4 מ' שקל על דירה בת 45 מ"ר בי-ם; עלייה של 222% ב-8 שנים

הדירה, בבניין מגורים בשכונת בקעה שבדרום העיר, נמכרה בשנת 2012 תמורת 1.25 מיליון שקל – וב-2007 בכ-725,000 שקל • הרכישה משקפת מחיר של כ-89,317 שקל למ"ר

שיתוף הכתבה
פארק המסילה ושכונת בקעה, ירושלים (שאטרסטוק)פארק המסילה ושכונת בקעה, ירושלים (שאטרסטוק)

דירת מגורים בבניין משותף בשכונת בקעה בדרום ירושלים נמכרה לפני כחודש בסכום של 4.03 מיליון שקל – פי שלושה ויותר מהמחיר שבו נרכשה רק לפני כשמונה שנים, בשנת 2012. כך על פי האתר הממשלתי GOV נדל"ן, המפרט על עסקאות נדל"ן בערים שונות ובאזורים שונים בישראל. הרכישה מבטאת עליית מחירים של יותר מ-222% בהשוואה בין שתי הרכישות.

על פי נתוני האתר, הדירה נמכרה לראשונה (לכל הפחות מבחינת רישומה המסודר) בשנת 2007, תמורת מחיר של 725,000 שקל בלבד. שנה לאחר מכן היא נמכרה במחיר גבוה מעט יותר, 835,000 שקל. עברו ארבע שנים עד שנמכרה שוב, הפעם ב-1.25 מיליון שקל. בדצמבר האחרון, כאמור, נרשמה הרכישה האחרונה – בסכום של יותר מארבעה מיליון שקל. אם נבחן את התפתחות המחירים מ-2007 ועד לחודש שעבר, הרי שמדובר בעלייה של כ-455%.

המחיר שבו נרכשה הדירה, שגודלה 45.12 מ"ר בלבד, מבטא מחיר גבוה מאוד למ"ר: כ-89,317 שקל. על פי GOV נדל"ן, ניתן לקנות בסכום הקנייה דירת חמישה חדרים בשכונת בית הכרם בעיר, דירת שישה חדשים במזכרת בתיה או בראש העין, ודירת חמישה חדרים בבאר יעקב

המחיר שבו נרכשה הדירה, שגודלה 45.12 מ"ר בלבד, מבטא מחיר גבוה מאוד למ"ר: כ-89,317 שקל. על פי GOV נדל"ן, ניתן לקנות בסכום הקנייה דירת חמישה חדרים בשכונת בית הכרם בעיר, דירת שישה חדשים במזכרת בתיה או בראש העין, ודירת חמישה חדרים בבאר יעקב. הדירה, בת שלושה חדרים, נמצאת בקומה השנייה של בניין בן ארבע קומות, שנבנה בשנת 1960. 

ככלל, בנייני שכונת בקעה, הידועה גם בשם ה"עברי" שלה, שכונת גאולים, הם בניינים ישנים יחסית. השכונה הוקמה כבר בשנות ה-20 של המאה הקודמת, כאחת השכונות הערביות הראשונות שהוקמו מחוץ לעיר העתיקה של ירושלים. במשך שנים הייתה השכונה מבוקשת מאוד בשל הסמיכות לתחנת הרכבת שפעלה במקום. היום זהו "מתחם התחנה הראשונה", המשמש מקום בילוי עבור תושבי העיר ומבקריה. אתר נוסף שהוקם בסביבתה הוא פארק המסילה הידוע, לאורך פסי הרכבת הישנים.

כיום שכונת בקעה היא שכונה יהודית מעורבת, שבה דתיים, מסורתיים וחילוניים. מדרום לה נמצאת שכונת תלפיות, מצפון המושבה הגרמנית והמושבה היוונית, ממערב מקור חיים וממזרח אבו תור. בה ובשכונת מקור החיים הצמודה מתגוררים כמעט 13,000 תושבים, רובם בגילים 22 עד 60. גודל הדירות בשכונה, כך על פי אתר עיריית ירושלים, הוא 85 מ"ר בממוצע, ודירות בגודלה של הדירה המדוברת מהוות 16% בלבד מכלל הדירות בשכונה (בפילוח לפי שטח הדירות). בסך הכול ישנן בשכונת בקעה כ-4,400 דירות כיום.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עסקאות נדל"ןרכישת דירהמכירת דירותמתחם התחנה ירושליםGOV נדל"ןפארק המסילה בירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...