רשמית – ביג מרכזי קניות הופכת לבעלת השליטה באפי נכסים; תחזיק בכ-48% ממניותיה

הצעת רכש החליפין שהגישה ביג התקבלה, והיא תחזיק כעת בעוד 17,002,122 מניות של החברה • סך ההון העצמי של בעלי המניות באפי: 4.3 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, ואיתן בר זאב, יו"ר החברה (ביג מרכזי קניות)חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, ואיתן בר זאב, יו"ר החברה (ביג מרכזי קניות)

ביג מרכזי קניות הופכת רשמית לבעלת השליטה בחברת אפי נכסים : החברה, שבנובמבר האחרון החלה בבחינת המהלך לרכישת מניות של החברה, השלימה זאת סופית ולפי הודעת אפי נכסים עצמה מהבוקר (ב'), תחזיק כעת ב-48.61% ממניותיה, מה שהופך אותה לבעלת השליטה. ביג, שעד כה החזיקה ב-22.8% ממניות אפי, רוכשת עוד 17,002,122 מניות.

מדובר בהצעת רכש חליפין, שבמסגרתה הציעה ביג כי תרכוש את המניות מבעליהן, בתמורה להנפקת מניות רגילות בשני "מסלולים": הנפקה של 0.35 מניה במחיר 0.01 שקל, או הנפקת 0.34 מניה רגילה במחיר 0.01 שקל, וכתב אופציה אחד. ההערכות הן כי ההצעה הזו משקפת מחיר עסקה כולל של עד 1.85 מיליארד שקל. יש לציין כי שווי המניות הכולל של בעלי המניות באפי, כך כפי שנכתב בדו"ח הצעת הרכש של ביג, עומד על 4,302,990,000 שקל. 

לעיון בהצעת הרכש המקורית של ביג לחצו כאן (יש לציין כי הצעה זו התעדכנה מעט בהמשך).

נזכיר כי במרץ 2019 רכשו ביג מרכזי קניות ומגה אור 13% כל אחת ממניות אפי נכסים , ובהמשך אף הגדילו את אחיזתן בחברה – ביג, כפי שכבר ציינו, הגדילה את חלקה בחברה ל-22.8%, ואילו מגה אור הגדילה את חלקה ל-21.3%. הצעת הרכש האחרונה שהגישה ביג, אם כך, נגעה גם למגה אור, וזו לא התנגדה לכך - ולמעשה סללה את הדרך לרכישת אפי נכסים.

חברת אפי נכסים פועלת בעיקר במזרח אירופה ובמרכזה. היא מחזיקה בין היתר בקניונים ברומניה, ולאחרונה עדכנה על רכישת בניין משרדים בפולין, מידיה של חברה הולנדית, לפי שווי של כ-108.5 מיליון אירו, ששטח ההשכרה בו הוא כ-43,000 מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמגה אורביג מרכזי קניותאפי נכסיםחי גאליסאיתן בר זאב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...