45 דונם איחוד וחלוקה: עיריית ת"א מסדירה את שכונת התקווה

הופקדו שלוש תוכניות איחוד וחלוקה בשכונה, במסגרת מהלך הסדרת רישום הנכסים בשכונה שבדרום העיר, שעלותו 50 מיליון שקל • יוביל להסדרת הרישום על פני 400 דונם באזור

שיתוף הכתבה
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. "צדק חברתי למאות משפחות בשכונת התקווה" (עיריית תל אביב)ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. "צדק חברתי למאות משפחות בשכונת התקווה" (עיריית תל אביב)

מאיצים את מהלך הסדרת הרישום בדרום תל אביב? הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה היום הפקדת שלוש תוכניות איחוד וחלוקה, רה-פרצלציה, בהיקף של 45 דונם בשכונת התקווה, כחלק ממהלך להסדרת רישום הנכסים בשכונה. המהלך צפוי לסייע בהסדרת הרישום של נכסים בשכונה על פני מאות דונמים.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי כיום רשומות הבעלויות בשיטת ה"מושע" – באופן המקשה על ביצוע פעולות בסיסיות, דוגמת מכירת נכסים, נטילת משכנתאות או הוצאת היתרים. שלוש התוכניות שהופקדו יאפשרו רישום מסודר בטאבו בקרקעות השכונה, והן יצטרפו לתוכנית רביעית שהפקדתה אושרה במהלך נובמבר. 

בסך הכול מקדם כיום מנהל ההנדסה של העירייה 12 תוכניות מסוג זה, על מנת להביא להסדרת הרישום על פני כ-400 דונם של קרקעות השכונה. עלות ההשקעה הכוללת צפויה לעמוד על 50 מיליון שקלים"

"בסך הכול מקדם כיום מנהל ההנדסה של העירייה 12 תוכניות מסוג זה, על מנת להביא להסדרת הרישום על פני כ-400 דונם של קרקעות השכונה", נמסר בהודעת העירייה. "עלות ההשקעה הכוללת של עיריית תל אביב-יפו במהלך צפויה לעמוד על 50 מיליון שקלים".

מאז נוסדה שכונת התקווה, בשנות ה-30 של המאה הקודמת, מעולם לא נערכה חלוקה של המגרשים בשכונה לחלקות (פרצלציה),ורישום הנכסים בטאבו נעשה, כאמור, באמצעות "מושעות" – רישום משותף מצד מספר רב של בעלים בחטיבות קרקע גדולות, ללא קביעת גבולות המגרש של כל אחד מהבעלים.

"על מנת לתקן מצב זה יזמה העירייה מהלך תכנוני, שלטובתו נשכרו שירותיהן של חברות ניהול תכנון, ומגוון יועצים בהם שמאים, מודדים, אדריכלים ועוד", נמסר מהעירייה. "המהלך צפוי לאפשר הרחבה משמעותית של הבנייה בשכונה, לאפשר נטילת משכנתאות, להגדיל את מספר העסקאות בה ובסופו של דבר גם להשביח את ערכי הנכסים. עוד צפויה התוכנית לאפשר את הסדרת הדרכים בשכונה, ולהוסיף לה שטחים ציבוריים פתוחים. תוכניות דומות אושרו בשנים האחרונות בשכונות עזרא ושפירא השכנות".

העירייה אף מקיימת בימים אלו פעילות הסברה מול תושבי השכונה, על מנת שייקחו חלק בתהליך הרישום. בין היתר, מתוכננים בשבועות הקרובים מפגשי הסברה בזום עם תושבי השכונה אשר הנכסים שבבעלותם מצויים בשטח התוכניות המיועדות להפקדה. בעירייה קוראים לכלל ציבור בעלי הנכסים, כולל אלו המתגוררים כיום מחוץ לשכונה, לקחת חלק בתהליך על מנת שבעלותם תוסדר.

ההסדרה תביא לצמצום פערים ולחיזוק הקהילה המקומית, והיא חלק מתוכנית רבת-שנים לקידום השכונה. לצד הרכבת הקלה, שבעוד כמה שנים תעבור בשכונה, התקווה עוברת מהפכה של ממש"

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "הסדרת הבעלות מהווה בשורה של צדק חברתי למאות משפחות בשכונת התקווה, שהעירייה משקיעה עשרות מיליוני שקלים בקידומו. ההסדרה תביא לצמצום פערים ולחיזוק הקהילה המקומית, והיא חלק מתוכנית רבת-שנים לקידום השכונה, כולל השקעות גדולות בתשתיות, תיעדוף בשירותי חינוך ותרבות, שדרוג כולל של המרכז הקהילתי 'בית דני' ושל שוק התקווה, המהווים את הלב הפועם של השכונה, ועוד. לצד הרכבת הקלה, שבעוד כמה שנים תעבור בשכונה, התקווה עוברת מהפכה של ממש".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאיהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית תל אביב-יפופרצלציהשכונת התקווה תל אביבאיחוד וחלוקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...