סאגת רכישת ישפרו רחוקה מלהסתיים

כזכור, ישפרו נרכשה על ידי בעלי תנופורט, ב-800 מיליון שקל • מגה אור וביג, שהיו אמורות לרכוש את ישפרו בתחילה, תבעו את נכסים ובנין ואת ישפרו - הנתבעות מגיבות .

שיתוף הכתבה
בעלי נכסים ובנין, אדוארדו אלשטיין (כפיר זיו)בעלי נכסים ובנין, אדוארדו אלשטיין (כפיר זיו)

עוד שלב בהתנגשות המשולשת (ואף המרובעת) שבין נכסים ובנין, מגה אור וביג מרכזי קניות: לאחר שהשתיים האחרונות הגישו תביעה נגד נכסים ובנין, שנמצאת בבעלות איש העסקים אדוארדו אלשטיין, וכן נגד ישפרו ותנופורט – הרוכשת בסופו של תהליך – מעדכנת היום (א') נכסים ובניין כי היא וישפרו הגישו תביעה שכנגד.

"במסגרת כתב התביעה שכנגד, נתבעות מגה אור וביג, בין היתר, לתשלום סך של כ-100 מיליון שקל לחברה ולחברת הבת בגין נזקים שנגרמו להן בשל הפרות מהותיות ויסודיות של הסכם מגה אור, ובשל מעשים ומחדלים שבוצעו על ידן", נכתב בהודעת נכסים ובניין לרשות לניירות ערך על אודות כתב התביעה החדש, "הכול תוך שמירת זכויותיהן של החברה וחברת הבת לתיקון כתב התביעה שכנגד ולפיצול סעדים אם יהיה בכך צורך, ולהגשת תובענות נוספות".

במסגרת כתב התביעה שכנגד, נתבעות מגה אור וביג, בין היתר, לתשלום סך של כ-100 מיליון שקל לחברה ולחברת הבת בגין נזקים שנגרמו להן בשל הפרות מהותיות ויסודיות של הסכם מגה אור, ובשל מעשים ומחדלים שבוצעו על ידן"

כזכור, בסוף ינואר הגיעו נכסים ובנין, מגה אור וביג מרכזי קניות להסכם למכירת ישפרו, חברת הבת של נכסים ובנין, תמורת 855 מיליון שקל. עם פרוץ משבר הקורונה החלו לצוץ ידיעות על כך שהעסקה נמצאת בסכנה – ונכסים ובנין עצמה אף פרסמה הודעה רשמית בנושא.

ואכן, כמה ימים לאחר מכן הודיעה חברת מגה אור כי "נוכח האירועים הגלובליים הקשורים במשבר נגיף הקורונה ועקב השינוי המהותי בנסיבות ובמצב הכלכלי, בארץ ובעולם, על כל הכרוך בכך, הצדדים לעסקה מנהלים ביניהם מגעים ביחס להיתכנות השלמת העסקה". נכסים ובנין לא ראתה את המהלך כפי שראתה אותו מגה אור, וטענה כי זו הפרה הסכם.

ימים ספורים לאחר מכן הוטלה הפצצה מכיוונה של נכסים ובנין: היא הודיעה על סיכום לרכישת ישפרו בידי גורמים אחרים, כידן דהרי וירון אדיב, בעלי תנופורט , תמורת סכום של 800 מיליון שקל – נמוך ב-55 מיליון שקל מהסכום שבו התכוונה למכור את החברה למגה אור ולחברת ביג מרכזי קניות .

בעקבות כך הגישה מגה אור, לצד ביג מרכזי קניות , תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד נכסים ובנין, ישפרו ובעלי תנופורט . בין היתר דורשות החברות התובעות לתת צו מניעה לעסקה שיצאה אל הפועל. על תביעה זו הגישה נכסים ובנין את התביעה שכנגד. כעת נמתין לראות לאילו כיוונים נוספים תתפתח הסאגה הזו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךנכסים ובנייןמגה אורביג מרכזי קניותישפרותנופורטכידן דהריירון אדיב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...