הולילנד עדיין כאן: הופקדה תוכנית המתאר להגדלת מספר היח"ד במתחם הצפוני ל-268

הוועדה המקומית בירושלים הודיעה היום על הפקדת תוכנית המתאר המקומית • בדברי ההסבר נכתב כי שטח דירה ממוצעת בתוכנית המקורית, 137.5 מ"ר, "בלתי סביר לשיווק" וכי יש צורך ב"תמהיל נכון יותר והגיוני"

שיתוף הכתבה
פרויקט הולילנד (שאטרסטוק)פרויקט הולילנד (שאטרסטוק)

תוכנית הולילנד בירושלים, שנקשרה בפרשיית השחיתות המפורסמת, עדיין חיה ובועטת – ואפילו מתרחבת: היום (ד') הודיעה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים על הפקדת תוכנית מתאר מקומית עבור התוכנית, שתאפשר להגדיל את מספר יחידות הדיור במתחם הצפוני, כמו גם להרחיב את שטחי הציבור בו.

בשל פרשיית השחיתות המדוברת התכנון, שכבר החל לצאת לפועל (ושאפשר לראותו בשטח כבר שנים), נעצר על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, אך לאחרונה החלה היזמית, חברת הולילנד פארק, לקדם את המשך הפרויקט

כזכור, מתחם הולילנד שבדרום העיר הביא לתרעומת רבה סביב אישורו המהיר – ובהמשך אף הפך לפרשיית שחיתות שאישי ציבור שונים הורשעו בה. זהו מתחם גרנדיוזי שהוקם על חורבותיהם של מלון ומבנים פרטיים, ואמור היה לכלול 846 יחידות דיור בשני מגדלים ובעשרה בנייני מגורים, בשטח בנוי של 161,000 מ"ר. בשל פרשיית השחיתות המדוברת התכנון, שכבר החל לצאת לפועל (ושאפשר לראותו בשטח כבר שנים), נעצר על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, אך לאחרונה החלה היזמית, חברת הולילנד פארק, לקדם את המשך הפרויקט.

כך, התוכנית שאושרה על ידי הוועדה המקומית מיועדת להגדלת מספר יחידות הדיור במתחם הצפוני, לשינוי הוראות הבינוי ולהגדלת שטחי הבנייה עבור שימושים ציבוריים. "תוכנית זו באה לתקן את תמהיל הדירות האפשרי במתחם הצפוני בהולילנד", כך בדברי ההסבר. "על פי התוכנית החלה במקום, אושרו 220 יח''ד בשטח ממוצע של 137.5 מ''ר (כולל ממ''ד). נתון זה בלתי סביר לשיווק, ולכן בתיאום עם גורמי התכנון בעיריית ירושלים סוכם על הגשת תוכנית לתוספת יח''ד, אשר יאפשרו תמהיל נכון יותר והגיוני במקום.

התוספת כאמור מבוססת על שנוי טיפולוגיית הקומה הטיפוסית, מ-4 ל-5 יח''ד בקומה, ובסך הכל מדובר בתוספת של 48 יח''ד ל-220 היחידות המאושרות. שינוי זה יביא את שטח הדירה הממוצעת לכדי כ-115 מ''ר, שטח המאפשר תמהיל מאוזן והגיוני"

השינוי המוצע הינו אך ורק במספר יחידות הדיור, והן מוצעות במסגרת הגבהים המאושרים כבר היום בתוכנית שאושרה. התוספת כאמור מבוססת על שנוי טיפולוגיית הקומה הטיפוסית, מ-4 ל-5 יח''ד בקומה, ובסך הכל מדובר בתוספת של 48 יח''ד ל-220 היחידות המאושרות. שינוי זה יביא את שטח הדירה הממוצעת לכדי כ-115 מ''ר, שטח המאפשר תמהיל מאוזן והגיוני".

התוכנית מבקשת גם לעדכן את מספר הקומות מתחת למפלס הכיכר לבניין הדרומי, מבלי לשנות את מפלס הכניסה הקובעת ואת גובה הבנייה המרבי המאושרים לבניין זה; כמו כן היא מבקשת להגדיל את השטחים לשימושים ציבוריים שאושרו בתוכנית התקפה, באופן שסך כל שטחם יהיה 1,200 מ"ר, ובנוסף 175 מ"ר עבור חצר לגן ילדים. מספר הקומות המרבי למגורים בבניין הדרומי יהיה 18 (מעל קומת קרקע וקומה טכנית).

התוכנית מבקשת גם לעדכן את מספר הקומות מתחת למפלס הכיכר לבניין הדרומי, מבלי לשנות את מפלס הכניסה הקובעת ואת גובה הבנייה המרבי המאושרים לבניין זה; כמו כן היא מבקשת להגדיל את השטחים לשימושים ציבוריים שאושרו בתוכנית התקפה, באופן שסך כל שטחם יהיה 1,200 מ"ר

בסך הכול חולשת התוכנית על כ-9.2 דונמים, ומציעה, נוסף על כל הנתונים שצוינו לעיל, גם 1,414 מ"ר שטחי מסחר. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל אמציה אהרנסון ממשרד אמציה אהרנסון – אדריכל ומתכנן ערים, המודד הוא ראובן אלסטר מחברת מימד פוטוגרמטריה מדידות והנדסה, והמהנדס הוא ג'בר עומר מחברת תכנון, ייעוץ, בקרה הנדסית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייהתוכנית הולילנדהולילנד פארקהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...