בדרך לאישור: תוכנית המתאר לשכונת עיסאווייה במזרח ירושלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים המליצה לוועדה המחוזית על הפקדת התוכנית שכוללת הכשרת בינוי קיים, הסדרת תחבורה ותוספת שני מתחמי תעסוקה .

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים, משה ליאון (מרכז הנדל"ן)ראש העיר ירושלים, משה ליאון (מרכז הנדל"ן)

התקדמות חשובה בהליך האישור של תוכנית מתאר חדשה לשכונת עיסאווייה שבמזרח ירושלים: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים המליצה לוועדה המחוזית ירושלים להפקיד את תוכנית המתאר לשכונה, אשר מונה כ-16,000 תושבים. עיקרי התוכנית: מתן אפשרות להכשרה של הבינוי הקיים; הסדרת התחבורה והגישה לחלקי השכונה; הוספת שני אזורי תעסוקה.

"מדובר בבשורה של ממש לתושבי השכונה, הן בהיבטים של תכנון ובנייה והן בשירותים המוצעים", נמסר מעיריית ירושלים. "התוכנית באה לתת מענה לקשת רחבה של אתגרים שעימם מתמודדים תושבי השכונה, לרבות היתרי בנייה, כבישים צרים, צפיפות בין מבנים, מיעוט של שירותי ציבור ושטחי מסחר ותעסוקה ועוד".

התוכנית מעודדת התחדשות עירונית באמצעות מתן זכויות בנייה גבוהות למתחמים שבהם תהיה הריסה ובנייה מחדש. התוכנית מציעה להרחיב את תחום השכונה ביחס לתוכנית המאושרת, לאור ההתוויה בתוכנית מתאר 2000"

תוכנית המתאר קובעת את ההוראות הללו: הסדרה של כביש טבעתי שמקיף את השכונה, ויספק נגישות טובה למרביתהּ, ומעבר תחבורה ציבורית; הוספת שני אזורי תעסוקה בכניסות לשכונה וציר מסחרי ראשי - אחד מהם כבר אושר בוועדה המקומית בסוף יולי 2020; תנאי להוצאת היתרי בנייה למגורים – לבינוי קיים ולתוספות – הוא אישורהּ של תכנית בינוי למתחם; מתן אפשרות להכשרה של הבינוי הקיים, למעט אם הדבר פוגע באופן ברור בצרכי ציבור.

בעירייה מוסיפים ומציינים כי התוכנית תוכננה בשיתוף ציבור עם התושבים, ותכלול חשיבה כוללת על המתחם, תוספת הבינוי בו, תוספת מבנים ושטח לשימוש ציבורי, פתרונות חניה, שבילי מעבר ועוד. "עוד יצוין כי התוכנית מעודדת התחדשות עירונית באמצעות מתן זכויות בנייה גבוהות למתחמים שבהם תהיה הריסה ובנייה מחדש. התוכנית מציעה להרחיב את תחום השכונה ביחס לתוכנית המאושרת, לאור ההתוויה בתוכנית מתאר 2000".
 
ראש העיר משה ליאון אמר בעקבות המלצת ההפקדה של התוכנית: "ירושלים נמצאת בתנופת פיתוח, גם בכל הקשור לתכנון ובנייה. נמשיך לפעול על מנת לאפשר לכלל תושבי העיר לחיות באזורי מגורים מפותחים ומתקדמים".

יש לציין כי לאחרונה חלה התקדמות בכמה תוכניות חשובות נוספות במזרח ירושלים, בעיקר כאלו המעודדות תוספת מקומות תעסוקה. כך, בסוף יולי המליצה הוועדה המקומית על הפקדת תוכנית לתוספת 90,000 מ"ר תעסוקה, מסחר ותעשייה בשכנות אום טובא; במאי אושרה להפקדה במחוזית תוכנית מע"ר מזרח, שצפויה להוסיף 10,000 מקומות תעסוקה חדשים בשכונות מזרח ירושלים; ובאוגוסט 2019 אישרה הוועדה המקומית תוכנית אב לכפר ראס אל עמוד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםמשה ליאוןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהשכונת עיסאווייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...