מלונות הבוטיק ממשיכים לפרוח בת"א

הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית המתאר המקומית, שנמצאת בסמוך לכיכר ביאליק • מדובר במבנה נטוש, שלאחר הסלמת התוכנית יכלול גם 410 מ"ר מבני ציבור ו-410 מ"ר מסחר

שיתוף הכתבה
המבנה הנטוש בביאליק 28. בקרוב יהפוך למלון בוטיק (Google Street View)המבנה הנטוש בביאליק 28. בקרוב יהפוך למלון בוטיק (Google Street View)

עוד מלון בוטיק תל אביבי בדרך להתהוות: בשנים האחרונות – עוד טרם הגיעה הקורונה למחוזותינו – התגברה המגמה של הפיכת בתי מגורים או בניינים מוזנחים למלונות בוטיק. הביקוש הגבוה לחדרי מלון בעיר הלבנה הביא עוד ועוד יזמים לנקוט מהלך שכזה, ומלונות הבוטיק הפכו למחזה נפוץ מאוד ברחבי העיר. מתברר שהמגמה הזו לא נעצרת גם כאשר ענף התיירות מושבת כמעט לחלוטין.

תוכנית זו מקדמת התחדשות עירונית ועידוד מלונאות ברחבי העיר, מבטיחה את ביצוע השימור בפועל ומוסיפה חדרי מלון. התועלת הציבורית הנובעת מכך הינה הרחבת מצאי חדרי המלון בעיר תוך כדי החייאת אזור עירוני מרוחק ממוקדי המלונאות"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה לאחרונה את תוכנית המתאר המקומית למבנה שברחוב ביאליק 28, באחד המקומות היפים בעיר: מתחם ביאליק וכיכר ביאליק, בסמוך למרכז פליציה בלומנטל למוזיקה. מדובר בתוכנית לשימור ולשיפוץ המבנה, שהיום עומד נטוש, תוך שינוי הייעוד שלו ממגורים ב' למגורים ותיירות.

"המבנה בביאליק 28 הוא מבנה לשימור על פי תוכנית 2560ב", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "תוכנית זו מקדמת התחדשות עירונית ועידוד מלונאות ברחבי העיר, מבטיחה את ביצוע השימור בפועל ומוסיפה חדרי מלון בעיר באמצעות השמשת המבנה כמלון בוטיק והוספת קומה ושטחי בנייה במפלס הקרקע, מרתפים וקומה מלאה. התועלת הציבורית הנובעת מכך הינה הרחבת מצאי חדרי המלון בעיר תוך כדי החייאת אזור עירוני מרוחק ממוקדי המלונאות". 

בדברי ההסבר נכתב כי מספר היחידות המלונאיות יהיה בין 35 ל-50 חדרים, וזאת למרות שבפרטי התוכנית באתר מנהל התכנון מצוין כי המתחם יכלול 16 חדרי מלון בלבד, ועוד חמש יחידות דיור. אגב, התוכנית קובעת עוד כי השימוש המלונאי יהיה לתקופה של 25 שנים לפחות.

על פי המכרז שפרסמה עיריית תל אביב עבור הקמת המלון, שפורסם עוד בנובמבר 2015, המבנה חולש על שטח של 1,200 מ"ר בנויים. העירייה מייעדת את המבנה להפעלה כמלון חדרים ברמה B

שטח המתחם הוא 0.6 דונם, ויש לו שתי חזיתות: האחת פונה ישירות אל כיכר ביאליק, והשנייה לרחוב זלמן שניאור שבעורף מתחם ביאליק. על פי המכרז שפרסמה עיריית תל אביב עבור הקמת המלון, שפורסם עוד בנובמבר 2015, המבנה חולש על שטח של 1,200 מ"ר בנויים. העירייה מייעדת את המבנה להפעלה כמלון חדרים ברמה B.

לבד מיחידות המלונאות, יציע המתחם גם 410 מ"ר של מבני ציבור, ועוד 410 מ"ר של שטחי מסחר. היזמית והמגישה של התוכנית היא חברת מרמייד ישראל, והעורך הראשי הוא אדריכל רני זיס ממשרד רני זיס אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביב-יפואדריכל רני זיסהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביבמלון בוטיק ביאליק 28מלון בוטיקמתחם ביאליק תל אביבמרמייד ישראלמשרד רני זיס אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...