חדשות הנדל"ן: בדרך לתחנה מרכזית חדשה בפ"ת; שלל עסקאות התבצעו מעבר לים

משרד התחבורה ועיריית פ"ת חתמו על הסכם עבור התחנה החדשה • אספן גרופ, אפקון החזקות וסיטיקון הודיעו על עסקאות בינלאומיות • וגינדי TLV רכשה את הקרקע של המגדל הרביעי

שיתוף הכתבה

• אתמול (ה') נערך טקס החתימה להקמה ולתקצוב התחנה המרכזית החדשה בפתח תקווה, במעמד ח"כ (תא"ל מיל') מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, וראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג. הטקס מהווה את יריית הפתיחה לתחילת העבודות, בהמשך השנה הקרובה. לאחר שנים של דיונים בנושא הביא לאחרונה ראש העיר, רמי גרינברג, לאישור מועצת העיר את הסכם ההתקשרות בין מדינת ישראל, עיריית פתח תקווה והחברה לפיתוח פתח תקווה, להקמה וניהול של המרכז התחבורתי החדש, על שטח התחנה המרכזית הישנה. המתחם יכלול עשר קומות, כ-70,000 מ"ר בנוי, מתוכם כ-17,000 מ"ר טרמינל אוטובוסים, כ-15,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-14,000 מ"ר שטחי משרדים להשכרה (מתוכם 6,000 מ"ר לשימוש אגפי עיריית פתח תקווה) וחניונים תת-קרקעיים עם כ-700 מקומות חנייה. הקמת הפרויקט כולו נאמד בכ-450 מיליון שקל, ומשרד התחבורה הקצה תקציב של כ-137 מיליון שקל לטובת הקמתו. במקביל סוכם על הקמת חניון לילה לאוטובוסים, שיכלול עמדות הטענה חשמליות, בסמוך לבית העלמין ירקון, שאותו תקים החברה לפיתוח פתח תקווה עבור משרד התחבורה, בתקציב של כ-45 מיליון שקל. הקמתו תארך כשנה.

קרדיט: שאטרסטוקקרדיט: שאטרסטוק

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה השבוע להפקיד שתי תוכניות להתחדשות עירונית במסלול הריסה ובנייה בגבעת רמב"ם בגבעתיים – אזור אשר נמצא בפני התחדשות עירונית כוללת. התוכניות, על שטח 1.7 דונם, ממוקמות ברחוב רמב"ם עצמו – 23-12 ו-27-25, והיא כוללת שני מבני מגורים חדשים בני תשע קומות עם חזית מסחרית, ובהם 54 יחידות דיור. כיום מצויים במתחם ארבעה בניינים בני שלוש קומות על עמודים ובהם 23 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט. התוכנית ברמב"ם 27-25 הינה ביוזמת יומנטרה השקעות, ונערכה על ידי אדריכל דניאל מועלם. התוכנית ברמב"ם 23-21 הינה ביוזמת יורובילדינג השקעות, ונערכה על ידי אדריכל אמיר שוורץ. "התוכניות מהוות סנונית ראשונה להתחדשות המרקם הוותיק בשכונת גבעת רמב"ם, מהלך שעליו החליטה הוועדה המחוזית בחודש ספטמבר 2020", נכתב בהודעת מנהל התכנון .

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

• הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פרסמה השבוע "מסמך פנייה לקבלת הצעות לבחירת יזם לעסקת פינוי-בינוי" – מסמך אשר לדבריה יסייע בידי בעלי הדירות לבחור יזם אשר יבצע עבורם את תהליך הפינוי-בינוי תוך מתן מענה לצורכיהם במסגרת הפרויקט. "המסמך מציע תנאי התקשרות שיידרשו מהיזם, וממליץ לבחור את היזם על פי כשירותו לביצוע הפרויקט (איתנות כלכלית וניסיון),כמו גם לפי הצעתו באשר למאפייני הפרויקט, לוח הזמנים לקידומו ותנאי התקשרות שמעבר לתנאים שפורטו", כך בדברי ההסבר למסמך. עוד נכתב כי "נוסח המסמך הוא מנחה בלבד. משכך, אין מניעה להתאים את נוסחו לנתוני הפרויקט המסוים או לאמץ רק חלק מהסעיפים או העקרונות הכלולים בו". עוד מובהר בדברי ההסבר כי אין באמור במסמך "תחליף להסכם מפורט אשר ייחתם עם היזם שייבחר ואשר יעגן את הסכמות הצדדים בתחומים השונים, בהתאמה למאפייני הפרויקט ולתוצאות המשא והמתן המסחרי".
להורדת המסמך מטעם הרשות לחצו כאן

• הממשלה אישרה השבוע את תוכנית השר יעקב ליצמן למתן מענקים ברכישת דירה מיד שנייה בפריפריה. על פי התוכנית יינתן מענק של 100,000 שקל לרוכשי דירת יד שנייה בערי הפריפריה, במטרה לחזק את היישובים אשר הוכרו כיישובי עדיפות לאומית, וביניהם אילת, קריית שמונה, כפר מנדא, אופקים, בית שאן, דימונה, עכו, נהריה, מגדל העמק, עראבה, כרמיאל ועוד.  מענק של 100,000 שקל יינתן לכל מי שיוגדר חסר דירה על פי קריטריונים של משרד הבינוי והשיכון , ואשר לא הייתה בבעלותו דירה בעשור האחרון, כל עוד מחיר הדירה הנרכשת לא גבוה מ-700,000 שקל.

• ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הכריזה על חברת ארזי הנגב כזוכה במכרז במסלול מחיר מופחת לבניית 413 יח"ד בשני מתחמים בבנייה רוויה ומסחר בבני ברק. 30% מיחידות הדיור בפרויקט יימכרו בשוק החופשי, ו-70% יימכרו במחיר מופחת – 12,150 שקל למ"ר, כפי שהציעה החברה במכרז. נציין כי מחיר המקסימום שפורסם במכרז הוא 13,850 שקל למ"ר, ומחיר המינימום זהה למחיר שהציעה החברה, 12,150 שקל למ"ר. ברמ"י מציינים כי מחירי הדירות במכרז מבטאים הנחה של 24% ממחיר דירות דומות בשוק.

• משרד האוצר עדכן השבוע כי נחתם הסכם להקמת פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן – הסכם הזיכיון עם חברת "נתיב לעיר", שזכתה במכרז להקמת הנתיבים. הפרויקט יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, שבמסגרתו הזכיין יתכנן, יקים, יתפעל ויתחזק חניונים ומערך היסעים למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 14 שנה. הפרויקט החדש יספק חניה לכעשרת אלפים כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע בראשון לציון ובשפיים, וכן יספק מערך היסעים ללא תשלום של כעשרה קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב. כמו-כן, יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 (כביש החוף) וכביש 20 (נתיבי איילון),ומכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה, באורך מצטבר של כ-110 ק''מ. הפרויקט יכלול גם את הקמת כביש 541, ממחלף שפיים ועד רעננה, באורך של כשלושה קילומטרים. חברת "נתיב לעיר" צפויה להתחיל בבניית החניונים בשנת 2021 ולפתוח אותם לשימוש הציבור בשנת 2025.

• חברת מגדלי גינדי TLV דיווחה השבוע כי השלימה רכישה של חלקת הקרקע בהיקף של 525 מיליון שקל בפרויקט גינדי TLV, שעליה מוקם בימים אלה המגדל הרביעי והאחרון. היקף הפרויקט כולו נאמד ביותר מ-4 מיליארד שקל, והמחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-44,000 שקל. מגדלי גינדי מקימה במתחם TLV פרויקט של ארבעה מגדלים בני 48 קומות, עם 1,540 יח"ד. עד כה הושלמה בניית שני המגדלים הראשונים, הכוללים 770 דירות, וכ-700 דירות מתוכן כבר אוכלסו. המגדל השלישי נמצא בשלבי בנייה ושיווק מתקדמים ונותרו בו דירות אחרונות, והבניין הרביעי נמצא בשלבי בנייה ופריסייל.

• חברת לוינשטיין נכסים הודיעה השבוע כי קיבלה את אישור העירייה באשר להסכם הקומבינציה בפרויקט התעסוקה והמסחר בבאר שבע – פרויקט להקמת 31,000 מ"ר בבנייני משרדים בבירת הנגב. החברה עדכנה בתחילת החודש כי התקשרה בהסכם למכירת מחצית מזכויותיה והתחייבויותיה בפרויקט על פי הסכם הקומבינציה לשלוש חברות בקבוצת כלל ביטוח, תמורת 1.8 מיליון שקל, הסכם שדרש בין היתר את אישור העירייה. כעת התקבל אישור זה, "ובכך התקיים התנאי המתלה שנקבע בהסכם", כך דברי החברה.

• חברת אלעד ישראל מגורים החדשה הודיעה שהיא מממשת את מלוא החזקותיה בחברת שירותי המטען סוויספורט ישראל - 1,999 מניות רגילות המהוות כ-19.99% מהון המניות המונפק והנפרע של סוויספורט. החברה צפויה להכניס מעסקה זו סכום כולל של כ-20.2 מיליון שקל ולרשום רווח הון בסך של כתשעה מיליון שקל בגינה, אשר "ישמש את החברה להמשך השקעה ופיתוח פעילות הליבה בתחום הנדל"ן", כך מסרה בהודעתה.

• חברת אספן גרופ הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת הנדל"ן פאי סיאם, שבבעלות היזם שלמה דהוקי, שבמסגרתה תשקיע סכום כולל של כ-405 מיליון שקל בפאי סיאם, תמורת הקצאת מניות בשיעור של 50% מהון המניות המונפק והנפרע של פאי סיאם. במקביל להשקעת אספן בפאי סיאם, ישקיע דהוקי עצמו כ-37 מיליון שקל באספן כנגד הקצאת מניות בשיעור 5% מהונה הרשום לפי מחיר מניה של 11.68 שקל. פאי סיאם מחזיקה במלונות מניבים, במלונות בהקמה ובקרקעות באזורי ביקוש בתל אביב ובירושלים. לאחר ביצוע העסקה, יעמוד הונה העצמי של פאי סיאם על כ-800 מיליון שקל. אנשי אספן גרופ מגדירים זאת כעסקה אסטרטגית להרחבת פעילותה בישראל, בעיקר בתחום המלונאות.

