רשמית:תקנות הבנייה הירוקה בבנייה חדשה ייכנסו לתוקף בכל הארץ

כך סיכמו ביניהם שר הפנים אריה דרעי והשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל . על תקנות הבנייה הירוקה בבנייה חדשה.

שיתוף הכתבה
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל. "מדובר במהפכה סביבתית" (רפי קוץ, לע"מ)השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל. "מדובר במהפכה סביבתית" (רפי קוץ, לע"מ)

תקנות הבנייה הירוקה בבנייה חדשה יחולו בכל הארץ החל במרץ 2022 – כך סיכמו היום (ד') שר הפנים, אריה דרעי, והשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל. כזכור, במרץ האחרון אישרה את ההצעה פה אחד המועצה הארצית לתכנון ובנייה, וכעת שני המשרדים מיישמים זאת בפועל: תקנות הבנייה הירוקה (ת"י 5281) ייכנסו לתוקף בכל הארץ בעוד כשנה וחצי – וייושמו בהדרגה לכל סוגי הבניינים. 

לבד מהחיסכון באנרגיה ומהשימוש בחומרי בנייה ידידותיים לסביבה, התקנות יתרמו רבות לצמצום פליטות גזי החממה ובכך להעלאת איכות החיים של התושבים"

התקנות קודמו על ידי מנהל התכנון והמשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם השלטון המקומי, התאחדות בוני הארץ , המועצה לבנייה ירוקה, פורום ה-15 וגורמים רבים נוספים. יש לציין כי החלטת המועצה הארצית קבעה כי התקנות ייושמו החל ביולי 2021, ואילו החלטתם הסופית של השרים דוחה את יישום ההחלטה בשמונה חודשים.

התקן הישראלי לבנייה ירוקה היה וולונטרי עד כה, ועם תחולתן של התקנות הוא יהפוך למחייב. בנייה לפי התקן תורמת במגוון רחב של היבטים להעלאת איכות החיים למשתמשי הבניין ולציבור הרחב, בין היתר באמצעות חיסכון בצריכת האנרגיה והפחתת פליטות גזי החממה, שיפור בריאות הציבור על ידי הצללה, דגש באמצעי אור ואוורור טבעיים, שימוש בחומרי בנייה "ירוקים", שיפור איכות הבנייה ועוד. 

לעיון בתקנות החדשות לחצו כאן

בשנים 2017-2014 אושרו רק 32 תוכניות המחייבות בנייה ירוקה מחוץ לערי פורום ה-15, לעומת כ-400 תוכניות שאושרו בערי הפורום

במנהל התכנון מציינים כי מעבר להיבטים הסביבתיים, מדובר בתיקון עוול חברתי: "עד היום, תקן הבנייה הירוקה היה מחייב רק ביישובים החזקים - בערי פורום ה-15 שהחליטו על אימוץ התקן בתחומן, ולא ביישובי הפריפריה, כך שלמעשה בעוד תושבי הערים החזקות מרוויחים מהיעילות האנרגטית של המבנים ומחיסכון כספי בעלויות של חשמל ומים - התושבים בערי הפריפריה נשארו מאחור". במנהל מציינים כי בשנים 2017-2014 אושרו רק 32 תוכניות המחייבות בנייה ירוקה מחוץ לערי פורום ה-15, לעומת כ-400 תוכניות שאושרו בערי הפורום. 

שר הפנים, אריה דרעי: "מדובר בבשורה של ממש לתושבי ישראל. התקנות החדשות יתרמו להעלאת איכות הבנייה בישראל ולצמצום פערים בין ערי המרכז לפריפריה. נוסף על כך, לבד מהחיסכון באנרגיה ומהשימוש בחומרי בנייה ידידותיים לסביבה, התקנות יתרמו רבות לצמצום פליטות גזי החממה ובכך להעלאת איכות החיים של התושבים".

בתל אביב וברעננה כבר בונים בניינים חסכוניים ויעילים, ומהיום גם בטירת הכרמל, במעלות ובסכנין. בניין שמוקם היום יעמוד על תילו 50 ו-100 שנים. נבטיח שהוא יהיה הטוב ביותר מיום הקמתו ובעת הזו"

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "מדובר במהפכה סביבתית, המצטרפת למאמצים המקומיים והבין-לאומיים להגנת הסביבה. בנייה ירוקה מבטיחה לדיירים איכות חיים בדל"ת אמותיהם ובסביבת מגוריהם לאורך שנים, ומסייעת לצמצם פליטות גזי חממה, זיהום אוויר, מפגעי פסולת בניין וחשיפה לחומרים מזיקים. בתל אביב וברעננה כבר בונים בניינים חסכוניים ויעילים, ומהיום גם בטירת הכרמל, במעלות ובסכנין. בניין שמוקם היום יעמוד על תילו 50 ו-100 שנים. נבטיח שהוא יהיה הטוב ביותר מיום הקמתו ובעת הזו".

מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר: "תקן הבנייה הירוקה יעשה צדק חברתי. מי שלא נהנה עד היום מהתקן היו בעיקר תושבי הפריפריה, ואנחנו משנים את זה. החובה בתקן בנייה ירוקה הינו צעד אחד משורה של מהלכים שמנהל התכנון מקדם לאור שינויי האקלים. אימוץ תקנים וסטנדרטים לבנייה ירוקה עשוי להוביל לחיסכון של כ־20%-30% בצריכת האנרגיה במבנים, להפחית את פליטות גזי החממה בערים ולצמצם את הצורך בהקמת תשתיות אנרגיה יקרות ומורכבות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןדלית זילברבנייה ירוקהתקן בנייה ירוקהאריה דרעימשרד הפניםהמשרד להגנת הסביבהגילה גמליאלת"י 5281
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...