גזית גלוב קונה בניין בארה"ב ב-45 מיליון ד' – ומוכרת נכסים ב-414 מ' שקל

החברה הודיעה אתמול על רכישת בניין משרדים וקומת מסחר בסמוך לאוניברסיטת הארוורד במסצ'וסטס • היום הודיעה על מכירת שני נכסים בגרמניה ובמקדוניה, "שאינם נכסי ליבה"

שיתוף הכתבה
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, על רקע College House בקיימברידג' (יח"צ)חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, על רקע College House בקיימברידג' (יח"צ)

קונה – ומממשת: חברת גזית גלוב הודיעה היומיים האחרונים על שלוש עסקאות שביצעה בחו"ל, אחת לרכישת נכס נדל"ן ושתיים למכירת שני נכסים. לדברי אנשיה, השנה האחרונה הייתה מאתגרת, אך גם "הובילה להזדמנויות השקעה מיוחדות".

אם כן, גזית גלוב הודיעה אתמול (ד') כי רכשה בניין משרדים וקומת מסחר בכיכר הסמוכה לקמפוס של אוניברסיטת הרווארד בקיימברידג', מסצ'וסטס, ארה"ב, תמורת 45 מיליון דולר. היא מסרה כי הנכס ישופץ וישווק לקמעונאים חדשים במהלך 2021. את הרכישה היא ביצעה באמצעות חברה בת שלה, גזית הורייזון (Gazit Horizons).

הנכס נרכש מחברת ניהול נכסים משפחתית אשר החזיקה בבניין יותר מ-50 שנים. מדובר בבניין היסטורי, הידוע בכינוי "College House" ונבנה בשנת 1830. הבניין מאוכלס בין היתר על ידי משרדי אוניברסיטת הרווארד, ועל ידי קמעונאים שונים"

על פי ההודעה, הבניין הוא בשטח של כ-4,650 מ"ר (כ-50,000 רגל רבוע) לשימוש מעורב של מסחר ומשרדים, ממוקם בפינת הרחובות שדרות מסצ'וסטס וצ'רץ סטריט - Massachusetts Avenue ו-Church Street שבכיכר הארוורד - Harvard Square, ובסמוך לקו האדום של תחנת הרכבת התחתית, המחבר בין אוניברסיטת הרווארד וה-M.I.T לעיר התחתית של בוסטון הסמוכה. 

הנכס נרכש מחברת ניהול נכסים משפחתית אשר החזיקה בבניין יותר מ-50 שנים. מדובר בבניין היסטורי, הידוע בכינוי "College House" ונבנה בשנת 1830. הבניין מאוכלס בין היתר על ידי משרדי אוניברסיטת הרווארד, ועל ידי קמעונאים שונים. בכוונת החברה להשקיע בשיפוץ הלובי, השטחים המשותפים ומערכות הבניין. 

"קמעונאים כגון CVS ו-Santander Bank צפויים לסיים את חוזי השכירות שלהם בשנת 2021", מציינת החברה בהודעתה, "מה שיאפשר ליצור שטחי מסחר ייחודיים עם תקרות גבוהות של כשישה מטרים וחזית רחבה הצופה על Harvard Square, תוך שמירה על התחושה והמראה ההיסטוריים של הנכס". College House הינו הנכס השמיני שרוכשת גזית הורייזון באזור בוסטון, ולאחר רכישה זו היא מחזיקה ומנהלת 12 נכסים בשווי כולל של כ-523 מיליון דולר (כ-1.7 מיליארד שקל).

השנה האחרונה הביאה סט חדש של אתגרים לנכסים מסחריים, אבל גם הובילה להזדמנויות השקעה מיוחדות כמו הנכס ב-Harvard Square. לנכס יש כל המרכיבים שאנו מחפשים"

ג'ף מועלם, מנכ"ל גזית הורייזון: "השנה האחרונה הביאה סט חדש של אתגרים לנכסים מסחריים, אבל גם הובילה להזדמנויות השקעה מיוחדות כמו הנכס ב-Harvard Square. לנכס יש כל המרכיבים שאנו מחפשים: אופי ייחודי, פוטנציאל השבחה ומקום שאין לו תחליף. אנו מאמינים כי שיפורים אסטרטגיים יהפכו נכס זה לאטרקטיבי עוד יותר עבור קמעונאים ודיירי משרדים קיימים ועתידיים".

במקביל לעסקה זו הודיעה גזית גלוב כי היא "מתקדמת בתוכנית למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה", ובמסגרת זו חתמה על הסכם למכירת נכס במינכן, גרמניה, תמורת 342 מיליון שקל, והשלימה מכירת קרקע במקדוניה תמורת 72 מיליון שקל.
 
שתי העסקאות בוצעו, לדברי החברה, "בהמשך לתוכנית האסטרטגית שעליה הודיעה מוקדם יותר השנה, למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה ולהתמקדות בערים מרכזיות בעולם - תוכנית אשר מטרתה, בין היתר, לחזק את מבנה ההון ולהגדיל את יתרות הנזילות של החברה".

הנכס הנמכר הינו הנכס היחידי שבו החזקנו בגרמניה, וחרף אי-הוודאות בשווקים על רקע מגפת הקורונה הוא נמכר במחיר מלא, בדומה לערכו בספרי החברה"

צבי גורדון, סמנכ"ל השקעות בגזית גלוב: "הנכס שנמכר מהווה הוכחה נוספת ליכולתה של החברה להשביח נכסים באמצעות ניהול פרו-אקטיבי, שכלל בין השאר הפיכת חלק מהנכס בגרמניה ממשרדים למגורים והשכרת שטחים ממנו לעיריית מינכן. הנכס הנמכר הינו הנכס היחידי שבו החזקנו בגרמניה, וחרף אי-הוודאות בשווקים על רקע מגפת הקורונה הוא נמכר במחיר מלא, בדומה לערכו בספרי החברה".
 
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב : "מכירת הנכס היחידי שלנו בגרמניה מתבצעת לאחר שהשלמנו את תהליך ההשבחה שלו, ובמחיר מלא. אנו נמשיך לפעול בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלנו למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה לאחר שהשבחתם הסתיימה, ובמחיר מלא, אשר תגדיל ותחזק את מבנה ההון ויתרות הנזילות שלנו לצד איתור הזדמנויות ייחודיות באזורי פעילות הליבה שלנו, בדומה להודעתנו אמש על רכישת הנכס בבוסטון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובחיים כצמןאוניברסיטת הארוורדצבי גורדוןג'ף מועלםגזית הורייזןCollege House
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...