ברוקלין סוגרת מעגל? המכירות בשוק המגורים ברבעון הרביעי של 2020 זינקו ב-82%

מספר הדירות שנמכרו – ברבעון שנחשב חלש מסורתית – עברו גם את המספרים ברבעון המקביל אשתקד • רובע נוסף ש"חטף" בקורונה, הקווינס, מציג את המחיר הממוצע הגבוה ביותר מאז 2015

שיתוף הכתבה
ברוקלין (שאטרסטוק)ברוקלין (שאטרסטוק)

במובנים רבים, ובמשך זמן רב, הייתה ברוקלין, השכונה הידועה בניו יורק, סמל למה שהתרחש בענף הנדל"ן בצל הקורונה: השכונה, שנחשבה לאחת המבוקשות בניו יורק בתקופה שלפני המגפה, הפכה לשכונת רפאים מבחינת הירידה בפעילות ובהתעניינות הנדל"נית בה בשיא המשבר. והינה כעת, כשאנחנו מסתכלים על הרבעון האחרון של 2020, התמונה משתנה – לכל הפחות במה שקשור לענף המגורים. החיסונים הם שהביאו לאופטימיות?

מספרים שלא נראו גם לפני הקורונה

אם עקבתם אחרי מצבה של ברוקלין בחודשים האחרונים, תצטרכו לשפשף את העיניים כדי להאמין למה שמביא לנו המגזין הניו יורקי The Real Deal, בכתבה מסוף השבוע האחרון: מתברר כי מכירות בתי המגורים בברוקלין זינקו ברבעון הרביעי של השנה החולפת ב-82%, לעומת הרבעון השלישי של השנה, והסתכמו ב-2,695 עסקאות. אם היחס לרבעון השלישי לא מפתיע אתכם, נזכיר גם את זה: מדובר בעלייה של 6% לעומת הרבעון הרביעי של 2019, לפני שהקורונה עשתה סיבוב היכרות עם העולם.

על פי המספרים שהוצגו בכתבה, מחיר המכירה הממוצע בברוקלין ברבעון הרביעי היה קצת יותר ממיליון דולר, לעומת 972,873 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כן, כן – לפני הקורונה

וזה לא הכול: על פי המספרים שהוצגו בכתבה, מחיר המכירה הממוצע בברוקלין ברבעון הרביעי היה קצת יותר ממיליון דולר, לעומת 972,873 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כן, כן – לפני הקורונה. במהלך הרבעון הרביעי נעשו 300 עסקאות בפרויקטים חדשים, זינוק של יותר מ-400% בהשוואה לרבעון הרביעי ב-2019, אז נסגרו 56 עסקאות כאלו בלבד.

עוד מוקדם לחגוג – אבל אפשר לחייך

כל הנתונים הללו מדהימים, אך יכול להיות מאוד שהם מתפקדים כמעין "עודפים" של חודשים קודמים שבהם היה קיפאון מסוים, בין אם בשל המגבלות השונות בעקבות הקורונה ובין אם משום שהרוכשים העדיפו שלא לבצע פעילות.

מדוע אנחנו אומרים זאת? משום שבכתבה של המגזין הניו יורקי ישנו פרט מעניין נוסף, והוא נוגע להתנהגות השוק לאורך השנה. כך, שוק המגורים בניו יורק נחשב באופן מסורתי חזק מאוד באביב ובקיץ, חזק פחות בסתיו וחלש מאוד בחורף. בין 2003 ל-2019, הרבעון הרביעי הציג בכל שנה ירידה של כ-13% בממוצע לעומת התקופה המקבילה.

העובדה שהרבעון הרביעי של 2020 "קפץ" בצורה כזו עשויה להעיד על אנומליה. היא בעיקר יכולה להעיד על כך שהרוכשים פשוט המתינו עם הרכישות בשל משבר הקורונה, וכשיכלו (או רצו) – מימשו את כוונות הרכישה שלהם, וריכזו אותן לאורך הרבעון האחרון של 2020

העובדה שהרבעון הרביעי של 2020 "קפץ" בצורה כזו עשויה להעיד על אנומליה. היא בעיקר יכולה להעיד על כך שהרוכשים פשוט המתינו עם הרכישות בשל משבר הקורונה, וכשיכלו (או רצו) – מימשו את כוונות הרכישה שלהם, וריכזו אותן לאורך הרבעון האחרון של 2020. האם המגמה הזו תמשיך גם השנה, ב-2021? אין לדעת.

אגב, הכתבה ב- The Real Dealמציגה מספרים מעניינים גם לגבי רובע נוסף שנפגע קשות מהקורונה – הקווינס. שם מכירות הרבעון הרביעי עלו ב-56% לעומת הרבעון השלישי של השנה, אך בהשוואה ל-2019 ירדו ב-8.3%. מחיר המכירה החציוני בקווינס הוא 668,000 דולר, ומחיר המכירה הממוצע הוא 705,636 דולר – שני מספרים שקובעים שיאים חדשים. למעשה, המחיר הממוצע הוא הגבוה ביותר מאז 2015.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:The Real Dealמשבר הקורונהמכירת דירותנדל"ן חו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...