הפרקליטות הודיעה: "בכוונתנו להגיש כתב אישום נגד רמי שבירו הנדסה ובניה"

נוסף על החברה, יוגשו כתבי אישום גם נגד חמישה חשודים נוספים – זאת בגין גרימת מוות ברשלנות של פועל הבניין יונג קסו ז"ל באתר בניה בגליל ים בהרצליה

שיתוף הכתבה

לקראת כתבי אישום בגין מותו של פועל הבניין יונג קסו ז"ל באתר בנייה בגליל ים בהרצליה: פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) עדכנה את באי כוחם של חברת רמי שבירו הנדסה ובניה בע"מ  ושל חמישה חשודים נוספים, כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגדם, בכפוף לשימוע, בגין גרימת מוות ברשלנות של פועל הבניין. 
 
"על פי כתב החשדות, בתקופה הרלוונטית הקימה חברת שבירו פרויקט בן שישה מגדלי מגורים בגליל ים בהרצליה", נכתב בהודעת הפרקליטות. "עודד סלומון הינו מנהל הפרויקט מטעם חברת שבירו; אבנר בן גיאת הינו מנהל העבודה באתר; חברת ג'יאנגסו סנטונג קונסטרקשיין גרופ קו בע"מ נשכרה על ידי חברת שבירו לביצוע עבודות בנייה בפרויקט, כקבלן עבודות שלד; האידונג שי שימש כמנהל הפרויקט מטעם חברת ג'יאנגסו; ו-וידונג גו שימש כראש צוות העובדים מטעם חברת ג'ינגסאו.

בהתאם להוראת מנהל העבודה, טיפס המנוח לקומה התשיעית, לצורך פירוק הטפסות, ללא קסדה וללא שקשר את עצמו לרתמת בטיחות. במהלך עבודתו התמוטטו הטפסות, פגעו במשטח העבודה של המנוח וכתוצאה מכך נפל המנוח מגובה רב"

המנוח, יונג קסו ז"ל, הועסק על ידי חברת ג'יאנגסו ועבד באתר. ב-4.9.19 הוא נכנס לשטח הפרויקט, טרם שעות העבודה המוגדרות. בהתאם להוראת מנהל העבודה, טיפס המנוח לקומה התשיעית, לצורך פירוק הטפסות (תבנית ליציקת בטון), זאת ללא קסדה וללא שקשר את עצמו לרתמת בטיחות. במהלך עבודתו התמוטטו הטפסות, פגעו במשטח העבודה של המנוח וכתוצאה מכך נפל המנוח מגובה רב, נפצע אנושות ומותו נקבע במקום".
 
על פי כתב החשדות, חברת שבירו ומנהל הפרויקט סלומון לא פעלו לפי סטנדרט מקצועי סביר, זאת על אף שהייתה להם היכולת המקצועית והמעשית למנוע את התוצאה הקטלנית. נוסף על כך טוענת הפרקליטות כי הם לא פעלו על מנת להבטיח את יישומה של התוכנית לניהול הבטיחות, וחברת שבירו עצמה לא נקטה את האמצעים המתחייבים על מנת לוודא כי המנוח לא יעבוד ללא שימוש באמצעים למניעת נפילה מגובה. בן גיאת, מנהל העבודה באתר, לא פעל בהתאם לחובותיו בדין, ובין היתר לא וידא כי המנוח ישתמש בציוד מגן אישי ולא דאג שינקטו מצעים למניעת התמוטטות מקרית של חלקי הטפסות בשעת הפירוק.
 
"האידונג, מנהל הפרויקט, ו-וידונג, ראש צוות העובדים מטעם חברת ג'ינגסאו, לא פעלו בהתאם לחובותיהם כלפי העובדים", הוסיפה הפרקליטות, "בין היתר בכך שאפשרו עבודה באתר לא בשעות העבודה המוגדרות ובלא נוכחות מנהל עבודה, אפשרו עבודה על משטח עבודה לא תקין, לא וידאו שהטפסות מעוגנות, לא וידאו כי המנוח ישתמש בציוד מגן אישי כראוי ולא דאגו שיינקטו אמצעים למניעת התמוטטות מקרית של חלק מהטפסות. כמו כן, האידונג ו-וינדוג היו צריכים למנוע עבודה של הרכבה ופירוק של הטפסות ללא פיגום מתאים".

החשודים כולם נטלו סיכון בלתי סביר, שהוביל בין השאר לגרימת הסכנה בעבודה עם טפסות ללא שימוש בפיגום, וכתוצאה מכך למותו של המנוח. "במעשיהם ובמחדליהם, גרמו החשודים ברשלנותם למותו"

בהתאם לכתב החשדות, החשודים כולם נטלו סיכון בלתי סביר, שהוביל בין השאר לגרימת הסכנה בעבודה עם טפסות ללא שימוש בפיגום, וכתוצאה מכך למותו של המנוח. "במעשיהם ובמחדליהם, גרמו החשודים ברשלנותם למותו", קבעה הפרקליטות. החקירה בוצעה על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (מפלג פלס) בלהב 433 במשטרת ישראל.

נזכיר כי כמה חודשים קודם לאירוע המצוין בכתב החשדות, במאי 2019, אירע אסון נוסף באתר בנייה של היזם רמי שבירו, במקרה זה ביבנה, שם נהרגו ארבעה פועלי בניין בקריסת מנוף.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בטיחות באתרי בנייהרמי שבירורמי שבירופרקליטות המדינהגרימת מוות ברשלנותתאונות באתרי בנייהלהב 433היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (מפלג פלס)
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...