יותר מ-1,100 יחידות דיור חדשות נוספו למסלול המיסוי

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה על ארבעה מתחמים שייכנסו למסלול, באור יהודה, פתח תקווה, קריית אונו וראשון לציון • במתחם נוסף, באשדוד, חודש תוקף ההכרזה

שיתוף הכתבה
יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן (דרור סיתהכל)יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן (דרור סיתהכל)

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה על עוד שורה של מתחמי התחדשות במרכז הארץ ככאלו המיועדים לפינוי-בינוי במסלול מיסוי. הוועדה המייעצת להתחדשות עירונית ברשות הכריזה על המתחמים, המהווים חלק ניכר מארבעה מתחמים גדולים יותר. מתחמים אלו נבדקו על ידי הרשות, וכן על ידי רשות המיסים, ועתידים להשפיע על היקף ההתחדשות העירונית בערים שבהן הם נמצאים - אור יהודה, קריית אונו, ראשון לציון ופתח תקווה.

במתחם הכלנית באור יהודה הוכרז המקבץ הראשון שייצא לביצוע, שבמסגרתו ייהרסו 64 יח"ד מתוך 114 יחידות דיור קיימות, ובמקומן ייבנו 328 יח"ד חדשות. בעתיד, עם התקדמות הפרויקט, ייבנה השלב השני, שבמסגרתו ייבנו שאר יחידות הדיור - 656 יחידות דיור חדשות בסך הכול, אשר אושרו במסגרת תוכנית הוותמ"ל שקיבלה תוקף בתוך חצי שנה מיום קליטת המסמכים. 

מתחם נוסף שהוכרז הוא מתחם לוי אשכול 127-125 בקריית אונו. גם ביחס למתחם זה ההכרזה מתייחסת למקבץ הביצוע הראשון במתחם, שבמסגרתו ייהרסו 16 יח"ד מתוך 32 יחידות דיור קיימות, ובמקומן ייבנו 50 יח"ד חדשות. בעתיד יוגשו להכרזה 16 יח"ד נוספות וייבנו עוד 50 יחידות דיור, מתוך 100 יחידות הדיור החדשות שבתוכנית המאושרת.

היקפן של יחידות הדיור ממחיש את פוטנציאל ההתחדשות העירונית במדינה כולה. הרשות ממשיכה להאיץ את התהליכים כדי לאפשר למספר רב יותר של דיירים לחיות בסביבת מגורים טובה, ממוגנת ובטוחה יותר"

מתחם שלישי הוא מתחם קריית האומנים בראשון לציון. במקרה זה מדובר במתחם שחלק ממנו כבר נבנה ואוכלס, תוך הסתמכות על קרקע פרטית בבעלות היזם אשר שימשה כ"קרקע משלימה". בדיון הרשות הוכרז על מקבץ נוסף במתחם שבמסגרתו ייבנו 40 יח"ד חדשות, מתוך כ-1,400 בתוכנית כולה. עד היום הוכרזו כמה מקבצי ביצוע בתוכנית, ביחס ל-151 יחידות דיור קיימות, מתוך 272 יחידות דיור קיימות בתחום התוכנית המאושרת. 

מתחם רביעי שהומלץ להכרזה הוא מתחם אורלוב 6-4 בפתח תקווה. מתחם זה מהווה מקבץ ביצוע אחד, והוכרז כולו כמתחם לפינוי-בינוי במסלול מיסוי. 24 יחידות הדיור הקיימות במתחם יוחלפו ב- 88 יחידות דיור חדשות. במצב הקיים ישנן 24 יח"ד. מהרשות הממשלתית נמסר כי תוכנית 410-0435453, החלה על המתחם, כבר אושרה.  
 
נוסף על הכרזות אלו החליטה הוועדה על חידוש תוקף ההכרזה בנוגע למתחם שפירא באשדוד. במתחם קיימות 72 יח"ד, ועתידות להיבנות בו 324 יחידות דיור חדשות בתהליך של פינוי-בינוי. מהרשות נמסר כי במקרה זה מולאו כלל התנאים לצורך חידוש תוקף ההכרזה, והוגשה בקשה להיתר בנייה.

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "היקפן של יחידות הדיור, העתידות לצאת לדרך בארבעת המתחמים, ממחיש את פוטנציאל ההתחדשות העירונית במדינה כולה. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ממשיכה להאיץ את התהליכים כדי לאפשר למספר רב יותר של דיירים לחיות בסביבת מגורים טובה, ממוגנת ובטוחה יותר".

ההכרזות במסלול מיסוי מעידות על פרויקט שהגיע לכדי בשלות, הן מבחינת הסכמות בעלי הדירות והן מבחינת קידום התוכניות. מכאן הדרך קצרה להוצאת היתרי בנייה ולמימוש הפרויקטים לרווחת הדיירים"

עינת גנון, יו"ר הוועדה המייעצת וסמנכ"לית הרשות: "ההכרזות במסלול מיסוי מעידות על פרויקט שהגיע לכדי בשלות, הן מבחינת הסכמות בעלי הדירות והן מבחינת קידום התוכניות. מכאן הדרך קצרה להוצאת היתרי בנייה ולמימוש הפרויקטים לרווחת הדיירים, לשיפור סביבת המגורים ולמתן מענה לביקוש למגורים במרכזי ערים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתחיים אביטןעינת גנוןפינוי-בינוי במסלול מיסוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...