הגיע הזמן לבית שאן: אושרה תוכנית "מרכז שווקים" בלב העיר

מטרת התוכנית היא קידום בנייה חדשה במרכז העיר, בעירוב שימושים, כמו גם "יצירת רצף עירוני המשכי" • התוכנית כוללת, בין היתר, 12,717 מ"ר מגורים ו-1,862 מ"ר מסחר

שיתוף הכתבה
בית שאן (שאטרסטוק)בית שאן (שאטרסטוק)

מרכז העיר בית שאן יזכה בקרוב, כך נראה, לזריקת מרץ חשובה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון אישרה לאחרונה תוכנית מפורטת למתחם "מרכז שווקים" שבלב העיר – תוכנית שמטרתה "יצירה של מרקם בנוי במרכז העיר, תוך הכנסת שימושים מעורבים למסחר ולתעסוקה ויצירת תמהיל מגורים מגוון", כך בדברי ההסבר.

מדובר בתוכנית המתפרסת על פני כשמונה דונם, גובלת מצפון בשדרות הארבעה ובמרכז האזרחי העירוני. היא תכלול, על פי התכנון, 115 יח"ד למגורים, מתוכן 22 יחידות דיור קטנות (ובסך הכול 12,717.28 מ"ר שטחי מגורים), 1,862.5 מ"ר שטחי מסחר ועוד 690 מ"ר שטחי תעסוקה. היזמית והמגישה של התוכנית היא רשות מקרקעי ישראל , והעורך הראשי הוא אדריכל שמואל גרואג, ממשרד גרואג הראל אדריכלים.

התוכנית היא למעשה עדכון לתוכנית "מרכז שווקים" הקודמת, אשר פורסמה לאישור ברשומות באוגוסט 2006. על פי דברי ההסבר, התוכנית החדשה הוכנה לטובת "מימוש תוכנית 'מרכז שווקים בית שאן' והתאמתה למגמות התכנון העכשוויות

התוכנית היא למעשה עדכון לתוכנית "מרכז שווקים" הקודמת, אשר פורסמה לאישור ברשומות באוגוסט 2006. על פי דברי ההסבר, התוכנית החדשה הוכנה לטובת "מימוש תוכנית 'מרכז שווקים בית שאן' והתאמתה למגמות התכנון העכשוויות, ולתוכנית המתאר החדשה של בית שאן.

התוכנית מקדמת בנייה חדשה במרכז העיר, ויצירת רצף עירוני המשכי באזור, לצד קביעת תמהיל שימושים הכולל מגורים, מסחר ותעסוקה וקביעת ציר לפיתוח, המהווה המשך לציר עירוני קיים שזוהה כ'ציר הקארדו', והמאפשר חיבור לאזור הפארק הלאומי בית שאן, דרך המרכז האזרחי אל אזורי ההתחדשות העירונית במרכז העיר".

תוכנית המתאר לעיר אושרה על ידי הוועדה המחוזית בפברואר 2019, במטרה לאפשר את צמיחת העיר ל-28,000 תושבים. היא מציעה תוספת של 5,500 יחידות דיור חדשות בשתי שכונות מגורים, כמו גם בתהליכי התחדשות עירונית

נזכיר בהקשר זה את תוכנית המתאר המדוברת לעיר, שאושרה על ידי הוועדה המחוזית בפברואר 2019, במטרה לאפשר את צמיחת העיר ל-28,000 תושבים. היא מציעה תוספת של 5,500 יחידות דיור חדשות בשתי שכונות מגורים, כמו גם בתהליכי התחדשות עירונית. נציין כאן כי בית שאן היא מהמקומות הזקוקים יותר מכול להתחדשות עירונית ולבנייה חדשה, בהיותה ממוקמת על קו השבר הסורי-אפריקני המועד לפורענות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתוכנית מתארהוועדה המחוזית לתכנון ובניהתוכנית מרכז שווקים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...