נחתם ההסכם לפיתוח פרויקט "בנייני האומה הכניסה לעיר" בי-ם

במעמד החתימה השתתפו ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יו"ר קק"ל, דני עטר, ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג .

שיתוף הכתבה
 משה ליאון, דני עטר ויצחק הרצוג בטקס החתימה בנייני האומה (אבי חיון, מערך הסברה קק"ל) משה ליאון, דני עטר ויצחק הרצוג בטקס החתימה בנייני האומה (אבי חיון, מערך הסברה קק"ל)

רגע לפני כניסת החג והכניסה לסגר, בשורה משמחת מכיוון עיר הבירה: עיריית ירושלים, קק"ל והסוכנות היהודית חתמו היום (ה') באופן רשמי על הסכם לקידום פרויקט "בנייני האומה הכניסה לעיר". ההסכם, בהיקף השקעה של 1.8 מיליארד שקל, מצטרף לפרויקט פיתוח הכניסה לעיר וצפוי להשתלב ברובע העסקים החדש.

כזכור, ביוני האחרון בישרה קק"ל כי דירקטוריון הקרן אישר את השלמת הפרויקט, לאחר מחלוקות רבות שצצו סביב הקמתו. מעט מאוחר יותר, לקראת סוף יולי האחרון, הציגה הנהלת בנייני האומה לראשונה את התוכנית המלאה לפיתוח ולשדרוג משמעותי של המתחם.
 
הפרויקט יתפרס על פני 305 דונם, מתוכם כ-163 דונם של מרחב ציבורי, ויכלול תשעה גורדי שחקים ועוד 15 בניינים בגובה כעשר קומות. יהיו בו 438,000 מ"ר שטחי תעסוקה, 97,000 מ"ר שטחי מסחר, 286,000 מ"ר שטחי תרבות ושטחים ציבורים, והוא צפוי להוסיף לעיר כ-2,000 חדרי מלון ו-60,000 משרות חדשות. בין היתר הוא גם יכלול את הרחבת בנייני האומה הקיימים ואת הפיכתם למרכז כנסים בינלאומי, הגדול ביותר במזרח התיכון, שיתפרש על שטח של כ-55,000 מ"ר.
 
ההסכמים נחתמו במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יו"ר קק"ל, דני עטר, ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג. על פי ההסכם שנחתם בין הסוכנות היהודית ובין הקרן קיימת לישראל, חלקה של הסוכנות היהודית בחברת בנייני האומה יימכר לקרן הקיימת לישראל, באמצעות חברת הבת שלה, "הימנותא". בהמשך, תפַתח קק"ל עם עיריית ירושלים את האזור, כחלק מפרויקט הכניסה לעיר. לצד הרחבה משמעותית של בנייני האומה, צפויים להיבנות במתחם ובסביבתו בתי מלון, מגדלי משרדים ושטחי ציבור, מסחר ופנאי.

ראש העיר, משה ליאון: "מדובר בבשורה ענקית לעיר ירושלים. הסכמים אלה הם חלק מהבעת אמון בעיר ובכלכלתה, וזהו שלב נוסף בהפיכת אזור הכניסה לעיר למרכז העסקים החדש והגדול בארץ. אני מאחל לכולם שנה טובה ובריאה. נמשיך לפתח את התעשייה והכלכלה בירושלים גם בשנה הבאה עליה לטובה".

קק"ל הציבה בכהונה הנוכחית את ירושלים בראש סדר העדיפויות, והיום אנחנו משיקים את גולת הכותרת – 305 דונם שישנו את פניה של ירושלים בהשקעה של 1.8 מיליארד שקל. אלו יהפכו את ירושלים למנוע צמיחה כלכלי אדיר"

יו"ר קק"ל, דני עטר: "לצד זיכרון ושימור ההיסטוריה המפוארת, חובה עלינו לפעול תמיד לפיתוחה של ירושלים, לחיזוקה, להפיכתה לאחת הבירות המובילות בעולם. בימים אלה של שלום, מתחזק הצורך לשמור על ירושלים ולבנות אותה, להפוך אותה לאטרקטיבית עבור מיליוני בני אדם שיגיעו בקרוב לבקר בה. 

קק"ל הציבה בכהונה הנוכחית את ירושלים בראש סדר העדיפויות, והיום אנחנו משיקים את גולת הכותרת – 305 דונם שישנו את פניה של ירושלים בהשקעה של 1.8 מיליארד שקל. אלו יהפכו את ירושלים למנוע צמיחה כלכלי אדיר שימשוך אליה עולים, תושבים חדשים, תיירים ומשקיעים, אשר יספקו עשרות אלפי מקומות עבודה ויעצימו את תושביה".
 
יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "החתימה היום, עם פתח השנה החדשה, היא בשורה חשובה עבור תושבי העיר ירושלים בפיתוח הכניסה לעיר הבירה של מדינת ישראל. הסוכנות היהודית בראשותי תשקיע את עיקר ההכנסות מהעסקה לקרן עומדת, שתבטיח את פעילויותינו למען העם היהודי ומדינת ישראל בדורות הבאים, ובכללן: בעלייה לישראל, במאבק באנטישמיות ובהעצמת החברה הישראלית כולה. אני מודה לכל השותפים למהלך החשוב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןקרן קיימת לישראלפרויקט הכניסה לעירהסוכנות היהודיתהרשות לפיתוח ירושליםקק"לדני עטרבנייני האומה ירושליםיצחק הרצוג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...