חריש ממשיכה למשוך רוכשים: 75 דירות חדשות נמכרו בדצמבר 2020 לבדו

המחירים – בין 900,000 שקל ל-1.9 מיליון שקל • מרבית הדירות בנות ארבעה או חמישה חדרים • הרכישות התפרסו על כל ימות החודש, וזאת למרות הסגר "המוחלש" שנכנס לתוקפו בימי החודש האחרונים

שיתוף הכתבה
בנייה חדשה בחריש (שאטרסטוק)בנייה חדשה בחריש (שאטרסטוק)

העיר חריש ממשיכה למשוך רוכשים – ובעיקר של דירות חדשות, באופן טבעי: בבדיקה שערכנו באמצעות מאגר המידע של אתר GOV נדל"ן הממשלתי, הושלמו במהלך חודש דצמבר האחרון לבדו 75 עסקאות לרכישת דירות חדשות, הרבה יותר מערים רבות אחרות, כולל כאלו שנחשבות כיום למוקדי בנייה גדולים לא פחות מחריש.

כך לדוגמה, בראש העין התבצעו 33 עסקאות כאלו לאורך חודש דצמבר 2020; בראשון לציון 53; בבאר יעקב – שבע בלבד; גם בירושלים נרשמו פחות עסקאות מאשר בחריש – כ-65 עסקאות לאורך דצמבר; ואילו תל אביב בשלה, עם כ-105 עסקאות בדצמבר 2020, אך גם כאן מדובר בשיעור נמוך יחסית למספר הדירות בעיר ולשטחה, בהשוואה כמובן למספרים שמציגה חריש.

המחיר הגבוה ביותר ששולם על דירה בחריש בדצמבר היה 1.9 מיליון שקל, עבורה דירה בת חמישה חדרים בבית קומות חדש שבנייתו הושלמה בחודש האחרון. מדובר בדירה בקומה הראשונה בבניין, ובשטח של 145 מ"ר

המחיר הגבוה ביותר ששולם על דירה בחריש בדצמבר היה 1.9 מיליון שקל, עבורה דירה בת חמישה חדרים בבית קומות חדש שבנייתו הושלמה בחודש האחרון. מדובר בדירה בקומה הראשונה בבניין, ובשטח של 145 מ"ר. המחיר הנמוך ביותר ששולם עבור דירה בחריש בדצמבר היה 900,000 שקל, דירה בת שלושה חדרים בשטח של 73.56 מ"ר. בחישוב המחיר למ"ר ההבדלים לא גדולים כל כך: 12,337 שקל למ"ר עבור דירת חמשת החדרים, ואילו 12,235 שקל למ"ר עבור דירת שלושת החדרים.

הדירה שנמכרה במחיר הנמוך ביותר הייתה גם הדירה בעלת השטח הקטן ביותר מתוך כלל 75 הדירות שנמכרו בעיר לאורך החודש שעבר. הדירה בעלת השטח הגדול ביותר חולשת על 152 מ"ר, ונרכשה תמורת 1.559 מיליון שקל.

הרוב המכריע של הדירות שנמכרו לאורך החודש היו בנות ארבעה או חמישה חדרים. למעשה, רק ארבע דירות שנרכשו בדצמבר 2020 בחריש היו בעלות מספר אחר של חדרים, שלושה – 4% מכלל הדירות שנמכרו בחודש שעבר

הרוב המכריע של הדירות שנמכרו לאורך החודש היו בנות ארבעה או חמישה חדרים. למעשה, רק ארבע דירות שנרכשו בדצמבר 2020 בחריש היו בעלות מספר אחר של חדרים, שלושה – 4% מכלל הדירות שנמכרו בחודש שעבר.

עוד נציין כי העסקאות התבצעו בפריסה שווה כמעט לאורך כל החודש, וזאת למרות הסגר בגרסתו הראשונה (שכמעט ונשכח כבר), אשר נכנס לתוקף בסוף החודש – אך כנראה לא הפריע במידה משמעותית לקצב סגירת העסקאות. ובכל זאת, בחמשת הימים האחרונים של דצמבר נערכו רק חמש עסקאות רכישה בחריש – ומדובר בחמישה ימים מלאים, ללא ימי סוף שבוע.

לצד כל אלו חשוב לזכור כי בפרסום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסוף החודש שעבר, על התחלות הבנייה לתקופה שבין אוקטובר 2019 לספטמבר 2020, לא נכללה חריש בין הערים שבהן החלה בנייתן של יותר מ-500 דירות חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירות חדשותהעיר חרישמכירת דירותאתר GOV נדל"ןרכישת דירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...