"חשד לעבירות חוק מכר בפרויקט MY OFFICE "

המשרד מבהיר כי אם אכן יתגלה שחברת "ק.פסגות באשדוד" הפרה חוק – היא תהיה חשופה לעיצום כספי בסך של עשרה מיליון שקל .

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס (יח"צ)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס (יח"צ)

משרד הבינוי והשיכון פותח שוב בחקירה בחשד לעבירות חוק המכר: לפני כשלושה שבועות פתח המשרד בהליכים סביב פרויקט של חברת פרי נדל"ן בבת ים, והיום (ד') הוא מודיע על פתיחת חקירה בפרויקט באשדוד, של חברת ק. פסגות – "בעקבות מידע אשר התקבל בתחילת חודש אוגוסט 2020, בדבר חשד להפרות חוק מכר".

"במסגרת החקירה, אשר בוצעה ביחידת חוק המכר, עלה החשד כי החברה פעלה בניגוד לחוק, ובתאריך 17/09/2020 נפתח מולה הליך מנהלי", נכתב בהודעת המשרד. "על פי החשד החברה גבתה כספים רבים מרוכשי המשרדים בפרויקט MY OFFICE, ללא שסיפקה להם בטוחות חוק מכר.

ההליך המנהלי שנפתח מהווה תקדים, שכן זו הפעם הראשונה שבה עושה יחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון שימוש בסמכותה בפרויקט אשר איננו פרויקט משרדים חדש"

אם ייקבע בתום ההליך כי החברה הפרה את החוק, היא תהיה חשופה לעיצום כספי בסך של עד עשרה מיליון שקל. לצד זאת, בפני החברה מונחת האפשרות לתקן את הליקויים ולהימנע מעיצום כספי משמעותי כל כך".

במשרד מציינים כי ההליך המנהלי שנפתח מהווה תקדים, שכן זו הפעם הראשונה שבה עושה יחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון שימוש בסמכותה בפרויקט אשר איננו פרויקט משרדים חדש, אך כולל מאפיינים רבים "אשר בניתוח המשפטי הביאו למסקנה כי חוק המכר חל לגבי עסקאות המכר אשר נעשו בו", כך לשון ההודעה. "יצוין כי חוק המכר כולל גם אפשרות לנקיטה בהליך פלילי בגין הפרת הוראות החוק, ובדיקה נעשית בימים אלה אם יש מקום לפעול מול בעלי החברה גם בהיבט זה".

החברה נכנסה למצב של הקפאת הליכים, ובהתאם לכך ימשיך המשרד בפעילות מול הנאמן אשר ימונה לחברה, וישתמש בכל הכלים שברשותו על מנת להבטיח כי האינטרס של הרוכשים עומד בראש סדר העדיפויות"

עוד נמסר בהודעה כי בימים האחרונים למד המשרד שהחברה נכנסה למצב של הקפאת הליכים, ובהתאם לכך ימשיך המשרד בפעילות מול הנאמן אשר ימונה לחברה, וישתמש בכל הכלים שברשותו על מנת להבטיח כי האינטרס של הרוכשים עומד בראש סדר העדיפויות.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יאיר פינס, אמר בעקבות פרסום דבר החקירה: " משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול למען הגנה על כספי הרוכשים, ולאכוף את חוק המכר בכל הכלים העומדים לרשותו".

מתחם MY OFFICE באשדוד הוא מתחם בן חמש קומות, שמשתרע על פני 18,000 מ"ר. הוא נחשב לחלק מפרויקט כלל ארצי של ק. פסגות , המתואר באתר החברה כך: "רשת ארצית המפעילה חללי עבודה משותפים ומאפשרת, לראשונה בישראל, למשקיעים קטנים ובינוניים לרכוש משרד בטאבו (במגוון גדלים החל מ-25 מ"ר) וליהנות משירותי ניהול מתקדמים ומתשואה שוטפת". המיזם כולל סניפים בחיפה, ברמת גן ובאשדוד, והכוונה הייתה להקים כאלו גם בחולון ביבנה.

בעת שיווקו נכתב בפרסומים שונים כי הוא מציע "רכישת משרד בקומפלקס מפואר עם חללים משותפים, המציע את כל היתרונות שיש בתפיסה הקיבוצית-שיתופית: פיאצה מפוארת, חדרי קונגרסים, חדרי ישיבות, שירותי משרד ומזכירות - בשילוב יוקרה, טכנולוגיה מתקדמת וראייה עתידית". בחלק מהפרסומים אף צוינה התשואה: כ-12%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיאיר פינסהקפאת הליכיםהפרות חוק המכרMY OFFICEק.פסגות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...