הופקדה תוכנית להרחבת ביה"ח קפלן: 241,000 מ"ר שטחי ציבור

התוכנית מיועדת "לפיתוח המרכז הרפואי ולהתאמתו לצרכים משתנים ולסטנדרטיים עדכניים" • תאפשר את הגדלת היצע המיטות בבית החולים ל-1,200 וכן בניית 320 יחידות דיור מוגן

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד (ניב קנטור)יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד (ניב קנטור)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת לבית החולים קפלן שברחובות. המטרה של התוכנית: "קביעת מסגרת תכנונית לפיתוח המרכז הרפואי, והתאמתו לצרכים משתנים ולסטנדרטיים עדכניים על ידי קביעת הוראות והוספת זכויות להקמת בנייני קבע, עבור שימושים רפואיים ושימושים תומכים".

התוכנית מאפשרת את הגדלת היצע מיטות האשפוז בבית החולים ל-1,200. נתוניה המספריים הם כאלו: שטחה כ-760 דונם; היא כוללת 320 יח"ד לדיור מיוחד, ועוד 80 יחידות אירוח, במלונית צמודה; היא מציעה 241,000 מ"ר מבני ציבור ועוד 6,000 מ"ר מסחר. מגישי התוכנית הם משרד הבריאות ושירותי בריאות כללית. האחרונה משמשת גם כיזמית. העורך הראשי הוא אמנון רכטר, ממשרד רכטר אדריכלים.

"המרכז הרפואי קפלן מספק שירותים רפואיים ליישובי הסביבה - מראשל''צ ולוד בצפון ועד גדרה, מזכרת בתיה ויבנה בדרום", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "הוא מהווה את נקודת הכובד הדרומית לציר רחוב הרצל המרכזי של רחובות, בחיבור לכביש 40 סמוך לצומת בילו. 

התוכנית מציעה בניית בנייני קבע לשירותים רפואיים אשר יחליפו באופן הדרגתי את הבניינים הקיימים, וישמשו לאשפוז, שירותים רפואיים, בית אבות, מסחר, מלונית, ושימושים נוספים הקשורים למרכז רפואי. כמו כן היא קובעת את דרך עיצוב הקמפוס, על ידי שימור ופיתוח הגן המרכזי בבית החולים. עוד היא כוללת חיבור בכביש גישה חדש, מתוך העיר ישירות למרכז הרפואי, דרך ציר הרצל, אשר ינגיש את הקמפוס לעיר רחובות".

עוד כוללת התוכנית סעיפים כמו קביעת הוראות בדבר התוויית דרכים פנימיות, חניה, תחבורה ציבורית; הסדרת הכניסות והיציאות אל המרכז הרפואי וממנו; קביעת הוראות עיצוב נופי ופיתוח הגן המרכזי והשטחים המגוננים; הסדרת שטח למנחת המסוקים, שמירה תכנונית לקונוסי הנחיתה וההמראה וקביעת הוראות לבטיחות טיסה.

נזכיר כי לאחרונה קודמו כמה וכמה תוכניות לבתי חולים חדשים, ולהרחבת בתי חולים קיימים, ברחבי הארץ – כחלק מהתוכנית האסטרטגית הכוללת של המדינה לשנת 2040. התוכנית הבולטת ביותר מבין אלו היא זו להרחבת בית החולים אסף הרופא, תוכנית שאושרה בתחילת נובמבר האחרון ומציעה שטח בנייה מקסימלי של 1.1 מיליון מ"ר, על שטח של 150 דונם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובניהשירה ברנדבית החולים קפלןבית החולים אסף הרופאמשרד הבריאותשירותי בריאות כללית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...