שר הפנים: ישיבות מוסדות התכנון יוסיפו להתקיים בהיוועדות חזותית – לשלושה חודשים נוספים לפחות

השר חתם על צו מתאים, שיאפשר "להמשיך ולקיים את הליכי התכנון ורישוי הבנייה כסדרם על אף המגבלות הקיימות" • מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר, פרסמה הנחיות מפורטות בהמשך לצו • כל המסמכים הנוגעים להחלטה - בכתבה

שיתוף הכתבה
שר הפנים אריה דרעי (משרד הפנים)שר הפנים אריה דרעי (משרד הפנים)

ישיבות גופי התכנון ימשיכו להתנהל בהיוועדות חזותית, בכפוף למגבלות הקורונה – כלומר בשיחת וידאו: כך קבע שר הפנים, אריה דרעי, במסגרת פרסם צו חדש. המהלך נועד לאפשר את המשך קיומם של הליכי התכנון ורישוי הבנייה כסדרם, על אף המגבלות הקיימות בנוגע להתקהלות, ובד בבד לקדם את הנגשת הליכי התכנון לכלל הציבור.

השר דרעי חתם על "צו לקביעת תקופת חירום לפי חוק הארכת תקופות וקיום דיונים בהיוועדות חזותית בענייני תכנון ובנייה (נגיף הקורונה החדש - הוראת שעה), התש"ף-2020". לפי הצו, תקופת החירום תימשך שלושה חודשים, או עד תום תקופת החירום שהכריזה עליה הממשלה. החוק קודם על ידי מנהל התכנון , בתמיכת משרד המשפטים ובסיוע יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מיקי חיימוביץ. 

לעיון בצו החדש לחצו כאן

כידוע, המגבלות הקיימות בעת הזו, ובכלל זה המגבלה על התקהלות של יותר מ-20 אנשים במקום סגור, מצמצמות את האפשרות לקיים ישיבות במוסדות תכנון בהשתתפות פיזית של כלל הגורמים הנדרשים בישיבה. "הצו נועד לאפשר את המשך מהלכם התקין של הליכי התכנון והבנייה באמצעות דיונים בהיוועדות חזותית במוסדות תכנון ארציים, מחוזיים ומקומיים", נכתב בהודעת מנהל התכנון , "לרבות דיונים בהתנגדויות ובעררים, בהתאם לתנאים שנקבעו לכך בחוק, דבר שעד כה לא היה מוסדר בחקיקה, על כל ההיבטים הנוגעים לעניין".

לצו החדש נלווה חוק הקובע הנחיות מפורטות להנגשת הדיונים במוסדות התכנון לכלל האוכלוסייה, ולהשתתפות כלל בעלי העניין בדיונים בכלל ובשלב ההתנגדויות בפרט. על פי החוק, יו"ר מוסד תכנון מחויב להבטיח קיום דיון שבו יישמעו כלל בעלי העניין, ולפעול בכל דרך אפשרית על מנת להבטיח את שמיעת כלל הצדדים הרלוונטיים לדיון. "הדבר יאפשר קיום דיון באפליקציה כדוגמת זום לכל המוזמנים לדיון", מוסיפים במנהל התכנון, "וכן שידור חי בערוץ יוטיוב של מנהל התכנון , במקרה שמדובר בישיבות עם מספר רב של משתתפים ובעלי עניין - כדוגמת המועצה הארצית לתכנון ובנייה".

לצפייה בכלל סעיפי החוק לחצו כאן

בהתאם לכך, פרסמה מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, הנחיות מחייבות לקיום ישיבות מוסדות התכנון באמצעות היוועדות חזותית. ההנחיות נועדו להבטיח את קיום הוראות החוק כך שמוסדות התכנון ימשיכו להתנהל באופן מקצועי ויעיל גם בעת קיום ישיבה שלא בנוכחות פיזית, תוך שמירה על העקרונות הבסיסיים של שיתוף הציבור, שקיפות, פומביות והנגשת הליכי התכנון לציבור ככל הניתן. מסמך ההנחיות זמין לציבור באתר האינטרנט של מנהל התכנון.

לצפייה במסמך לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןדלית זילברמשבר הקורונהאריה דרעימשרד הפניםמוסדות התכנוןהיוועדות חזותית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...