אחרי כשלוש שנים: רוטשטיין מכרה זכויות מסחר ב"רוטשטיין הירוקה" ב-8.5 מיליון שקל

הסכם המכירה גובש כבר באוגוסט 2017, אך פרסום התב"ע לתוכנית – שהשפיעה על התמורה הסופית - נעשה רק כעת • רוטשטיין צפויה להכיר בהכנסה של 3 מיליון שקל בעקבות העסקה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רוטשטיין, אבישי בן-חיים (יח"צ)מנכ"ל רוטשטיין, אבישי בן-חיים (יח"צ)

אחרי יותר משלוש שנים של המתנה – רוטשטיין משלימה את העסקה למכירת חלק מזכויות הבנייה במרכז מסחרי שכונתי בפרויקט "רוטשטיין הירוקה" בבאר יעקב. החברה הודיעה הבוקר (ד') כי אתמול פורסמה למתן תוקף התב"ע החדשה הנוגעת למרכז המסחרי המדובר, ובכך ניתן האות להשלמת העסקה, שההסכם סביבה הושג כבר באוגוסט 2017.

על פי הסיכום, התמורה עבור הזכויות במקרקעין המדוברים, שהוחזקו על ידי חברת הבת של רוטשטיין, רוטשטיין באר יעקב, תיקבע בהתאם להיקף זכויותה שנייה שיאושרו בתב"ע החדשה, ולכן השלמת העסקה התעכבה. כעת, שלוש שנים ועוד כחמישה חודשים לאחר ההתקשרות עם אותו צד שלישי, שזהותו לא נמסרה בהודעה, תושלם העסקה – והתמורה בגין הזכויות תעמוד על כ-8.5 מיליון שקל.

הקרקע שאליה מתייחסת התב"ע החדשה מוחזקת על ידי רוטשטיין, במסגרת הקמת הפרויקט החדש "רוטשטיין הירוקה". מדובר בפרויקט בן 906 יחידות דיור בסך הכול, שייבנו ב-13 מגדלים בני 22-16 קומות, לצד 64 יח"ד בבתים צמודי קרקע

הקרקע שאליה מתייחסת התב"ע החדשה, אשר כוללת גם את זכויות ההקמה של המרכז המסחרי, מוחזקת על ידי רוטשטיין, במסגרת הקמת הפרויקט החדש "רוטשטיין הירוקה". מדובר בפרויקט בן 906 יחידות דיור בסך הכול, שייבנו ב-13 מגדלים בני 22-16 קומות, לצד 64 יח"ד בבתים צמודי קרקע. חלק מהפרויקט הוא אותו מרכז מסחרי, בשטח כולל של כ-2,700 מ"ר. סביב הקרקע הזו התפתחה סוגיה מעניינת, שכן רוטשטיין קיבלה עבורה שומת מע"מ לא צפויה מטעם רשות המיסים.

התב"ע המדוברת, שאפשרה את השלמת העסקה, כוללת, בין היתר, אישור ניוד של כ-900 מ"ר עיקרי ממגורים למסחר, כך ששטחי המסחר יכללו בסך הכול 2,700 מ"ר שטחי עיקריים, וכ-1,250 מ"ר שטחי שירות עיליים. על פי הסיכום בין הצדדים, תתבצע עסקה משותפת ביניהם, כך שהיזם (הצד השלישי) יחזיק ב-55% מהזכויות למרכז המסחרי, וחברת הבת ב-45%. המרכז צפוי לכלול, בהתאם לתב"ע, כ-1,815 מ"ר שטח עיקרי, כ-835 מ"ר שטחי שירות עיליים וכן שטחי שירות נוספים בתת-הקרקע.

בחודש ספטמבר 2017 צפתה רוטשטיין כי הרווח לפני מס של החברה הבת בגין המכירה יסתכם בכ-4 מיליון שקל, וכי בכפוף לאישור התב"ע החדשה יתעדכן הרווח לכ-6 מיליון שקל. רוטשטיין עצמה צופה להכיר בהכנסה נוספת של כ-3 מיליון שקל בדו"חותיה

נציין כי בחודש ספטמבר 2017, על רקע עדכון ההסכם בין הצדדים, צפתה רוטשטיין כי הרווח לפני מס של החברה הבת בגין המכירה יסתכם בכ-4 מיליון שקל, וכי בכפוף לאישור התב"ע החדשה יתעדכן הרווח לכ-6 מיליון שקל. רוטשטיין עצמה צופה להכיר בהכנסה נוספת של כ-3 מיליון שקל בדו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2021 בעקבות השלמת המכירה. 

עוד נציין כי ביוני האחרון סיכמה החברה על רכישה של 12 דונם נוספים בבאר יעקב, להקמת פרויקט מעורב שימושים בעיר. על פי הסיכום, תשלם החברה 525,000 שקל על כל יחידת דיור שתוקם בפרויקט. על פי התוכניות, יוקמו בפרויקט לכל הפחות 150 יחידות דיור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךרשות המיסיםרוטשטיין נדל"ןעסקאות נדל"ןרוטשטיין הירוקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...