דלית זילבר: "מקווה שנגיע השנה לתכנון של 90,000 אלף יח"ד; היעדר תקציב ודיונים בוועדת השרים פגעו יותר מהקורונה"

מנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר דיברה עם דני רופ בפסגת הנדל"ן 2020 ואמרה עוד: "ביטול ההקלות ייתן ודאות" • על המטרו: "אין זכות קיום למטרופולין גוש דן בלעדיה"

שיתוף הכתבה
מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר, באירוע פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר, באירוע פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)

" מנהל התכנון עובד במרץ גם בימי הקורונה. אני מקווה שנגיע ל-90,000 יחידות דיור השנה – זה אומר תכנון של כמעט חצי מיליון יחידות דיור בשלוש שנים. הירידה תהיה כנראה מינימלית, ועם העודפים מהשנים הקודמות, אנחנו נמצאים עם מאגר גדול מאוד של יחידות דיור. חוק הוותמ"ל עוד לא עלה לצערנו לדיון בוועדת השרים, ושם נמצאת הירידה הגדולה. הוועדה אישרה השנה רק 20,000 יח"ד, במקום 60,000 בשנה שעברה. זה קרה בגלל כמה גורמים – אבל היעדר תקציב מדינה מאושר ומחסור בדיונים בוועדת השרים פגעו בנו יותר מהקורונה".

כך אמרה היום מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, בריאיון מיוחד, "אחד על אחד", עם דני רופ במסגרת אירוע פסגת הנדל"ן 2020 ONLINE, שנפתחה הבוקר (ג'). זילבר המשיכה לדבר על הפעילות של המנהל תחת משבר הקורונה והדגישה: "לא הכול תקוע, אנחנו עובדים באמת באופן מרשים, במפגשי זום אינטנסיביים וממשיכים במרץ.

הקורונה בעיקר חידדה צרכים, מבחינתנו. אני לא מאמינה בתכנון משברי: אנחנו תמיד במשבר, ואנחנו צריכים להתייחס לכך ברמה האסטרטגית תמיד. המשבר חידד את הצרכים, לדוגמה באשר לנושא תכנון יחידות הדיור בצורה אחרת. אנחנו גם בוחנים את הצורך במשרדים, שכנראה הולך ופוחת, אבל לא מאמינים בהפיכת המשרדים למגורים בהליך מזורז. נדרשות תוכניות לכך".

זילבר אף התייחסה לשאלת המשך קידומה של תוכנית המטרו של גוש דן, והצהירה: "אין זכות קיום למטרופולין גוש דן ללא המטרו. אחרת נהיה בקריסה מוחלטת. אסור לעצור: אנחנו נמצאים עם ארבע תוכניות, שתיים בהפקדה ושתיים בדיונים בהתנגדויות; חייבים לאשר את התוכנית מהר, וחייבים לבצע".

אירוע פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)אירוע פסגת הנדל"ן 2020 (דרור סיתהכל)

בנושא ההקלות בענף אמרה זילבר: "אנחנו רוצים שיהיה קשר בין התכנון לבין מה שקורה בסוף. כרגע אין שום ודאות במהלך התוכנית, כי מתחילים מייד עם ה'מסחרות' של ההקלות. למה שלא ניתן מלכתחילה תוכנית מסודרת, כך שהיזם ידע בדיוק מה יקבל מראש? ביטול ההקלות ייתן ודאות. לא נהיה קמצנים בעניין, כולם יקבלו מספיק".

זילבר גם ביקרה את ההצפה מבחינת שטחי התעסוקה בארץ ואמרה: "אושרו עד היום 240 מיליון מ"ר של תעסוקה במדינה. זה מבזבז שטח, בטח כאשר לא מתכננים אזורי תעסוקה מתקדמים. כיום האזורים שלכאורה מיועדים לתעסוקה לא נבנים כמו שצריך. נדרשת שם חשיבה נכונה יותר, עם מענה בראייה האזורית יותר".

על המעבר למשרד הפנים אמרה זילבר: " מנהל התכנון הוא יחידה מקצועית, שעובדת כיחידת סמך עצמאית. מבחינתנו אנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל, וצריך לזכור - היום באוצר אין כסף בכל מקרה... מנהל התכנון עומד בזכות עצמו, וגם במשרד הפנים טוב לנו. אנחנו מתקדמים וממשיכים עם העבודה המאומצת, ונמצאים בקשר קרוב עם השלטון המקומי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתדלית זילברמשבר הקורונההקלות בנייהדני רופדן קצ'נובסקימיכאל אסף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...