גם אוקטובר שובר שיאים: היקף המשכנתאות - 6.151 מיליארד שקל; בניכוי עונתיות – 7.4 מיליארד

מדובר בהיקף המשכנתאות החדשות הגבוה ביותר מבין חודשי אוקטובר - והנתונים בניכוי העונתיות גם הם מהגבוהים אי פעם • בתוך חמישה חודשים: ירידה של 18% בהיקף המשכנתאות בפיגור

שיתוף הכתבה
עוד שיא נשבר (שאטרסטוק)עוד שיא נשבר (שאטרסטוק)

אחרי שספטמבר קבע שיאים חדשים בהיקף המשכנתאות החדשות בתקופה זו של השנה – גם אוקטובר עשה זאת: על פי נתוני בנק ישראל שפורסמו היום (ג'), היקף המשכנתאות באוקטובר 2020 עמד על 6.151 מיליארד שקל – סכום גבוה משמעותית מכל חודשי אוקטובר שקדמו לו. לשם ההשוואה נציין כי באוקטובר 2019 עמד היקף המשכנתאות על 4.39 מיליארד שקל. עוד נציין כי היקף המשכנתאות בניכוי עונתיות עומד על 7.4 מיליארד שקל – הנתון הגבוה ביותר מאז החלו להיאסף הנתונים, למעט מרץ 2020 ההיסטורי.

היקף המשכנתאות מצד המשקיעים עלה מעט, והגיע באוקטובר ל-691 מיליון שקל; היקף המשכנתאות במסגרת מחיר למשתכן ירד, בהמשך להחלטה על הפסקת התוכנית, ועמד באוקטובר על 824 מיליון שקל. למעשה, היקף המשכנתאות במסגרת התוכנית ירד ביותר מ-100 מיליון שקל בהשוואה לחודש הקודם. הריבית המשוקללת נותרה בעינה – 1%.

גובה משכנתה ממוצעת בודדת הגיע שוב בחודש זה לפיק מסוים, עם 790,000 שקל בממוצע למשכנתה. זהו אחד הסכומים הגבוהים ביותר: רק באוגוסט 2020 נרשם ממוצע גבוה יותר. יש לציין כי בהשוואה בין ספטמבר לאוקטובר חלה ירידה מזערית בסכום המשכנתאות החדשות שניטלו, אך למרות זאת, היקף ההלוואות עבור נכסים "בינוניים", ששוויים בין 2 ל-3 מיליון, עלה במעט – 1.497 מיליארד שקל באוקטובר, לעומת 1.461 מיליארד בספטמבר. מדובר בחודש שני של עליות מבחינת נתון זה. אחוז המשכנתאות שנמצאות בסטטוס דחייה עומד כבר חודש שלישי רצוף על 13%.

היקף ההלוואות בפיגור של מעל 90 יום ממשיך לרדת, זה החודש החמישי ברציפות: באוקטובר 2020 הוא עמד על 2.564 מיליארד שקל, בעוד במאי – אז נרשם השיא מבחינה זו – הוא עמד על 3.12 מיליארד שקל. מדובר על ירידה של 574 מיליון שקל בהיקף המשכנתאות בפיגור, המבטאים שיעור ירידה של 18%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הריבית המשוקללת על המשכנתאותאחוז המשכנתאות בסטטוס דחייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...