משרד הבינוי והשיכון פותח מוקד סיוע לקבלנים

המוקד יספק מענה במקרים שבהם מופעלת אכיפה נגד העוסקים בענפי הבנייה, התשתיות והענף תומך הבינוי, שלא בהתאם להגבלות • המשרד גיבש טופס פנייה מקוון עבור אנשי הענף

שיתוף הכתבה
פועלי בניין בעבודה (שאטרסטוק)פועלי בניין בעבודה (שאטרסטוק)

משרד הבינוי והשיכון נערך גם הוא לתקופת הסגר המאתגרת: לאחר שביום חמישי האחרון הוחלט רשמית על ידי הממשלה כי ענף הבנייה יוחרג מהוראות הסגר שהוטל על ישראל, מודיע המשרד כי יסייע לקבלנים, ולמעשה לכל הפועלים בענף, במקרה של הפעלת אכיפה נגדם שלא בהתאם להגבלות שנקבעו על ידי הממשלה באופן רשמי.

המשרד הודיע על הקמת מוקד סיוע, אשר "יסייע לקבלנים בהסרת חסמים הנובעים ממגבלות הסגר", כך לשון ההודעה. יש לציין כי הנחיות המשרד קובעות כמה הסתייגויות בעניין. ראשית, פניות שלא קשורות באופן ישיר לנושא מגבלות הקורונה, לא יזכו למענה. שנית, פניות הנוגעות לטיפול עתידי - לא ייענו גם הן. שלישית, ייענו רק פניות למקרים שהתרחשו ואשר דורשים סיוע מיידי.

"החלטת הממשלה מאפשרת פעילות מלאה של ענף הבנייה והתשתיות בתקופת הסגר, ואי-החלת מגבלות על אתרי בנייה", נכתב על ידי אנשי המשרד. " משרד הבינוי והשיכון פתח מוקד סיוע לקבלנים, אשר נתקלים בקשיים בשל ההגבלות ולאור אתגרי התקופה.

שירות זה מאפשר לקבלן שנתקל במקרה שבו מופעלת אכיפה שלא בהתאם להגבלות השהייה במרחב הציבורי או הגבלות הפעילות, נגד העוסקים בענפי הבנייה, התשתיות והתומך-בינוי, לפנות למשרד הבינוי והשיכון בבקשה לסייע בהסרת החסמים".

המשרד מזמין קבלנים הנתקלים בקשיים, בשל ההגבלות, בהפעלת אתרי הבנייה, לדווח למוקד הסיוע באמצעות טופס מקוון. לגישה אל הטופס המקוון לחצו כאן.

כאמור, הממשלה החליטה מעט לפני כניסת הסגר הנוכחי לתוקף כי ענף הבנייה יוחרג ממנו ויוכל להמשיך לפעול, בדומה למה שהוחלט בסגר הקודם, במרץ-אפריל. עם זאת, עוד לא ברור אם ההחרגה תכלול מתווה שיאפשר את כניסתם לישראל של הפועלים הפלסטיניים העובדים באתרי הבנייה – אך עניין זה עשוי להיפתר עד ליום שלישי, לאחר יום הכיפורים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןקבלניםענף הנדל"ןמשבר הקורונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...