כחצי שנה לאחר הפקדתה: אישור לאחת התוכניות המרכזיות במע"ר רוטשילד בת"א

הוועדה המקומית אישרה את התוכנית המפורטת לשטח של כ-11.5 דונם, בין הרחובות רוטשילד, יבנה, אחד העם ובצלאל יפה • תתאפשר בנייה של שני מגדלים – אחד עד 30 קומות ואחד עד 40 קומות • מסמכי התוכנית - בכתבה

שיתוף הכתבה
שדרות רוטשילד (שאטרסטוק)שדרות רוטשילד (שאטרסטוק)

עוד התקדמות בתוכנית למע"ר רוטשילד, סביב שדרות רוטשילד בתל אביב: בחודש מאי האחרון, כפי שפרסמנו כאן, הופקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אחת התוכניות המרכזיות במע"ר המדובר – תוכנית בשטח של 11.5 דונם בין הרחובות רוטשילד, יבנה, אחד העם ובצלאל יפה. לאחרונה הודיעה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו כי היא מאשרת את התוכנית המפורטת למתחם.

תוכנית המע"ר הכוללת נוסחה, כך על פי דברי ההסבר, לטובת "חיזוק מרכז עסקים ראשי ההיסטורי של תל אביב-יפו שבמתחם שדרות רוטשילד, תוך שילוב ושימור בניינים בעלי ערך ארכיטקטוני והיסטורי בעיר ותוספת זכויות בנייה לטובת שימושים עבור אזור תעסוקה מטרופוליני.

התוכנית קובעת הוראות לאיחוד וחלוקה בהסכמה בתחום התוכנית, יצירת מעבר חדש להולכי רגל בעל אופי מסחרי ומוקדי עניין, קביעת זכויות בנייה לייעודים הקיימים באזור, לשימושים מעורבים: משרדים, מלונאות ומגורים בשילוב עם מסחר"

התוכנית מיישמת את מדיניות העירייה לחיזוק מתחם התעסוקה והמסחר על פי מדיניות מרכז עסקים ראשי רוטשילד ובהתאם לתוכנית המתאר תא/5000 , וקובעת הוראות לאיחוד וחלוקה בהסכמה בתחום התוכנית, יצירת מעבר חדש להולכי רגל בעל אופי מסחרי ומוקדי עניין, קביעת זכויות בנייה לייעודים הקיימים באזור, לשימושים מעורבים: משרדים, מלונאות ומגורים בשילוב עם מסחר".

דברי ההסבר כוללים גם חישוב מורכב משהו של זכויות הבנייה במתחם, וזהו הפירוט:

סך כל המגרש לחישוב זכויות, בתא שטח 901, הוא 9,770 מ"ר; סך כל הזכויות בתא השטח הוא 118,910 מ"ר שטחים כוללים מעל הקרקע, וכן 1,650 מ"ר מעל לקרקע בתא שטח 801 (שגודלו 516 מ"ר), כך שסך כל הזכויות הוא 120,560 מ"ר שטחים כוללים מעל הקרקע בכל תחום התוכנית.

לעיון בפרטי התוכנית לחצו כאן

מתוך סך הכל השטחים הכוללים מעל הקרקע, יותר בתוכנית עד 25% בשימוש מגורים, משמע כ-28,920 מ"ר בייעוד זה, בתוספת 830 מ"ר בבית פומורוק שברחוב אחד העם 56 (מבנה המיועד לשימור), כך שבסך הכול מדובר על 29,750 מ"ר לכל היותר שיוקצו למגורים, מהם 23,170 מ"ר במגדלים  ועוד 2,600 מ"ר דירות בהישג יד. לצד זה יוקצו 4,000 מ"ר בשימוש ציבורי, ו-86,810 מ"ר לפחות בשימוש תעסוקה.

התוכנית מאפשרת בין היתר הקמה של שני מגדלי מגורים, אחד שיכלול עד 40 קומות לכל היותר, ושני שיכיל 30 קומות לכל היותר, ולצידם "מבנים בבנייה עירונית נמוכה". התוכנית אף קובעת כי בין השימושים הראשיים יתאפשר גם שימוש מלונאות ומסחר

אם הוזכרו המגדלים, נציין כי התוכנית מאפשרת בין היתר הקמה של שני מגדלי מגורים, אחד שיכלול עד 40 קומות לכל היותר, ושני שיכיל 30 קומות לכל היותר, ולצידם "מבנים בבנייה עירונית נמוכה". התוכנית אף קובעת כי בין השימושים הראשיים יתאפשר גם שימוש מלונאות ומסחר. היא קובעת גם שטחי בנייה תת-קרקעיים (בנפח שלא צוין), וכוללת הוראות באשר לשיפור המרחב הפתוח במתחם והמעברים בין הרחובות הגובלים, "תוך שילוב כיכרות ודופן מסחרית, לרווחת הציבור".

מעניין לגלות כי בפיסת הקרקע הקטנה הזו (באופן יחסי), ישנם לא מעט בעלי קרקע – בהם חברת הביטוח הראל, חברת הביטוח מגדל, בר תוואי חברה לנכסים, חברת בית ברחוב אחד העם, חברת חשמל לישראל ועיריית תל אביב

בין מגישי התוכנית ניתן למצוא את חברת הראל ביטוח ואת עו"ד גלילה הורנשטיין. מעניין לגלות כי בפיסת הקרקע הקטנה הזו (באופן יחסי), ישנם לא מעט בעלי קרקע – בהם חברת הביטוח הראל, חברת הביטוח מגדל, בר תוואי חברה לנכסים, חברת בית ברחוב אחד העם, חברת חשמל לישראל ועיריית תל אביב. העורך הראשי שלה הוא אדריכל משה צור ממשרד משה צור אדריכלים ובוני ערים, והמתכנן - אדריכל אלישע רובין ממשרד אלישע רובין אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אדריכל משה צורהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמע"ר רוטשילדאדריכל אלישע רוביןאלישע רובין אדריכליםהראל ביטוחחברת החשמל לישראלמגדלמשה צור אדריכליםעיריית תל אביבבר תוואי חברה לנכסיםבית ברחוב אחד העםעו"ד גלילה הורנשטייןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...