להאזנה: שוק השכירות הקונצרני בישראל צובר תאוצה

האזנה להרצאת זום מיוחדת למרכז הנדל"ן עם דניאלה פז ארז, שהתקיימה ב-13.10.2020

שיתוף הכתבה
דניאלה פזדניאלה פז

"חוק הוותמ"ל כולל, בין היתר, הנחיה להקצאת 30% מהדירות בכל תוכנית להשכרה ארוכת טווח, וחצי מהן לדיור במחיר מופחת. על פי הנתונים שיש בידינו היום, מדובר בכ-46,000 יחידות דיור שכבר אושרו בוותמ"ל, כלומר יותר מ-40,000 יחידות דיור שיישמרו להשכרה למשך 20 שנים לפחות, מתוך מלאי תכנוני קיים ומאושר. מדובר בהיקף גדול מאוד ומשמעותי מאוד".

"המדינה 'התעוררה' ב-2012, ומאז נעשות הרבה פעולות שמעודדות את השוק", המשיכה פז ארז. " דירה להשכיר אף גיבשה מסמך מפורט בנוגע להטבות המס הנוספות הנדרשות, הגישה אותו לממשלה – וכעת היא ממתינה לדיון בנושא. הצפי הוא שיאושרו עוד תקנות שיעודדו את התפתחות השוק, כמו שיעור מס פוחת ביחס לתקופת שכירות ומע"מ אפס".

"ללא סבסוד הקרקע, התשואה בפרויקטים כאלו עומד על כ-3.5%, אך ככל שתינתן סובסידיה גדולה יותר על הקרקע התשואה תעלה כמובן". גם הוספת שטחים מסחריים לפרויקט, והורדת מספר החניות, כאמור, תשפר את התשואה משמעותית".

"אנחנו שבויים בקונספציה לפיה 'בלי דירה אין ביטחון', אבל הילדים שלנו מאמינים בזה פחות: הם ילכו על האופציה שמכבידה עליהם הכי פחות, ולכן אנחנו רואים ביקוש גדול מאוד לפתרון הזה מצידם. מבחינות רבות מדובר בפתרון טוב יותר ובטוח יותר משכירות בשוק החופשי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכירות ארוכת טווחדניאלה פז ארזפז כלכלה והנדסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...