עכשיו תורה של לונדון: מחירי הדירות בשיא חדש – כ-514,000 ליש"ט

נכון לנובמבר 2020 – מחיר המשקף עלייה של כמעט עשרה אחוזים לעומת נובמבר 2019 • בין הגורמים לעלייה: ביקוש מוגבר לאחר הסגר הקודם – והפחתת מיסים

שיתוף הכתבה
מרכז לונדון (שאטרסטוק)מרכז לונדון (שאטרסטוק)

גם לונדון מציגה שיא במחירי הדירות – עם קשר חזק למשבר הקורונה: אחרי שארה"ב הציגה חציית רף היסטורית של המחיר החציוני, בשיא המשבר, וברוקלין הראתה עליות מחירים למרות ירידה דרמטית בביקוש, מגיע התור של לונדון, בירת אנגליה, ונראה כי גם כאן מדובר על השלכותיה של הקורונה.

ראשית, למספרים: על פי הכתבה שפורסמה בסוף השבוע האחרון במגזין The Real Deal, המחיר הממוצע של דירה בעיר המרכזית בבריטניה עלה בכמעט עשרה אחוזים בתקופה שבין נובמבר 2019 לנובמבר 2020, לכ-514,000 ליש"ט, שהם קצת יותר מ-700,000 דולר וכ-2.24 מיליון שקל, על פי נתונים שפרסמה לאחרונה ממשלת בריטניה.

המספרים הללו מגיעים על רקע האטה דווקא בשוק דירות היוקרה בלונדון, שסבל מצניחה גדולה במחצית הראשונה של 2020 – 68% פחות עסקאות במחצית הראשונה של השנה החולפת, לעומת המחצית הראשונה של 2019

המספרים הללו מגיעים על רקע האטה דווקא בשוק דירות היוקרה בלונדון, שסבל מצניחה גדולה במחצית הראשונה של 2020 – 68% פחות עסקאות במחצית הראשונה של השנה החולפת, לעומת המחצית הראשונה של 2019. ייתכן שלמרות מספר העסקאות הנמוך, המחירים עצמם נותרו גבוהים ולא ירדו, כפי שקרה בברוקלין, למשל.

על פי הכתבה במגזין הניו יורקי, ישנם כמה גורמים אפשריים לעליות המחירים, ושניים מהם קשורים, ישירות או בעקיפין, במשבר הקורונה: האחד הוא היציאה מהסגר באביב, שהביאה כנראה לעלייה בביקוש, וכתוצא המכך לעליות מחירים; השני הוא הפחתה במיסים בשוק הדירות, שיכולה להגיע עד ל-15,000 ליש"ט.

מחירים גבוהים הם לא תמיד בשורה טובה

נכון, נתונים המדווחים על עליות בשוק הנדל"ן נתפסים, כמעט תמיד, כסימן חיובי בציבור הרחב. עבר בעלי הדירות בלונדון זו כמובן בשורה משמחת – בטח ובטח אם לוקחים בחשבון את מה שעברנו, ועברו הם, בשנה החולפת. ובכל זאת, לא הכול ורוד, שכן כפי שאפשר להבין, וכפי שמדגישים אנשי The Real Deal, עליית מחירים גורפת כזו תקשה על יותר אנשים לרכוש בית בעיר.

ויש עוד כמה דברים להזכיר כאן: ראשית – מחירי הדירות בלונדון כפולים מהממוצע הארצי, וזה נתון מדהים; שנית, אומנם מגמת הפרבוּר שכבר דיווחנו עליה בעבר, אשר מאפיינת ערים גדולות רבות בעולם, הגיעה גם ללונדון, אך דווקא במרכז לונדון המחירים עלו יותר מאשר "בטבעות החיצוניות".

המומחים מעריכים שהביקוש לדירות במרכז לונדון יישאר גבוה, גם בחודשים הקרובים, אם בשל אותה הפחתת מיסים שהזכרנו קודם לכן ואם משום שבאפריל מחירי הארנונה צפויים לעלות

רוצים עוד? המומחים מעריכים שהביקוש לדירות במרכז לונדון יישאר גבוה, גם בחודשים הקרובים, אם בשל אותה הפחתת מיסים שהזכרנו קודם לכן, ואם בגלל שבאפריל מחירי הארנונה צפויים לעלות. כל אלו גורמים שעשויים לתמוך בהמשך עליית המחירים בעיר, לשיאים נוספים, במהלך הרבעון הראשון של השנה ואולי גם לאחר מכן.

לצד הגורמים הללו יש לקחת בחשבון את הברקזיט המפורסם שנכנס לתוקף, והופך את העסקים במדינה למורכבים יותר, לכל הפחות עם גורמים מחוץ למדינה - ואולי דווקא יקטין את הביקוש מצד משקיעים זרים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיורמשבר הקורונהנדל"ן חו"לברקזיט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...