דיירי מגדל מגורים בירושלים תובעים כ-30 מיליון שקל מאלעד ישראל מגורים

בעלי 22 דירות במגדל שבשכונת קריית היובל טוענים לליקויי בנייה שלא תוקנו למרות "קביעות חמורות מאוד" שקבע מומחה בית המשפט לפני שנתיים, בתביעה קודמת .

שיתוף הכתבה
נציגי התובעים, עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און ממשרד בר-און, כהן, עורכי דין (יח"צ)נציגי התובעים, עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און ממשרד בר-און, כהן, עורכי דין (יח"צ)

בעלי 22 דירות במגדל מגורים בן 18 קומות בשכונת קריית היובל בירושלים תובעים 30 מיליון שקל מחברת אלעד ישראל מגורים החדשה. הדיירים הגישו, באמצעות עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און ממשרד בר-און, כהן, עורכי דין, תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כנציגי המגדל. הם טוענים לליקויים קשים בבניין, שאינם מטופלים כבר חמש שנים על ידי הנתבעת, לדבריהם.

תחילתה של הפרשה בכתב תביעה קודם שהגיש בעל דירה יחיד בבניין, שיוצג גם הוא על ידי עורכי הדין בר-און וכהן. התובע טען אז שבדירתו ליקויי בנייה קשים, וכן טען שאבני החיפוי של הבניין אינן תקניות, מתפוררות, אינן מעוגנות כראוי לקירות הבניין ועלולות ליפול לקרקע ולגרום פגיעה בנפש. החברה הקבלנית התנגדה לטענות אלה, ובית המשפט מינה מומחה מטעמו.

המומחה מטעם בית המשפט קבע אז, כי אבני חיפוי במגדל המגורים בוצעו בקיבוע לקוי, ולא על פי פרט של המתכנן. כדבריו: "קיבוע זה נחזה בעיניי כאלתור באמצעות שימוש בברזילי בניין ולא בבורגי עוגן ייעודיים. גם החיזוקים נראים אקראיים ולא שיטתיים. לנוכח כל האמור לעיל מסקנתי היא שהוכח כי בוצע בשיטה הרטובה קיבוע לקוי... ומכאן שיש לחזק את האבן בשיטה הרטובה בהתאם לפרטי ביצוע של מתכנן השלד האחראי ליציבות הבניין... עבודה זו יש לבצע באופן מיידי".

"ליקויים חמורים גם ברכוש המשותף וגם בתוך הדירות עצמן"

בכתב התביעה החדש שהוגש טוענים עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און שחלפו כמעט שנתיים מאז "הקביעות החמורות מאוד של המומחה מטעם בית המשפט", וכי החברה הקבלנית לא ביצעה את התיקונים. עורכי הדין טוענים לליקויים חמורים גם ברכוש המשותף וגם בתוך הדירות עצמן. כך למשל נטען כי כבר נפלו אבני חיפוי מקירות הבניין וכי בנס לא נגרם אסון עד כה. עוד הם כותבים כי "הנתבעת מנסה להדביק פלסטר על שבר, ומבצעת ניסיונות תיקון טלאי על טלאי".

בכתב התביעה מצוין כי הדירות עצמן נגועות כבר חמש שנים ברטיבות קשה ביותר; כי החניון של מגדל המגורים נבנה באופן לא תקני; כי ישנו חוסר במעלית בבניין; וכי גובה התקרות בדירות המגורים נמוך מכפי שמחייב התקן

בכתב התביעה מצוין כי הדירות עצמן נגועות כבר חמש שנים ברטיבות קשה ביותר, וכי "ניסיונות התיקון" של הנתבעת לא הצליחו לפתור את הבעיה; כי החניון של מגדל המגורים נבנה באופן לא תקני, לקוי, המהווה סכנה ממשית; כי ישנו חוסר במעלית בבניין, וכי בשתי המעליות היחידות הקיימות במגדל קיימים ליקויים רבים; כי גובה התקרות בדירות המגורים נמוך מכפי שמחייב התקן.

לבד מעלות תיקון הליקויים, דורשים עורכי הדין בר-און וכהן בכתב התביעה תשלום של פיצויים בגין ירידת ערך הדירות, לאור הליקויים הקשים הקיימים במגדל המגורים כבר חמש שנים מבלי שיתוקנו. כתב התביעה מגולל גם את סיפוריהם האישיים של עשרות משפחות לעניין עוגמת הנפש שנגרמה להן בגלל הליקויים הקשים.

הנתבעת סיכנה ומסכנת, במודע, חיי אדם בשל רצונה לחסוך בעלויות של אבנים תקניות ושל עיגון, תוך התעלמות גמורה מכך שכל אריח או חלק מאריח שנפלו כבר, ואף עלולים להוסיף ליפול, עלולים לגרום לפגיעה בנפש"

לטענת עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, "הנתבעת סיכנה ומסכנת, במודע, חיי אדם בשל רצונה לחסוך בעלויות של אבנים תקניות ושל עיגון, תוך התעלמות גמורה מכך שכל אריח או חלק מאריח שנפלו כבר, ואף עלולים להוסיף ליפול, עלולים לגרום לפגיעה בנפש".

לצפייה בכתב התביעה לחצו כאן

"עו"ד בר און העביר את כתב התביעה לתקשורת בטרם הומצא לחברה"

מאלעד ישראל מגורים החדשה נמסר: "מדובר בבניין שאוכלס לפני יותר משש שנים. לא התקבלו אצל החברה תלונות על ליקויים מהותיים, מעבר למקובל בתקופת בדק בבניית בניין מסוג זה. עו"ד בר-און זיהה, כפי הנראה, 'הזדמנות כלכלית', ופועל לגרור דיירים מן הבניין להליך משפטי מיותר וזאת במקום לנהל דיאלוג עם החברה ולאפשר לה לבדוק את הטענות בשטח בעזרת אנשי מקצוע ולתת מענה מקצועי במידת הצורך.

חברת אלעד ישראל מגורים החדשה פועלת בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומלווה את דייריה לאורך השנים בפרויקטים רבים ברחבי הארץ, וכך עשתה ותמשיך לעשות גם בפרויקט זה"

עו"ד בר און העביר את כתב התביעה לתקשורת בטרם הומצא לחברה. מדובר בתביעת סרק שתתברר בבית המשפט. חברת אלעד ישראל מגורים החדשה פועלת בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומלווה את דייריה לאורך השנים בפרויקטים רבים ברחבי הארץ, וכך עשתה ותמשיך לעשות גם בפרויקט זה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת קריית היובלעו"ד ורד כהןעו"ד רענן בר-אוןמשרד בר-און, כהן, עורכי דיןפרויקט זנגביל 1 בירושליםליקויי בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...