מספר צווי הבטיחות שניתנו באתרי בנייה מתחילת השנה: 4,046; ה"מצטיינת" - חברת האחים שש לבניה עם 28 צווים

15 מהצווים שקיבלה החברה – צווי הפסקת עבודה • החדשות המעודדות: ירידה של 21% במספר התאונות הקטלניות בהשוואה לאשתקד • עלייה של 61% במספר ביקורי הפיקוח והאכיפה בענף

שיתוף הכתבה
מספר הצווים שחולקו גדל משמעותית; מספר התאונות הקטלניות פחת (שאטרסטוק)מספר הצווים שחולקו גדל משמעותית; מספר התאונות הקטלניות פחת (שאטרסטוק)

4,046 צווי בטיחות הוטלו על אתרי בנייה בישראל מתחילת השנה – עלייה של 155% בהשוואה לאשתקד: כך עולה מנתוני מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, שפורסמו היום (ג') במסגרת דו"ח פעילות אכיפה רבעוני שלישי, המתייחס לתקופה של תשעה חודשים - מינואר 2020 עד ספטמבר 2020.

הטלת צווי בטיחות בענפי הבניה והתעשייה בתקופה ינואר ספטמבר 2019/2020הטלת צווי בטיחות בענפי הבניה והתעשייה בתקופה ינואר ספטמבר 2019/2020

הדו"ח מציין כי מתוך 4,046 צווי הבטיחות בתקופה הזו, 2,292 הורו על סגירת האתר ועל השבתת העבודה במקום. הזמן הממוצע לסגירת אתר בנייה בשנת 2020 – שישה ימים. מהצד החיובי יש לציין ירידה במספר התאונות הקטלניות בענף: 23 תאונות קטלניות, בהשוואה ל-29 אשתקד, מספרים המבטאים ירידה של 21%. 70% מהתאונות הקטלניות באתרי הבנייה (16 מתוך 23) התרחשו כתוצאה מנפילה מגובה. נתון מעודד נוסף הוא העלייה במספר ביקורי הפיקוח והאכיפה מצד אנשי המנהל – מספרם עלה ב-61% בתקופה המדוברת. 

הדו"ח כולל נתונים מעניינים וחשובים מאוד, מבחינת החברות ה"מצטיינות" בקבלת צווי בטיחות, והרשויות המובילות מבחינה זו. כפי שניתן לראות בטבלה, החברה שלה חולקו הכי הרבה צווים כאלו מינואר ועד ספטמבר היא חברת האחים שש לבניה, עם 28 צווי בטיחות – מתוכם 15 צווי הפסקת עבודה. לחברת ניר אביב - חברה לבנין חולקו 27 צווים, מתוכם עשרה צווי הפסקת עבודה.

מספר צווי בטיחות שחולקומספר צווי בטיחות שחולקו

מבחינת רשויות, מובילות את הרשימה הערים הגדולות, באופן טבעי: ירושלים ראשונה, עם 340 צווי בטיחות ו-148 צווי הפסקת עבודה מתוכם, ותל אביב שנייה עם 289 צווי בטיחות ו-114 צווי הפסקת עבודה. שם מפתיע למדי ברשימה הוא גדרה, יישוב קטן יחסית, אשר בו ניתנו 74 צווי בטיחות, מתוכם 46 צווי הפסקת עבודה.

על פי הדו"ח, ב-84% מהמקרים הסיבה לסגירת אתר הבנייה הייתה "ריבוי ליקויים"; ב-13% מהם - היעדר ציוד מגן. 81% מצווי השיפור והצווים שחולקו במסגרת ביקורי פיקוח באתרי בנייה ניתנו בשל עבודה בגובה ללא רתמה וללא גידור משטחי עבודה; 14% בשל ליקויים בפיגומים.

במנהל הבטיחות מדגישים כי "האחריות לבטיחותם של העובדים באתרי הבנייה מוטלת על פי חוק על החברות הקבלניות, המבצעות את הבנייה בהתקשרות אל מול היזם". עוד מצוין בדו"ח כי חלק לא מבוטל מאתרי התאונות לא דווח למנהל על פי חוק.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחהבטיחות באתרי בנייהפועלי בנייןתאונות באתרי בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...