תנופורט בעקבות רכישת ישפרו: שווי הנכסים יגדל כמו כן גם ההכנסות

דירקטוריון תנופורט אישר כי החברה תרכוש את ישפרו ב-800 מיליון שקל ותיכנס בנעלי הבעלים כידן דהרי וירון אדיב • "החברה תשלש את גודלה ותהפוך לגוף גדול"

שיתוף הכתבה
ירון אדיב וכידן דהרי, בעלי השליטה בתנופורט (תנופורט)ירון אדיב וכידן דהרי, בעלי השליטה בתנופורט (תנופורט)

המספרים מאחורי רכישת ישפרו על ידי תנופורט נחשפים: כזכור, לפני כמה חודשים סיכמו כידן דהרי וירון אדיב, בעלי השליטה בתנופורט, על רכישת ישפרו מחברת נכסים ובניין , תמורת 800 מיליון שקל. אתמול (ב') סוכם כי תנופורט עצמה תיכנס בנעלי הבעלים ותרכוש את החברה – וכעת מתגלים המספרים והשיקולים שהובילו לעסקה.

כך, בהודעת החברה מאתמול לרשות לניירות ערך מצוין כי כתוצאה מהעסקה תשלש תנופורט את גודלה ותהפוך לגוף גדול עם כ-30 נכסי נדל"ן מניב וקרקעות נוספות, הכוללים כ-300,000 מ"ר של שטח מניב וכ-90 דונם של קרקעות להשבחה, בשווי כולל של כשני מיליארד שקל, "זאת לעומת כ-17 נכסי נדל"ן מניב וקרקעות נוספות, הכוללים כ-160,000 מ"ר של שטח מניב וכשישה דונמים של קרקעות להשבחה, בשווי של כ-670 מיליון שקל בחברה לבדה כיום".

החברה ציינה את הביצועים הצפויים לאחר השלמת העסקה: הכנסות פרופורמה בסך של כ-180 מיליון שקל, לעומת כ-65 מיליון שקל כיום, ו-NOI פרופורמה בסך של כ-130-120 מיליון שקל, לעומת כ-43 מיליון שקל כיום

כמו כן ציינה החברה את הביצועים הצפויים לאחר השלמת העסקה: הכנסות פרופורמה בסך של כ-180 מיליון שקל, לעומת כ-65 מיליון שקל כיום, ו-NOI פרופורמה בסך של כ-130-120 מיליון שקל, לעומת כ-43 מיליון שקל כיום. כמו כן מציינת החברה כי המהלך יביא ל"חיסכון מצרפי בהוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות, מניעת ניגוד אינטרסים אינהרנטי של בעלי השליטה בין פעילות החברה ופעילותה של ישפרו, ומניעת אי-התמקדות פעילותם בחברה בלבד.

ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה בחנו את תזרים המזומנים החזוי של החברה המאוחדת, בהנחת השלמת העסקה, ועל בסיס ההנחות והמידע שהונח בפני ועדת הביקורת והדירקטוריון על ידי הנהלת החברה, ובכלל זה הנחות בדבר תנאי המימון של העסקה, ובהתבסס על התחייבות בעלי השליטה להזרמת הון נוסף, הגיעו למסקנה כי העסקה הינה לטובת החברה. ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה בחנו את השפעת העסקה על החברה גם בשים לב לאי-הוודאות השוררת בשווקים בימים אלה".

תנופורט אף פירטה את מצבת הנכסים של ישפרו כיום: "למיטב ידיעת החברה בבעלות ישפרו 17 נכסי נדל"ן מניב, הכוללים כ-140 אלפי מ"ר של שטחים מניבים הממוקמים במודיעין, בנס ציונה, בירושלים, בבית שאן, בבאר שבע, בקריית גת ובערד, וקרקעות נוספות עם זכויות בנייה של כ-160 אלפי מ"ר".

על פי הצעת בעלי השליטה לחברה, בכל מקרה לא תידרש החברה להשיב לבעלי השליטה את סכום הפיקדון הראשון. ההסבה לחברה נעשית ללא תמורה לבעלי השליטה"

החברה מציינת בהודעתה כי במועד החתימה מול נכסים ובניין הפקידו דהרי ואדיב סך של 50 מיליון שקל על חשבון התמורה ממקורותיהם העצמיים. "על פי הצעת בעלי השליטה לחברה, בכל מקרה לא תידרש החברה להשיב לבעלי השליטה את סכום הפיקדון הראשון. ההסבה לחברה נעשית ללא תמורה לבעלי השליטה".

התמורה הכוללת עבור ישפרו היא, כאמור, 800 מיליון שקל, בתוספת ה-FFO של ישפרו בתקופה שתחילתה במועד החתימה וסיומה בסוף 2020 או במועד השלמת העסקה (המוקדם מביניהם). בתנופורט מציינים כי "על בסיס נתוני העבר, ההתאמות בגין רכיב זה (ה-FFO) צפויות להגדיל את התמורה באחוזים בודדים".

כידן דהרי, המכהן כמנכ"ל וכסגן יו"ר דירקטוריון תנופורט , וירון אדיב, המכהן כיו"ר דירקטוריון החברה, הם בעלי השליטה הבלעדיים בתנופורט. הם סיכמו על רכישת ישפרו עם נכסים ובנין בעקבות קשייה של האחרונה למכור את החברה למגה אור ולביג מרכזי קניות תמורת 855 מיליון שקל – סכום שעליו סוכם טרם פרוץ משבר הקורונה. בעקבות התפתחויות אלו הגישו נכסים ובנין, מגה או וביג תביעות הדדיות בטענות שונות סביב ביטול העסקה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךנכסים ובנייןמגה אורביג מרכזי קניותישפרותנופורטכידן דהריירון אדיב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...