אושרה להפקדה הרחבת הדסה הר הצופים בירושלים

הבינוי המוצע במסגרת התוכנית הוא בהיקף כולל של 200,000 מ"ר • הבניין ההיסטורי של בית החולים, שפועל כבר כמעט 100 שנים, מוגדר בתוכנית כ"מונומנט לשימור".

שיתוף הכתבה
הדמיית קמפוס הדסה הר הצופים לאחר השלמת התוכנית (ספקטור עמישר אדריכלים)הדמיית קמפוס הדסה הר הצופים לאחר השלמת התוכנית (ספקטור עמישר אדריכלים)

קמפוס בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים לקראת שיפוץ, שדרוג והרחבה משמעותיים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאחרונה להפקדה תוכנית הרחבה משמעותית של הקמפוס, שתכלול בניית מגדל אשפוז בן 17 קומות, בניית חדר מיון חדש עם מנחת מסוקים על גגו, חדרי ניתוח חדשים, בניין חדש לשיקום ו-700 מיטות חדשות. הבינוי המוצע עבור בית החולים הוא בהיקף של כ-200,000 מ"ר.

נוסף על אלה, יורחבו מרפאות החוץ ומעבדות המחקר של בית החולים, ויפעלו בעיקר מתוך הבניין ההיסטורי, אשר תוכנן על ידי אריך מנדלסון ומשמש את בית החולים מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת. מבנה היסטורי זה מוגדר כ"מונומנט לשימור", ועל כן התכנון החדש כולל שמירה על מבטים למבנה זה. המרחב הציבורי המרכזי של הקמפוס ממוקם במפלס נמוך, על מנת שיופיו של המבנה ההיסטורי יהיה נוכח גם לאחר מימוש הפרויקט.

הרחבת בית החולים הדסה הר הצופים תייעל את השירות לתושבי ירושלים והסביבה ותאפשר את הרחבת המחקר הרפואי, תוך חיזוק ופיתוח תחומי הרפואה בירושלים"

מהעירייה נמסר כי מבנה השיקום כבר נמצא בבנייה, ובשלב הבא עתיד להיבנות המיון החדש. בשלב האחרון ייבנה מגדל האשפוז. "האישור מצטרף למגמה כלל עירונית לייעול ולעיבוי שטחי בתי החולים בעיר, כחלק ממגמות התפתחות האוכלוסייה בה", נמסר בהודעה.
 
לצד אישור ההפקדה החליטה הוועדה המקומית להמליץ לוועדה המחוזית על כמה שיפורים בתוכנית, וביניהם חיזוק נוחות הגישה עבור הולכי רגל המגיעים בתחבורה ציבורית. "יצוין כי כבר בעת הזו נבנות שתי תחנות של קו הרכבת הקלה בסמוך לקמפוס", הודגש בהודעה. עוד הומלץ לוועדה המחוזית לחזק את הדופן המסחרית לאורך רחוב צ'רצ'יל, על מנת להופכו לרחוב פעיל יותר. 

 (ספקטור עמישר אדריכלים)אושרה להפקדה הרחבת הדסה הר הצופים בירושלים (ספקטור עמישר אדריכלים)אושרה להפקדה הרחבת הדסה הר הצופים בירושלים

 
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "בתי החולים בירושלים הינם מהטובים ומהמתקדמים בארץ, מובילים בתחומי הטיפול והמחקר הרפואי ומהווים מודל לחיקוי. הרחבת בית החולים הדסה הר הצופים תייעל את השירות לתושבי ירושלים והסביבה ותאפשר את הרחבת המחקר הרפואי, תוך חיזוק ופיתוח תחומי הרפואה בירושלים".
 
פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה ואבי התוכנית: "אני מצדיע לעירייה ולעומד בראשה, ומאחל לתושבי העיר בית חולים מודרני ומתקדם גם בחלק זה של ירושלים".
 
ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים: "מקומו של קמפוס הדסה בהר הצופים הוא המרכזי ביותר מבין בתי החולים בירושלים רבתי. אני מברכת על שיתוף הפעולה ההדוק עם עיריית ירושלים ועם ראש העיר לקידום החיוני של הרחבת הקמפוס וחידושו. אני גאה להיות זו שמובילה את בית החולים הדסה הר הצופים בימים אלו של פיתוח ושגשוג, ומודה לכל צוות העובדות והעובדים שעושים לילות כימים למען בריאותם של תושבי ירושלים".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןבית החולים הדסה הר הצופיםפרופ' זאב רוטשטייןד"ר תמר אלרםהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...