מת"א עד ניו יורק: מניות הנדל"ן שכדאי לשים אליהן לב השנה

מקבוצת הקניונים עזריאלי ועד לחברת הנדל"ן למגורים הגדולים בארה"ב • ביג שוט בשיתוף פעולה עם מרכז הנדל"ן בניתוח מקיף על ארבע מניות הנדל"ן החמות ביותר לרכישה

שיתוף הכתבה
מניות הנדל"ן טומנות בחובן פוטנציאל השקעה מעניין (שאטרסטוק)מניות הנדל"ן טומנות בחובן פוטנציאל השקעה מעניין (שאטרסטוק)

סקטור הנדל"ן הוא אולי אחד מהענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר בעקבות נגיף הקורונה. אם נסתכל על מדד ת"א נדל"ן - מדד מצרפי המשקף את ביצועי המניות של חברות הנדל"ן בבורסה לניירות ערך בתל אביב  - על אף שהתאושש מאז הירידות של אמצע חודש מרץ, הוא עדיין נמוך בכ-7% מהשיא. 

מאז שהושק מבצע החיסונים העולמי לקורונה סקטור הנדל"ן מבולבל. מצד אחד נדמה שהעולם בדרך להתחסן והקורונה הולכת להיות רק אפיזודה חולפת. מצד שני, עם כל המוטציות ותחזיות של כלכלנים ורופאים בכירים שטוענים שסגרים וריחוק חברתי ימשיכו להיות חלק משגרת חיינו גם ב-2021 יש הרבה אי ודאות באשר למניות הנדל"ן. 

סוחרים מספיק נבונים הבינו במהלך הירידות החדות של אמצע חודש מרץ את הפוטנציאל העצום ברכישת מניות הנדל"ן. בעוד שהמחירים של חברות הטכנולוגיה בשמיים, דווקא יכול מאוד להיות שמחירי מניות הנדל"ן הנמוכים מהווה הזדמנות לרכישה

אולם, סוחרים מספיק נבונים הבינו במהלך הירידות החדות של אמצע חודש מרץ את הפוטנציאל העצום ברכישת מניות הנדל"ן שחלקן נסחרות במחירים נמוכים יחסית. בעוד שהמחירים של חברות הטכנולוגיה כמו אפל וטסלה בשמיים דווקא יכול מאוד להיות שמחירי מניות הנדל"ן הנמוכים מהווה הזדמנות לרכישה. לרגל זאת, הכנו לכם סקירה של 4 מניות נדל"ן שלדעתנו כדאי לשים אליהן לב: 


1. קבוצת עזריאלי : המניה איבדה גובה אך מתאוששת
אם יש תת סקטור שנפגע מאוד מהמשבר אלו חברות הקניונים שהבולטת שבהן היא קבוצת עזריאלי . ב-12 החודשים האחרונים מניית קבוצת עזריאלי שנסחרת בבורסה בתל אביב, איבדה כ-16% מערכה. זאת על אף השיקום היחסי מאז הירידות של מרץ האחרון. ענקית הקניונים אמנם מוכרת לרובנו בעיקר בגלל הקניונים העצומים שלה הפרוסים ברחבי הארץ, אבל החברה כבר לפני משבר הקורונה הבינה שעליה לייצר מנועי צמיחה חדשים. בשנים האחרונות נכנסה יותר לעומק לתחומים כמו דאטה סנטרס (מסדי נתונים) ודיור מוגן. ועל כן אפילו טרם המשבר, הקניונים היוו כשליש מתיק הנכסים של עזריאלי. 

בשבועות האחרונים דווח כי קבוצת עזריאלי נכנסת גם לטריטוריה חדשה - דיור להשכרה. לפי הדיווח, הקבוצה, שנמצאת בניהולם של דנה עזריאלי (יו"ר) ואייל חנקין (מנכ"ל), רכשה את המבנה שבו שוכן כיום מלון "אברהם הוסטל" מידי קבוצת בזק

בשבועות האחרונים דווח כי קבוצת עזריאלי נכנסת גם לטריטוריה חדשה - דיור להשכרה. לפי הדיווח, הקבוצה, שנמצאת בניהולם של דנה עזריאלי (יו"ר) ואייל חנקין (מנכ"ל), רכשה את המבנה שבו שוכן כיום מלון "אברהם הוסטל" מידי קבוצת בזק. המבנה שוכן בשכונת לבונטין שבתל אביב ועלות העסקה הסתכמה ב-180 מיליון שקל. 
לכן על אף הנזקים הכבדים שנזקי הקורונה הסבו לקבוצה, עם קצת סבלנות ייתכן ומניית קבוצת עזריאלי תעשה קאמבק . 

2. פרשקובסקי : זינוק של יותר מ-60% בשלושה חודשים
בניגוד לחברות שההכנסה שלהן נשחקה אחרי שהקניונים נסגרו או שהביקוש למשרדים ירד, אצל פרשקובסקי התמונה הפוכה לחלוטין. חברת הנדל"ן למגורים המנוהלת על ידי חיים קראדי דיווחה בחודש שעבר על שנה חלומית.

ב-2020 החברה דיווחה על נתוני שיא בכל מה שקשור למכירת דירות. לפי החברה כ-50 דירות נמכרו באוגוסט האחרון, 42 דירות נמכרו ביוני ובין 6 ל-24 דירות שנמכרו ביתר החודשים של 2020. סך הכל מכרה החברה כ-321 דירות ב-2020. 

