לראשונה בהיסטוריה של שוק הנדל"ן בארה"ב

גם מכירות הבתים עלו, וההכנסות ממכירות גדלו זה החודש ה-101 ברציפות - כל זאת למרות משבר הקורונה והחשש מקיפאון בענף.

שיתוף הכתבה
המחיר החציוני של דירה בארה"ב - בשיא היסטורי (שאטרסטוק)המחיר החציוני של דירה בארה"ב - בשיא היסטורי (שאטרסטוק)

החששות גדולים – והמספרים נראים אחרת לחלוטין: לא פעם מתרחשת התופעה הזו, גם בישראל וגם ברחבי העולם, סביב משברים גדולים, ומשאירה אותנו לתהות אם המספרים הם אלו שמטעים אותנו, או שמא החששות מתנפצים שוב ושוב אל קרקע המציאות. הפעם זהו תורו של ענף הנדל"ן האמריקאי, שמציג ביולי נתונים מרשימים.

יולי 2020 בענף הנדל"ן האמריקאי צפוי להיזכר לטובה עוד זמן רב. כך, הוא הציג עלייה של 24.7% במספר הבתים שנמכרו ברחבי ארה"ב ביחס ליוני 2020 – 5.86 מיליון בתים, לעומת 4.72 מיליון בתחם בלבד בחודש הקודם לו. 

אבל הנתון הזה הוא בבחינת "לא חוכמה": יוני 2020 היה עדיין חלש מבחינת הפעילות בענף, כהשפעה ממשבר הקורונה, כך שקפיצה גדולה כל כך יכולה להיות מוסברת בעיקר מהכיוון הזה.

המחיר החציוני של בית בארה"ב חצה לראשונה בהיסטוריה את רף 300,000 הדולרים, ועמד על 304,100 דולר. מדובר בעלייה של 8.5% ביחס ליולי 2019 (כלומר הרבה לפני פרוץ משבר הקורונה), אז המחיר החציוני היה 280,400 דולר

כשמסתכלים על נתונים אחרים, רואים שהפעילות ביולי מציבה רף היסטורי, בין היתר מכיוון המחיר החציוני: על פי הנתונים, המחיר החציוני של בית בארה"ב חצה לראשונה בהיסטוריה את רף 300,000 הדולרים, ועמד על 304,100 דולר. מדובר בעלייה של 8.5% ביחס ליולי 2019 (כלומר הרבה לפני פרוץ משבר הקורונה), אז המחיר החציוני היה 280,400 דולר.

זה לא הכול: על פי הדו"ח האחרון של איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב, מכירות הבתים בחודש שעבר קבעו שיא חדש מבחינת ההבדל בצמיחה בין חודש אחד למשנהו, ושיקפו עלייה רצופה של 101 חודשים (!!) בהכנסות ממכירת בתים – והכוונה היא לכל סוגי הבתים, החל בדירות, דרך בתים בערים ועד בתים צמודי קרקע.

בכתבה שפורסמה לאחרונה במגזין The Real Deal אף מגדיל לעשות הכלכלן הראשי של איגוד הסוכנים האמריקאי (NAR), לורנס יון, ומשחרר הצהרה שמעטים יעזו להגיד בשלב זה: "שוק הדיור עבר את שלב ההתאוששות מהמשבר, וכעת הוא פורח". למרות ההצהרה הנועזת, קשה מאוד להתווכח עם מספרים שעולים אף על המספרים בתקופה שלפני משבר הקורונה.

מלאי הדירות בשוק האמריקאי ירד בחודש יולי 2020 ל-1.5 מיליון דירות, ירידה של 2.6% בהשוואה לחודש יוני האחרון, אז המספר עמד על 1.57 מיליון דירות. מצד שני, התחלות הדיור בארה"ב עלו ביולי ב-22.6%

נתון נוסף שמפורסם בכתבה מטעם המגזין הניו יורקי מעודד פחות, והוא נוגע למלאי הדירות בשוק האמריקאי: זה ירד בחודש יולי 2020 ל-1.5 מיליון דירות, ירידה של 2.6% בהשוואה לחודש יוני האחרון, אז המספר עמד על 1.57 מיליון דירות. מצד שני, התחלות הדיור בארה"ב עלו ביולי ב-22.6%, כך שייתכן שהמלאי יגדל בעתיד הקרוב.

יש לציין כי גם כאן בישראל מורגשת התעוררות בענף בחודשיים האחרונים, לאחר קיפאון שהעלה חששות רבים. כך, ביוני מספר העסקאות היה הגבוה ביותר מבין חודשי יוני מאז 2015, והיקף המשכנתאות שניטלו ביולי הוא מהגבוהים ביותר ב-2020 – גבוה אף יותר מינואר ומפברואר 2020, אז המשבר טרם פרץ.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"בהתחלות בנייהמשבר הקורונהמחיר דירה חציונימלאי הדירות בארה"ב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...