בכ-13 מ': אפריקה מגורים תמכור 3 דירות לראשיה ולקרוביהם

הדירות - בפרויקט DUO במתחם סומייל בת"א • בעל השליטה, יעקב לוקסנבורג, ירכוש דירה ב-3.29 מיליון שקל • בנו, ובתו של סגן יו"ר הדירקטוריון, צפויים לרכוש גם הם דירות

שיתוף הכתבה
בעל השליטה באפריקה מגורים, יעקב לוקסנבורג (יח"צ)בעל השליטה באפריקה מגורים, יעקב לוקסנבורג (יח"צ)

חברת אפריקה ישראל מגורים עדכנה הבוקר (ה') כי התקשרה בעסקה למכירת שלוש דירות בפרויקט DUO במתחם סומייל בתל אביב – לראשי החברה ולקרוביהם. מדובר בעסקאות בסכום כולל של 13.68 מיליון שקל, אשר יימכרו לבעל השליטה, יעקב לוקסנבורג, לבנו, ולבתו של סגן יו"ר הדירקטוריון, אריק שפיר. יש לציין כי העסקה השלישית הוגשה לבחינה ולאישור וטרם אושרה באופן סופי.

על פי עסקאות הרכישה, ירכוש לוקסנבורג דירה בת 2 חדרים, בשטח של כ-59 מ"ר נטו, עם כ-15 מ"ר מרפסת וחניה תת-קרקעית), תמורת כ-3.29 מיליון שקל; בנו של לוקסנבורג ירכוש דירה בת 4 חדרים, בשטח של כ-102 מ"ר נטו, עם כ-17 מ"ר מרפסת וחניה תת-קרקעית, תמורת כ-5.28 מיליון שקל; בתו של שפיר צפויה לרכוש דירה בת 4 חדרים, בשטח של כ-102 מ"ר נטו, עם כ-17 מ"ר מרפסת וחניה תת-קרקעית), תמורת כ-5.11 מיליון שקל.

מחירי העסקאות אינם חריגים בהשוואה למחירים המשתקפים מעסקאות דומות ביחס לדירות מסוגים דומים, כפי שסוכמו במועדים הרלוונטיים עם צדדים שלישיים, שאינם קשורים לבעל השליטה ו/או מי מטעמו"

מהחברה נמסר לרשות לניירות ערך כי העסקאות בוצעו במסגרת מבצע מכירה מוקדמת, פריסייל, אשר קיימה החברה בפרויקט במהלך השבועות האחרונים, "שבמסגרתו הוענקו, כמקובל במבצע מסוג זה, הנחות בשיעורים משתנים ממחיר מחירון המכירה של הפרויקט, שנקבעו מראש לכלל הרוכשים - בשים לב לסוג הדירה ובכפוף לעדכון מחירון המכירה עם התקדמות המבצע". עוד מציינת החברה כי במסגרת מבצע המכירה המוקדמת, נכון לסוף דצמבר האחרון, שווקו בהצלחה 127 דירות בפרויקט. 

"כחלק מאסטרטגית השיווק של הפרויקט, בשים לב לאופיו כפרויקט מגורי יוקרה גבוהה (פרימיום), הוחלט לקדם את מבצע המכירה המקודמת שלא בצינורות שיווק המוניים אלא על בסיס של פנייה סלקטיבית ללקוחות פוטנציאליים לדירות יוקרה", נכתב בהודעת אפריקה מגורים, "תוך יצירת דינמיקה של 'שיווק מפה לאוזן', המשווה למבצע המכירה גוון אקסקלוסיבי.

כחלק מאסטרטגית השיווק של הפרויקט, בשים לב לאופיו כפרויקט מגורי יוקרה גבוהה (פרימיום), הוחלט לקדם את מבצע המכירה המקודמת שלא בצינורות שיווק המוניים אלא על בסיס של פנייה סלקטיבית ללקוחות פוטנציאליים לדירות יוקרה"

מחירון החלוקה נקבע, בין היתר, בשים לב לדוח האפס אשר נערך לפרויקט על ידי שמאית מקרקעין חיצונית, כפי שעודכן בחודש אוקטובר 2020, ואשר כולל תחזית הכנסות בפרויקט על בסיס הערכה של מחירי המכירה הצפויים של הדירות בפרויקט, לרבות קצב ההנחה בשלב המכירה המוקדמת, בשיעור של 6.5%. מחירי העסקאות אינם חריגים בהשוואה למחירים המשתקפים מעסקאות דומות ביחס לדירות מסוגים דומים, כפי שסוכמו במועדים הרלוונטיים עם צדדים שלישיים, שאינם קשורים לבעל השליטה ו/או מי מטעמו".

עוד מציינת החברה כי במסגרת מבצע המכירות נרכשו 13 דירות נוספות (מתוך 127 הדירות ששווקו במסגרת המבצע) על ידי בני משפחה של לוקסנבורג ושל שפיר, ועל ידי שותפים עסקיים של חברת לפידות קפיטל, בעלת השליטה בחברה.

המחיר שבו נמכרה הדירה לבעל השליטה גבוה בשיעור של כ-2.5% ממחיר דו"ח האפס, בשים לב לשיעור הנחת המכירה המוקדמת שהוקצב לדירה זו בדו"ח האפס"

ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה נימקו את החלטת המכירה בכך שמחירן של הדירות הנרכשות "זהה, בקירוב, למחירי הדירות מסוגה ששווקו ואף נמכרו בתקופה הרלוונטית לרוכשים בלתי קשורים. יתרה מכך, המחיר שבו נמכרה הדירה לבעל השליטה גבוה בשיעור של כ-2.5% ממחיר דו"ח האפס, בשים לב לשיעור הנחת המכירה המוקדמת שהוקצב לדירה זו בדו"ח האפס".

פרויקט DUO, או מתחם סמל דרום, יכלול שני מגדלי מגורים בני 54 קומות במתחם סומייל שבמרכז תל אביב, ובו 668 יחידות דיור. החברה מעדכנת כי עד כה הוצאו לשיווק 277 יחידות דיור מתוך כ-510 יחידות הדיור המשויכות לחברה ולחברות הפרויקט. כזכור, בשנים האחרונות ביצעה החברה כמה מהלכים חשובים במתחם סומייל היוקרתי, שהאחרון מביניהם הוא השלמת רכישת קרקע במגרש 122, לפי שווי של כ-425 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךיעקב לוקסנבורגאריק שפירסומיילאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...