הביצועים החזקים של פרשקובסקי כמובן שלא השאירו את המשקיעים אדישים. רק בשלושת החודשים האחרונים, אחרי שהמנייה איבדה גובה מוקדם יותר השנה בגלל הקורונה, זינקה המניה בלא פחות מ-60% בערכה

הביצועים החזקים של פרשקובסקי כמובן שלא השאירו את המשקיעים אדישים. רק בשלושת החודשים האחרונים, אחרי שהמנייה איבדה גובה מוקדם יותר השנה בגלל הקורונה, זינקה המניה בלא פחות מ-60% בערכה. 

3. אשטרום : נכנסת לממלכה המאוחדת

חברת אשטרום שבבעלותה גם אשטרום נכסים עוסקת בתחומים רבים כמו נדל"ן מניב לתעשייה, מלונאות ומשרדים. בנוסף, קבוצת אשטרום גם עוסקת בקבלנות בניין ותשתיות, בייצור ובאספקה של חומרי גלם לבנייה ובדירות למגורים. תחום הבנייה למגורים מרוכז בידי חברת הבת אשדר . כמו חברות נדל"ן רבות גם אשרום חטפה מהלומה בעקבות משבר הקורונה. לפי דוחות החברה שבבעלות המשפחות נוסבאום, גירון, רובין, משורר וליפשיץ, איבדה החברה בתחילת 2020 2% מהכנסותיה והרווח הנקי של ענקית הנדל"ן והתשתיות נשחק בלא פחות מ-50% ל-91 מיליון שקל.

מניית החברה, אחרי שהתרסקה ביותר מ-50% בחודש מרץ התאוששה יפה מאוד וכיום היא נסחרת ברמתה הגבוהה ביותר. לכן, למשקיעים שזיהו את הפאניקה של הירידות בשווקים בחודש מרץ וקנו מניות של אשטרום עשו רווח יפה מאוד

בחודש שעבר דווח כי אשטרום נכסים פועלת להיכנס לשוק הבריטי שכעת נהפך לאטרקטיבי בעקבות הסכמי הברקזיט והניתוק הסופי ממדינות האיחוד האירופי. לפי הדיווח, החברה פועלת לרכישת בניין בשטח של כ-16 אלף מ"ר בתמורה לכ-375 מיליון שקל (88 ליש"ט) כאשר אופי הנכס מיועד למשרדים ברובו. מניית החברה, אחרי שהתרסקה ביותר מ-50% בחודש מרץ התאוששה יפה מאוד וכיום היא נסחרת ברמתה הגבוהה ביותר. לכן, למשקיעים שזיהו את הפאניקה של הירידות בשווקים בחודש מרץ וקנו מניות של אשטרום עשו רווח יפה מאוד וייתכן כי החברה תמשיך את מגמת העלייה גם בהמשך השנה הנוכחית. 

4. אבלון ביי: נפגעה חזק מהמשבר אבל בטווח הרחוק נתח השוק שלה יתאושש
השם הבא הוא אבלון ביי (AvalonBay) שנסחרת בבורסה לניירות ערך בניו יורק. מדובר באחת מחברות הנדל"ן למגורים הגדולות בארצות הברית. לפי נתוני החברה, לחברה בעלות על כ-80 אלף יחידות דיור הפרוסות בערי החוף בארצות הברית. החברה שנסחרת בוול סטריט, וששוויה עומד על כ-22 מיליארד דולר, איבדה בשנה החולפת כ-25% מערכה. הסיבה לירידה היא ששוכרים נוהרים החוצה מהערים הגדולות בארצות הברית עקב משבר הקורונה. משקיעים הקוראים את הדיווחים על כך שהאמריקאים נוטשים את ערי החוף נבהלים ונפטרים מההחזקות שלהם בחברת הנדל"ן.

למרות הפאניקה בתחום הנדל"ן בארצות הברית, אין זו הפעם הראשונה שהשוק סופג מהלומה כזאת. רק ב-2008 עם התפוצצות בועת הנדל"ן ומשבר הסאבפריים, השוק חטף מכה חזקה לא פחות אך התאושש מאז. בסופו של דבר, קיימת סבירות שאבלון ביי ודומותיה יתאוששו ואולי אפילו יגדלו לרמות גבוהות יותר ממה שהיה טרם משבר הקורונה. 

בואו להבין את השוק בפורטל "ביג שוט"

הכנו לכם כאן טעימה של ארבע מניות נדל"ן שלדעתינו כדאי מאוד להסתכל. אבל מדובר בסקטור עצום שאמנם יכול בהחלט להמשיך לדשדש גם ב-2021 אך גם יכול להתאושש מהר מהמצופה ולהתרומם בשנה הקרובה. 

מי שישקיע במניות הנדל"ן יצטרך להתמודד עם סיקור רע בתקשורת משום שענף הנדל"ן, כאמור, חטף מכה חזקה מאוד במהלך המגפה. יחד עם זאת, מדובר בחברות יציבות יחסית כאשר בטווח הארוך קיים פוטנציאל אדיר לתשואה

אין ספק שמי שישקיע במניות הנדל"ן יצטרך להתמודד עם סיקור רע בתקשורת משום שענף הנדל"ן, כאמור, חטף מכה חזקה מאוד במהלך המגפה. יחד עם זאת, מדובר בחברות יציבות יחסית כאשר בטווח הארוך קיים פוטנציאל אדיר לתשואה. 

רוצים לקרוא עוד על שוק ההון? כנסו לפורטל "ביג שוט" לכל הדיווחים, הניתוחים והידיעות המעניינות על שוק ההון


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת עזריאליאשטרוםפרשקובסקיהשקעה בנדל"ן בחו"לנדל"ןהשקעות נדל"ןאבלון בייביג שוט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...