מרר: הופקדו שתי תוכניות לשכונות חדשות – עם 1,200 יח"ד

הוועדה מחוזית הפקידה תוכניות למתחמי מגורים המתפרסים על פני 320 דונם • "ביטוי נוסף ל'מהפכה התכנונית' ביישובי החברה הערבית והדרוזית בשנים האחרונות במחוז צפון"

שיתוף הכתבה
אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון (יח"צ)אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון (יח"צ)

עוד התקדמות בתוכניות בנייה במגזר הערבי: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון הפקידה לאחרונה שתי תוכניות מפורטות להקמת מתחמי מגורים חדשים ביישוב מרר (מע'אר) שבגליל, לא רחוק מכרמיאל. התוכניות כוללות תוספת של 1,200 יחידות דיור, וכן של שטחי ציבור, במערב היישוב ובדרומו. 

מדובר במתחמים אשר חולשים על שטח כולל של 320 דונם, במתחמי פיתוח המאושרים בתוכנית המתאר של היישוב, ולבד מיחידות הדיור החדשות ושטחי הציבור הן מציעות גם מערכת דרכים המחברות את המתחמים לשאר היישוב.

ייחודו של היישוב הוא בכך שחיים בו, בשכנות טובה, תושבים דרוזים, שהם כמחצית מתושביו, מוסלמים ונוצרים. כחלק מתוכניות הממשלה לסיוע ליישובי המיעוטים נהנה היישוב מתוכניות החומש ומהסיוע ליישובים הדרוזיים בצפון"

במתחם שבמערב היישוב כוללת התוכנית 576 יחידות דיור, בשטח של כ-170 דונם. הבנייה היא בצפיפות של שש יחידות דיור לדונם. בדרום היישוב התוכנית הינה על שטח של כ-148 דונם. התוכנית כוללת 620 יחידות דיור, שייבנו גם הן בצפיפות של שש יחידות דיור לדונם. התוכניות הן במימון משרד הבינוי והשיכון מחוז חיפה, וביוזמת המועצה המקומית מרר. הן נערכו בידי המתכנן חאכם דביאת, בליווי צמוד של צוות לשכת התכנון המחוזית צפון.

היישוב מרר נמצא בסמוך לכרמיאל, כאמור, ומונה כיום כ-23 אלף תושבים. "ייחודו של היישוב הוא בכך שחיים בו, בשכנות טובה, תושבים דרוזים, שהם כמחצית מתושביו, מוסלמים ונוצרים", נמסר ממנהל התכנון. "כחלק מתוכניות הממשלה לסיוע ליישובי המיעוטים נהנה היישוב מתוכניות החומש ומהסיוע ליישובים הדרוזיים בצפון. 

ליישוב אושרו בשנת 2009 שתי תוכניות מתאר (לחלקו הצפוני ולחלקו הדרומי), הכוללות סך של 5,815 יחידות דיור. במתחמי הפיתוח בתוכניות המתאר נקבעה צפיפות של ארבע יחידות דיור לדונם. בשנים האחרונות מקודמות כמה תוכניות מפורטות למתחמים אלו, ועל פי מדיניות הוועדה המחוזית צפון, צפיפות היח"ד עלתה, על מנת לספק פתרון דיור מיטבי לזוגות הצעירים ביישוב".

אין תקדים לכך שממשלה מממנת תכנון מפורט על קרקע בבעלות פרטית. שיתוף פעולה עם ראשי הרשויות והתושבים הינו חיוני להסדרת התכנון בכלל ובקרקעות פרטיות בפרט"

יו"ר הוועדה המחוזית צפון, אוֹרי אילן, ציין כי "התוכניות ביישוב מרר הן ביטוי נוסף ל'מהפכה התכנונית' ביישובי החברה הערבית והדרוזית בשנים האחרונות במחוז צפון. אין תקדים לכך שממשלה מממנת תכנון מפורט על קרקע בבעלות פרטית. שיתוף פעולה עם ראשי הרשויות והתושבים הינו חיוני להסדרת התכנון בכלל ובקרקעות פרטיות בפרט". 

נזכיר כי לאחרונה נרשמו כמה צעדים לקידום הבנייה במגזר הערבי: לפני כשבועיים שווקו לראשונה קרקעות חדשות בכפר קאסם באופן רשמי, הוכרז על פרויקט ראשון של חברת דירה להשכיר במגזר הערבי, ומשרד המשפטים הודיע על אימוץ המלצות צוות בין-משרדי להסרת חסמים בחברה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית. ימים לאחר מכן פרסמנו כאן על הפקדת תוכנית מתאר כוללנית לכפר יאסיף שליד עכו, גם כן על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז צפון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןתוכנית מתארהוועדה המחוזית לתכנון ובניהאורי אילןמועצה מקומיתהמועצה המקומית מררמתכנן חאכם דביאתלשכת התכנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...