפת מטרו גוש דן (מנהל התכנון)מפת מטרו גוש דן (מנהל התכנון)

נמשכת ההתקדמות בתכנון מטרו גוש דן: לפני כחודש פרסמנו כאן על העברת תוכנית קו המטרו M1 להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור – וכעת עובר גם קו M3 לשלב זה על ידי הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות (הוות"ל).

קו M3 הוא קו חצי מעגלי, שתחנת הקצה הדרומית שלו היא במערב בת ים ותחנת הקצה הצפונית – שדרות אבא אבן בהרצליה פיתוח. בין היתר יעבור הקו גם בתחומי תל אביב, רמת גן, פתח תקווה, חולון, קריית אונו, רמת השרון, אור יהודה ואזור. לקו מתוכננת גם שלוחה מזרחית שתגיע עד לנתב"ג. אורכו המתוכנן 39 ק"מ, והוא צפוי לכלול 25 תחנות.

על פי תיאור התוכנית, מטרתה "התוויה של חלקו הדרומי של קו המטרו M3, המבנים והמתקנים המהווים חלק ממנו והנחוצים להקמתו, להפעלתו ולתחזוקתו". בין היתר קובעת התוכנית שטחים המיועדים לרצועת מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים) במפלס הקרקע ובתת-הקרקע; שטחים המיועדים להקמת תחנות; שטחים המיועדים למרכזי תחזוקה ותפעול המטרו; הוראות ותנאים לבינוי ולפיתוח שיאפשרו הקמת המתקנים הדרושים; הוראות לשמירה על הסביבה ולצמצום מפגעים סביבתיים ובטיחותיים בעת הקמה ובעת הפעלה.

כפי שכבר ציינו כאן בעבר, להתקדמות המואצת משמעות אדירה מבחינת בעלי קרקעות רבים שבהן אמורה לעבור במטרו בעתיד – ולאחר אישורה המתקרב בצעדי ענק לא ניתן יהיה לבטל או לשנות דברים שנקבעו. לכן, כפי שמציינים אנשי משרד עו"ד צבי שוב בסרטון שערכנו בנושא, בעלי הקרקעות צריכים לבדוק את הנושא ולפעול כבר עכשיו:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרוות"להוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיותמטרומטרו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...