אפקון החזקות הודיעה השבוע על חתימת הסכם למכירת כל החזקותיה (כ-29%) בחברת הבת ת.י.ב.א מחקר ופיתוח ("תיבא"),העוסקת בתכנון ובייצור מערכות חניה, לחברת FAAC האיטלקית, תמורת כ-133 מיליון דולר. חלקה של אפקון בעסקה מסתכם בכ-37 מיליון דולר. החברה צפויה לרשום רווח הון בטווח של כ-84-76 מיליון שקל (לפני מס) מהמכירה.

• חברת סיטיקון הודיעה כי בחרה בחברת סקנסקה (Skanska) לבניית ארבעה מגדלי מגורים כחלק מפרויקט הפיתוח העירוני ליפולייבה בהלסינקי, פינלנד. ארבעה מגדלי מגורים יכללו בין 4 ל-14 קומות, ובסה"כ 275 דירות, והם ייבנו בקצה הצפון-מערבי של ליפולייבה, מעל טרמינל האוטובוסים. הבנייה תחל באביב 2021, ומגדלי המגורים יושלמו בסוף 2022 ובתחילת 2023. בסך הכול יוקמו במקום שמונה מגדלי מגורים ובהם 550 דירות חדשות.

• חברת אפי נכסים מעדכנת, בהמשך לפרסום כאן מתחילת השבוע שעבר, כי הושלמה רכישת בניין המשרדים בפולין, על ידי חברת הבת AFI Europe N.V, תמורת 100 מיליון אירו (ולפי שווי של 108.5 מיליון אירו),לאחר התקיימות כל התנאים המתלים ותשלום התמורה לחברה המוכרת. מדובר בבניין שבו 43,000 מ"ר שטחים המיועדים להשכרה.

• קבוצת דוד אזולאי עדכנה השבוע כי היא מתחילה בבניית פרויקט בראשית-FAMILY בשכונת קריית השרון במזרח נתניה – פרויקט ראשון זה כעשור בשכונה, אשר ישלים ויחתום את תוכניות הבנייה בה וישלים את הרצף האורבני של שכונת קריית השרון. הפרויקט ייבנה על פני שטח בגודל של 4,000 מ"ר ויכלול כ-62 יחידות דיור בבניין בן 15 קומות, לצד שטחי מסחר. הפרויקט יוקם בצומת הרחובות דרך הפארק ורחוב אלונים, מול חורשת הסרג'נטים. הוא תוכנן על ידי משרד האדריכלים "גיורא גור אדריכלים" וייבנה על פי תקן הבנייה הירוקה.

• קבוצת מבנה הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי התקשרה בהסכמי מיזוג עם חברות בנות שלה, אשר כל אחד מהם אינו מהותי לחברה – חברת חבמ"ת – ניהול נכסים ואחזקת מבנים וחברת קניון לב העיר נצרת. "עם השלמת כל אחד מהמיזוגים האמורים תתמזג חברת היעד הרלוונטית עם ולתוך החברה, בדרך של מיזוג סטטוטורי על פי החלק השמיני לחוק החברות", כך החברה בהודעתה.

• בתחרות אדריכלים לתכנון אתר טבע עירוני בגבעת קוזלובסקי בגבעתיים, זכתה הצעת אדריכלי הנוף רחלי נצר, אדריכל -יועץ פיתוח עמרי עוז עמר ואדריכלית שרית גולן ממשרד דרור רימוק אדריכלים, תמא אדריכלות, במקום הראשון. לצד הזוכים פעלה האקולוגית המלווה עדי רמות. מדובר בתחרות מטעם עיריית גבעתיים, בשיתוף איגוד האדריכלים ובוני הערים בישראל, שבה השתתפו עשרה משרדי מתכננים ואדריכלים מובילים. בתחרות התבקשו המשרדים לתכנן בשטח אתר טבע עירוני, לרבות שיקום אקולוגי ונופי בתוספת מבני ציבור, אשר ישתלבו בשטחי הטבע העירוניים המאפיינים את גבעת קוזלובסקי. הפרס לזוכים במקום הראשון הוא 50,000 שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתקבוצת מבנהאפקוןמשרד האוצראפי נכסיםמשרד התחבורהמגדלי גינדי TLVיעקב ליצמןאספן גרופעיריית פתח תקווהרמי גרינברגועדת המכרזים ברשות מקרקעי ישראלAFI Europe N.Vכלל ביטוחדיור במחיר מופחתמתחם גבעת רמב"ם גבעתייםהתחנה המרכזית החדשה בפתח תקווהמירי רגבתוכנית הנתיבים המהיריםסוויספורטפאי סיאםת.י.ב.א מחקר ופיתוחסיטיקוןקבוצת דוד אזולאיפרויקט בראשית-FAMILYקבוצת משולם לוינשטיןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...