חוב משקי הבית לדיור ממשיך להיות גבוה מאוד

יתרת החוב לדיור גדלה ברבעון השני של 2020 ב-1.7%, ואילו יתרת החוב הכוללת עלתה רק ב-0.5% בתקופה זו – שכן יתרת החוב שלא לדיור ירדה שוב, ב-4 מיליארד שקל נוספים

שיתוף הכתבה
החוב לדיור הולך ותופח (שאטרסטוק)החוב לדיור הולך ותופח (שאטרסטוק)

החוב לדיור של משקי הבית בישראל ממשיך לגדול ולתפוח: על פי נתוני בנק ישראל שפורסמו אתמול (ד'), גדל החוב ברבעון השני של 2020 ב-7 מיליארד שקל, שהם 1.7%, והגיע לרף של 400 מיליארד שקל. היקף המשכנתאות החדשות ברבעון זה הסתכם בכ-16 מיליארד שקל – היקף דומה לזה שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת למרות משבר הקורונה.

חוב משקי הבית לדיור ממשיך להיות גבוה מאודחוב משקי הבית לדיור ממשיך להיות גבוה מאוד

עליית יתרת החוב לדיור משמעותית לא רק בגלל המספרים המוחלטים, אלא גם בגלל שיעורה מכלל יתרות החוב של משקי הבית בישראל. על פי נתוני בנק ישראל עלתה יתרת החוב הכוללת ברבעון השני של 2020 לסכום של כ-595 מיליארד שקל, עלייה של שלושה מיליאד שקל – המבטאים עלייה בשיעור של 0.5%.

מנתונים אלו כבר אפשר להבין שיתרת החוב שלא לדיור דווקא ירדה ברבעון השני של 2020 – ירידה שנייה ברציפות מבחינה זו. ברבעון זה הצטמצם החוב שלא לדיור בארבעה מיליארד שקל, להיקף של 195 מיליארד שקל, כך שהחוב לדיור תופס כעת נפח גדול עוד יותר מכלל חובות משקי הבית – ומגיע לשיעור של כ-67.2%.

חוב משקי הבית לדיור ממשיך להיות גבוה מאודחוב משקי הבית לדיור ממשיך להיות גבוה מאוד

נזכיר כי בתחילת השנה התריע דו"ח היציבות הפיננסית של בנק ישראל מפני נתחו הגדול של החוב לדיור מכלל החובות. בדו"ח נכתב כי שיעור האשראי לדיור מכלל האשראי נחשב גבוה יחסית – ואז עוד עמד על 65% "בלבד", בעוד ברוב המדינות המפותחות שיעור החוב לדיור מכלל חובות משקי הבית עומד על כ-50%. 

כאמור, סך החוב לדיור הוא 400 מיליארד שקל – סכום המבטא עלייה של 3.8% מתחילת השנה, ועלייה של 1.7% מהרבעון הראשון של השנה. החלק הארי של החוב לדיור הוא כלפי הבנקים, בהיקף של 380 מיליארד שקל – עלייה של 4.3% מתחילת השנה, ועלייה של 1.9% במהלך הרבעון.

חוב משקי הבית לדיור ממשיך להיות גבוה מאודחוב משקי הבית לדיור ממשיך להיות גבוה מאוד

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דו"ח היציבות הפיננסית של בנק ישראלהחוב לדיוריתרת החוב לדיורחוב משקי הבית לדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...