אפריקה מגורים:הושלמה עסקת רכישת מגרש 122 במתחם סומייל בת"א

החברה שילמה את יתרת התמורה בין המקרקעין, בהתאם להסכם, ובכך השלימה את העסקה באופן רשמי .

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, מיכה קליין (דרור סיתהכל)מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, מיכה קליין (דרור סיתהכל)

חברת אפריקה ישראל מגורים מעדכנת הבוקר (ב') כי עסקת רכישת הזכויות במגרש 122 במתחם סומייל שבמרכז תל אביב הושלמה. זאת לאחר שהחברה שילמה את יתרת התמורה בגין המקרקעין. כזכור, החברה הגישה באוקטובר 2019 הצעה לרכישת הקרקע, לפי שווי של כ-425 מיליון שקל. בסוף ינואר האחרון הוכרזה הצעתה כזוכה, ובמאי נחתם ההסכם לרכישת המקרקעין והתקבל אישור בית המשפט.

בתמורה לרכישת זכויות במקרקעין המהוות כ- 76 יחידות דיור, סוכם כי החברה תשלם סך של
כ-185 מיליון שקל: כ-18.5 מיליון שקל שולמו במעמד חתימת ההסכם; כ-37 מיליון שקל שולמו 120 ימים לאחר אישור בית המשפט; יתרת התמורה, כ-129.7 מיליון שקל, שולמה אתמול

הדו"ח המסכם של החברה לרבעון השלישי לשנת 2020 מפרט את מתווה ההסכם שבמסגרתו, 
בתמורה לרכישת זכויות במקרקעין המהוות כ- 76 יחידות דיור, סוכם כי החברה תשלם סך של
כ-185 מיליון שקל: כ-18.5 מיליון שקל שולמו במעמד חתימת ההסכם; כ-37 מיליון שקל שולמו 120 ימים לאחר אישור בית המשפט; יתרת התמורה, כ-129.7 מיליון שקל, שולמה אתמול. 

בחברה מציינים כי נכון להיום מחזיקה החברה בזכויות במקרקעין )במישרין ובעקיפין) בקשר לכ-23 יחידות דיור נוספות במתחם סומייל, וכן התקשרה בהסכמי קומבינציה ושירותי בנייה עם בעלי זכויות במקרקעין, בהיקף כולל של כ- 75 יחידות דיור. הזכויות על המקרקעין שרכשה מאפשרות את הקמתן של כ-174 יחידות דיור.

כניסת החברה לפרויקט הפינוי-בינוי הגדול בירושלים קרבה

במקביל להודעתה על השלמת העסקה במתחם סומייל, עדכנה הבוקר אפריקה ישראל מגורים כי הושלמה התקשרותה של אפריקה התחדשות עירונית , חברת הבת, בהסכם לרכישת מחצית מהמניות של פרויקט הפינוי-בינוי הגדול בשכונת קטמונים, תמורת ערכן הנקוב (1,000 שקל). עם זאת, טרם הושלמה התקשרותה במערכת ההסכמים.

מדובר בפרויקט שמתוכנן לכלול כ-1,000 יחידות דיור וכן שטח מסחרי בהיקף של כ-1,600 מ"ר. בהתאם לסיכום עם בעלי הזכויות במקרקעין, תמסור חברת הפרויקט לבעלי הזכויות במקרקעין כ-35% מיחידות הדיור, ויתרת הזכויות בפרויקט תיוותר בידי חברת הפרויקט. החברה הודיעה, כזכור, באוקטובר האחרון, כי תיכנס כשותפה בפרויקט, ולמשה תחליף בו את חברת קרסו נדל"ן שבחרה לצאת ממנו. 

"השלמת ההתקשרות בהסכמים מותנה בהתקיימותם של תנאים מתלים, ובכלל אלה: רישום הערות אזהרה ו/או משכון על הזכויות בעלי הזכויות במקרקעין; קבלת תב"ע מאושרת בתוקף; והסכמת נציגות בעלי הזכויות במקרקעין להעברת המניות הנמכרות מידי בעל המניות המוכר לידי אפריקה התחדשות עירונית ", נכתב בהודעת אפריקה ישראל מגורים לרשות לניירות ערך. 

במסגרת ההסכמים, נקבעו מנגנונים למימון פעילותה של חברת הפרויקט על ידי אפריקה התחדשות עירונית ובעל המניות הנוסף. עוד נקבע, כי במועד השלמת ההסכמים לרכישת המניות הנמכרות, תעמיד אפריקה התחדשות עירונית הלוואת בעלים בסכום שאינו מהותי לחברה"

"במסגרת ההסכמים, נקבעו מנגנונים למימון פעילותה של חברת הפרויקט על ידי אפריקה התחדשות עירונית ובעל המניות הנוסף. עוד נקבע, כי במועד השלמת ההסכמים לרכישת המניות הנמכרות, תעמיד אפריקה התחדשות עירונית הלוואת בעלים בסכום שאינו מהותי לחברה, וזאת לצורך פירעון הלוואות אשר העמיד בעל המניות הנוסף לחברת הפרויקט". 

אסף סימוןאסף סימון

על רכישת הפרויקט הגדול, ועל ההתחדשות העירונית בכלל, דיבר מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית , אסף סימון, באירוע פסגת הנדל"ן 2020 של מרכז הנדל"ן שנערך לאחרונה. בפאנל מיוחד בנושא התחדשות עירונית הוא אמר: "אם לא היינו מקבלים גיבוי מכל הגורמים – לא היינו הולכים על הפרויקט בירושלים. הדיירים מבינים היום שפינוי-בינוי הוא לשחקנים שרואים את הטווח הארוך, שיכולים לספוג שינויים. כתוצאה מכך אנחנו רואים גידול של 80-70% בפניות אלינו בתקופת הקורונה.

הדור הבא של ההתחדשות העירונית הוא דור של שיתוף פעולה מלא בין כולם – דיירים, יזמים שלטון מקומי ושלטון כללי. מדובר באתגר אדיר, שאף אחד לא יצליח בו לבד"

הדור הבא של ההתחדשות העירונית הוא דור של שיתוף פעולה מלא בין כולם – דיירים, יזמים שלטון מקומי ושלטון כללי. מדובר באתגר אדיר, שאף אחד לא יצליח בו לבד". סימון התייחס גם להחלטת עיריית ירושלים להעניק פטור מהיטל השבחה לכל פרויקט פינוי-בינוי שיוּצא לו היתר בנייה עד תחילת 2023, ואמר: "ההחלטה הזו מראה כי בירת ההתחדשות האמיתית היא ירושלים".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתמתחם סומיילמיכה קלייןאסף סימוןאפריקה ישראלמגרש 122 במגרש סומייל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...