חברים בקבוצת הרכישה בפרויקט הצעירים תובעים כ-70 מיליון ש' מקבוצת חג'ג'

בהמשך להליכים שנפתחו במאי 2018, הגישו חלק מחברה הקבוצה תביעה בטענה להפרת התחייבות • קבוצת חג'ג': "לא מן הנמנע כי שרבוב שמה של החברה מיועד כולו ליצירת לחץ בלבד"

שיתוף הכתבה
האחים צחי ועידו חג'ג' (טל צ'יקורל)האחים צחי ועידו חג'ג' (טל צ'יקורל)

חברים בקבוצת הרכישה בפרויקט הצעירים בתל אביב תובעים כ-68.8 מיליון שקל מקבוצת חג'ג' – כך עדכנה קבוצת חג'ג' עצמה בדיווח שנשלח אל הרשות לניירות ערך היום (ג'). על פי ההודעה, מדובר בהמשך להליך המרצת פתיחה שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב במאי 2018. כעת הוגשה תביעה נגד החברה, שבה טוענים חברי קבוצת הרכישה להפרת התחייבות סביב מועד מסירת הדירות בפרויקט.

"כתב התביעה כולל טענות רבות, בהן כאלו אשר כבר נטענו במסגרת הליכי המרצת הפתיחה, לצד טענות חדשות המתמקדות במצגים ובהבטחות שכביכול נמסרו לתובעים בשלב הטרום חוזי ובמהלך הפרויקט, ביחס למועד מסירת הדירות בפרויקט, ונסמך, על פי הנטען, על עילות חוזיות, הפרת חובת נאמנות ושליחות ועוולות נזיקיות. נוסף על כך ביקשו התובעים היתר לפיצול סעדים, על מנת לאפשר לעצמם להגיש בעתיד תביעות נוספות.

להערכת יועציה המשפטיים של החברה, סיכויי התביעה כנגד החברה נמוכים, שכן לחברה לא היה מעולם כל קשר לפרויקט הצעירים, היא אינה צד לאיזו מההתקשרויות הנוגעות אליו, ואין לה כל זכות ו/או התחייבות הנוגעות אליו"

החברה דוחה את הטענות הנטענות בכתב התביעה. להערכת יועציה המשפטיים של החברה, סיכויי התביעה כנגד החברה נמוכים, שכן לחברה לא היה מעולם כל קשר לפרויקט הצעירים, היא אינה צד לאיזו מההתקשרויות הנוגעות אליו, ואין לה כל זכות ו/או התחייבות הנוגעות אליו. להערכת החברה, לא מן הנמנע כי שרבוב שמה של החברה לתביעה מיועד כולו ליצירת לחץ בלבד".

התביעה הוגשה נגד קבוצת חג'ג', נגד צחי חג'ג', מבעלי השליטה ודירקטור בחברה, נגד עידו חג'ג', מבעלי השליטה בחברה, מנכ"ל החברה ודירקטור בה, ונגד חברת יעיל שיווק יחידות קרקע, הנמצאת בבעלות מלאה של עידו חג'ג'.

בהמרצת הפתיחה, שהוגשה לפני כשנתיים וחצי, כאמור, ביקשו המבקשים סעד הצהרתי, לפיו המשיבים (קבוצת חג'ג', חברת יעיל שיווק יחידות קרקע וחברת אורקם השקעות ויזמות) "שיווקו ומכרו למבקשים דירות ספציפיות בפרויקט 'הצעירים' וכן התחייבו לנהל את הפרויקט עד השלמתו, כך שבמהות המשיבים, ביחד ולחוד, הינם בגדר מוכרי דירות, כהגדרת המונח בחוק המכר (דירות)". עוד טענו המבקשים כי הוצגו בפניהם "מצגים שונים, בכתב ובעל פה, לפיהם פרויקט הצעירים שייך לכלל המשיבים (לרבות החברה)". 

החברה מדגישה כי בפרסומיה הציבוריים, לרבות באתר האינטרנט של החברה, נכתב מאז ומעולם כי פרויקט הצעירים הינו חלק מהפעילות הפרטית של האחים חג'ג'"

קבוצת חג'ג' הצהירה כבר אז כי היא דוחה את הטענות, וכי מעיון ראשוני בהן "נראה כי אין כל בסיס עובדתי ו/או משפטי לטענות המבקשים ולדרישותיהם. החברה מבקשת להדגיש כי ללא קשר לשאלת אופי וסוג הפרויקט, לחברה לא היה מעולם כל קשר לפרויקט הצעירים, היא אינה צד לאיזו מההתקשרויות הנוגעות אליו, ואין לה כל זכות ו/או התחייבות הנוגעות אליו. בנוסף, החברה מדגישה כי בפרסומיה הציבוריים, לרבות באתר האינטרנט של החברה, נכתב מאז ומעולם כי פרויקט הצעירים הינו חלק מהפעילות הפרטית של האחים חג'ג'".

בפרויקט הצעירים נבנים זוג מגדלים בני 40 ו-46 קומות על דרך בגין בתל אביב, לא רחוק ממחלף ארלוזורוב בנתיבי איילון. מדובר במגדלים שבהם יהיו 468 יחידות דיור, והשניים יחוברו ביניהם בגשר, ויכללו גם מנהרת תנועה ייעודית מאיילון, ישירות לחניון המגדל. על התכנון של הפרויקט אמונים אנשי משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת חג'ג'פרויקט מגדלי הצעיריםצחי ועידו חג'ג'הרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...