התקדמות בתוכנית הרחבת משכן הכנסת

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים המליצה על כך לוועדה המחוזית • מאפשרת את הכפלת היקפי הבינוי הקיימים במשכן הכנסת.

שיתוף הכתבה
הדמיית משכן הכנסת לאחר הרחבתו (פלג אדריכלים)הדמיית משכן הכנסת לאחר הרחבתו (פלג אדריכלים)

משכן הכנסת עומד בפני הרחבה – עם התקדמות חשובה באישור התוכנית לשדרוגו: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים החליטה לאחרונה להמליץ לוועדה המחוזית לתת תוקף לתוכנית הרחבת משכן כנסת ישראל, תוך השלמת סקר טבע עירוני ובחינה נוספת של צמצום הפגיעה בטבע במסגרת התוכנית.
 
על פי התוכנית, יורחב המשכן בעוד 102,270 מ"ר, מתוכם 23,260 מ"ר עיקריים עבור משרדים, אולמות וכו'. תוכנית זו אושרה על ידי העירייה באוגוסט האחרון, ובאותה הזדמנות הומלצה להפקדה. היא אכן הופקדה לאחרונה, וכעת היא עוברת לשלב הבא שלה.

"התוכנית מאפשרת הרחבות עתידיות המתבססות על תכנון מקיים, ירוק וסביבתי, שיבוא לידי ביטוי בין היתר באמצעים כמו בנייה שתעמוד באופן המחמיר ביותר ובהצטיינות בתקן הישראלי לבנייה ירוקה, בנייה משמרת מים להשבת מי הגשמים חזרה לקרקע, תכנון שישמור על חיסכון אנרגטי בכל מערכות האוויר והחשמל ושימוש במרכז אנרגיה - בגז טבעי", כך בהודעת העירייה. "על גבי חלק מהגגות תישתל צמחייה ויהיו מקומות לישיבה, מנוחה ותצפית, ועל כמה מהם יוצבו מתקנים לשימוש באנרגיה סולארית. כמו כן, בפעולות הגינון יקפידו על שימוש בצמחייה מקומית המאפיינת את הרי ירושלים.
 
היקפי הבינוי המוצעים מאפשרים את הכפלת היקפי הבינוי הקיימים במשכן הכנסת, ואת התאמתו לצרכים הגדולים של המתחם, תוך שמירה על המאפיינים הייחודיים של המקום. תוספות הבינוי ישמשו להקמת בניינים חדשים מדרום וממערב לבניין הכנסת הקיים, לטובת לשכות חדשות לחברי הכנסת, משרדי מנהלה, מטבחים וחדרי אוכל, חדרי ועדות, מלונית, משרדי ועדת הבחירות המרכזית ועוד".

התקדמות בתוכנית הרחבת משכן הכנסתהתקדמות בתוכנית הרחבת משכן הכנסת

התוכנית כוללת גם הוראות ייחודיות הנוגעות לשימור מבנה משכן הכנסת המקורי, "בהתחשב בחשיבותו הלאומית וההיסטורית. אלה יעסקו בעיקר בחשיבות הנראות של המבנה המקורי, כך שהבינוי החדש לא יסתיר את המבנה המקורי. עקרונות התכנון לתוספות הבינוי מציגים 'מרקם שטיח', המשתפל על פני הטופוגרפיה הקיימת, עם חצרות פנימיות בדומה להרחבות שנעשו למשכן הכנסת לפני כמה שנים".
 
עוד מציעה התוכנית שמירה על הכניסה המקורית מצפון, דרך רחבת משכן הכנסת הטקסית, וכן תוספת של שתי כניסות חדשות להולכי רגל - אחת ממערב, בסמוך לתחנת הרכבת הקלה העתידית ומול הספרייה הלאומית, וכניסה נוספת מדרום, בסמוך למקום הנוכחי של "שעון הפרחים". כמו כן, התוכנית מציעה כניסה תפעולית לרכבים בשיפולי הקרקע בדרום-מזרח, בסמוך לגן סאקר. מתכנני הרחבת הכנסת הם אנשי משרד פלג אדריכלים.
 
ראש העיר, משה ליאון: "הרחבת בית הנבחרים הלאומי והפיכתו ל'מבנה ירוק' המשלים את הסביבה, הינה בעלת חשיבות עליונה ותחזק את המוסדות הלאומיים הממוקמים בירושלים. נמשיך ונפעל על מנת ליישם את כלל הצרכים הממשלתיים בעיר למען פעילות יעילה ותורמת לאזרחי המדינה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמשכן הכנסתהתוכנית להרחבת משכן הכנסתמשכן ירוק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...