פוזלים אל המזרח: נתונים מעודדים בסינגפור

לאחר ירידות משמעותיות בשוק המקומי בעקבות הקורונה, יוני ויולי הראו "ביצועים" יפים מבחינת היקפי המכירות • לאורך יולי האחרון נמכרו 1,080 דירות.

שיתוף הכתבה
סינגפור (שאטרסטוק)סינגפור (שאטרסטוק)

לרוב אנחנו עוסקים כאן, במדור נדל"ן חו"ל, בשוק האמריקאי המסקרן – שכן הוא בפעמים רבות משפיע על העולם כולו, מה גם שהוא פשוט שוק מרתק מאוד. אך הפעם נרצה לעשות אתנחתה קצרה מצפון אמריקה, ו"לקפוץ" אלפי קילומטרים מזרחה משם, לשוק קטן בהרבה אך מעניין בפני עצמו: שוק הנדל"ן של סינגפור.

אם כן, נתחיל מהשפעות התפשטות הקורונה על סינגפור: האי הקטן והיוקרתי התמודד היטב עם המגפה עצמה, אך ההתמוד;דות הזו עלתה לו לא מעט, במונחים כלכליים, עם צמיחה שלילית של 41.2% בתמ"ג ברבעון השני, בהשוואה לרבעון הראשון. גם ענף הנדל"ן, כמובן, נפגע לא מעט באותם ימים של סגרים ומאבק במגפה, והגיע למספרים נמוכים במיוחד.

אבל החודשים האחרונים מעניקים תקווה לאי מבחינה זו: בחודש יוני 2020 נמכרו 988 דירות חדשות – כמעט כפול לעומת מאי 2020; ביולי הגיעו המכירות ל-1,080 דירות, המספר הגבוה ביותר שהציג האי מאז נובמבר 2019, כלומר לפני שנה כמעט.

רוב הרוכשים – תושבי סינגפור עצמה ולא תושבי חוץ

מחירי הדירות דווקא לא עלו בצורה משמעותית בסינגפור בתקופה זו. כך, ברבעון השני עלו המחירים רק ב-0.3% - זאת לעומת 0.5% בישראל, לשם השוואה, ו-4.2% בארה"ב. נתון מעניין נוסף נוגע למקור הרוכשים: ובכן, על אף שסינגפור ידועה כסמל להשקעות זרות ולכלכלה פורצת גבולות מדיניים, תושבי סינגפור עצמה היוו 80% מרוכשי הדירות ברבעון השני, לעומת 77% ברבעון הראשון. 

עוד נציין, כך על פי הכתבה שפורסמה במגזין TheRealDeal, כי העסקאות ברבעון השני סביב נכסים במחיר של פחות ממיליון דולר עלו ב-5%, עובדה המעידה על שמרנות כלשהי מצד הקונים. מן הצד השני, רוב הקונים רכשו בתים בשטח של יותר מ-150 מ"ר.

מה הן הסיבות להתאוששות הזו בענף הנדל"ן? ראשית, כמובן, המצב אינו כשהיה וההגבלות החריפות שהוטלו על תושבי האי בשיא המאבק במגפה כבר לא בתוקף, וכיום המשק חופשי יותר. שנית, בשל החשש מהתפתחות משבר חריף מאוד, ביצעה הממשלה כמה צעדים אשר מטרתם אישוש הכלכלה והתייצבותה.

בין יתר המהלכים שיזמה הממשלה ניתן למצוא הנחות במיסים, לצד תקנות שאפשרו להוריד את הלחץ על הקונים. לצד זה, צריך כמובן לזכור את הביקוש הכלוא – ביקוש לדירות שלא ניתן היה לממש בשלך מגבלות הקורונה, וכעת עושה רושם שהוא מתפרץ החוצה. זה קרה גם כאן, בישראל, והתבטא במספרי יוני 2020 הגבוהים – וקורה למעשה בכל מקום בעולם כתגובת "פוסט-סגר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירות למכירהמשבר הקורונהמכירת דירותנדל"ן בסינגפורהפעילות בענף הנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...