קבלת החלטות במהלך חיי הפרויקט והשפעתן על היבטי המימון

האזנה להרצאת זום מיוחדת למרכז הנדל"ן עם יעקב סיסו, עופר רופא וארבל דר, שהתקיימה ב-27.10.2020

שיתוף הכתבה
יעקב סיסו, ארבל דר ועופר רופא (מרכז הנדל"ן)יעקב סיסו, ארבל דר ועופר רופא (מרכז הנדל"ן)



 

"גורמי הממשל זמינים פחות ליזמים בתקופה זו של משבר הקורונה. קבלת טופס 4 , שבזמנים רגילים אורכת כחודשיים-שלושה, נמתחת בימים אלו על פני כחצי שנה ויותר. זה מאריך את תקופת הפרויקט, מגדיל את הוצאות המימון ומקטין את הרווחיות"

"המשבר הביא גם דברים חיוביים: הוא דחף פרויקטים של מחיר למשתכן , והביא להיקפי מכירות גבוהים יותר בתוכנית. גם בפרויקטים יזמיים אחרים ישנן מכירות יפות, וזאת למרות שהבנייה בהם התעכבה מעט. צריך לציין גם את העובדה שהפועלים הפלסטינים לא חזרו לשטחי הרשות בזמן הסגר – העובדה הזו סחפה גם את הביצוע קדימה, בחלק לא מבוטל מהפרויקטים. בשורה התחתונה, היו גם דברים חיוביים בתקופה הזו".

"מכירת הדירות בתקופה הזו לא לינארית: כשיש סגר המכירות נעצרות, וכשהוא מוסר יש בוּסט גדול של מכירות", הוסיף סיסו. "נכון להיום המכירות נמוכות יותר, אבל לא בצורה דרמטית. עם זאת, לאורך השנה אפשר לראות שינוי דרמטי יותר. אני מעריך שבעתיד נראה מחסור בדירות, מול ההיצע שיישאר זהה".

דר ציין בהקשר זה כי "חודש ספטמבר הסתכם בהיקף המשכנתאות הגבוה ביותר מאז ומעולם לחודש זה, כך שהמכירות קיימות. מול זה, התחלות הבנייה חוו ירידה משמעותית למדי, ושיעורן כנראה ימשיך לרדת בעתיד הקרוב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארבל דרגרניט גיוס הון בנדלןבנק ירושליםמימוןיעקב סיסוקרן יסודותעופר רופא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...