קול קורא חדש לתמיכה בפיתוח טכנולוגיות בענף הבנייה

מדובר בקול קורא שפורסם במסגרת מסלול התמיכה המשותף למשרד הבינוי והשיכון ולרשות החדשנות • מיועד לחברות טכנולוגיה ולחברות ייצור בתחומי הבינוי.

שיתוף הכתבה
פרופטק (שאטרסטוק)פרופטק (שאטרסטוק)

משרד הבינוי והשיכון , בשיתוף פעולה עם הרשות לחדשנות, מקדם ומעודד פיתוח טכנולוגיות בנייה (פרופטק, PropTech) ישראליות: המשרד והרשות פרסמו לאחרונה קול קורא חדש במסגרת מסלול התמיכה המשותף להן, ובו שני מסלולים. החברות הנבחרות במסגרת הקול הקורא יזכו למענק תמיכה אשר יכול להגיע עד ל-50% מהוצאות הפיתוח המאושרות.

הקול הקורא נחלק לשני תחומים:

1. זירת חברות בצמיחה: קול קורא לתמיכה בחדשנות בתחומים נבחרים - תוכניות מחקר ופיתוח ותוכניות הרצה ("פיילוטים") בתחומי הבינוי. קהל היעד בתחום זה הוא חברות טכנולוגיה ישראליות בענפי הבינוי, והמועד האחרון להגשת הבקשות הוא 18.11.2020.
לעיון בנוסח המלא של הקול הקורא בתחום זה לחצו כאן

2. זירת ייצור מתקדם: קול קורא לתמיכה בתוכניות מו"פ והרצה ("פיילוטים") לקידום יכולות טכנולוגיות של מפעלים בענף הבנייה. קהל היעד של תחום זה הוא חברות תעשיית הייצור מענפי הבנייה, והמועד האחרון להגשת הבקשות הוא 3.11.2020. 
לעיון בנוסח המלא של הקול הקורא בתחום זה לחצו כאן

הקול הקורא מיועד לחברות תעשיית הייצור מענפי הבנייה. בין הענפים: חומרי בנייה ובידוד, מוצרי בנייה, ייצור מבנים מתועשים, ייצור ציוד לבנייה ועוד. באתר רשות החדשנות נכתב כי "על מוצרים המוגשים במסגרת התוכניות במסלול זה להיות בשלבי ביצוע של תוכנית מו"פ או לקראת הבשלת המוצר לבדיקת הרצה. 

מטרת המסלול היא פיתוח ויישום טכנולוגיות חדשניות בתחומי הבינוי, ובחינת היתכנותן בקנה מידה תעשייתי ובקרב לקוחות רלוונטיים, לרבות באתרי בנייה; פיתוח ויישום טכנולוגיה המביאה להגברת הבטיחות בענף הבנייה; קיצור משך התכנון והביצוע; שיפור איכות המבנים והפחתת עלויות הבנייה; תפעול המבנים ויוקר הדיור - ובכך להביא לשיפור במצב ענף הבנייה בישראל ולפיתוח תעשייה ישראלית עתירת ידע ויצרנית בתחום, כמו גם לעודד היווצרות חברות שלמות ובנות קיימא בתחומי הבינוי בישראל, וצמיחתן באמצעות קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים".

פרויקטי החדשנות אשר יבוצעו במסגרת הקול הקורא עשויים להיות זכאים למענק ששיעורו בין 30% ל-50% מהוצאות הפיתוח המאושרות. תוספת שיעור מענק נקבעת על סמך הקריטריונים האלה (עד לתקרה של 70% שיעור מענק כולל):

• תוספת 10% מהוצאות המו"פ - לתוכנית בעלת פוטנציאל לרמת חדשנות פורצת דרך ותרומתה בתחום הבינוי
• תוספת של 10% מענק – אם מרבית פעילות המו"פ שאושרה מתבצעת באזורי עדיפות לאומית
• תוספת של 10% מענק – אם 20% מהתקציב לפחות מתבצע במכון מחקר מאושר.

במסגרת התקציב, ניתן יהיה להכיר בהוצאות ישירות לייצור של אבטיפוס, ובכלל זה הדגמה באתר בנייה, בסך של עד 500,000 שקל לתיק. עוד תתאפשר תמיכה רגולטורית מצד משרד הבינוי והשיכון בביצוע תכנית הרצה, ואף קבלת התוויה רגולטורית ייחודית עבורו.

פרטים נוספים אפשר למצוא באתר רשות החדשנות


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןחבורת טכנולוגיה בתחום הבנייהרשות החדשנותקול קוראענף הנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...